رواية خيانة الفصل الخامس 5 بقلم رودان محمد
رواية خيانة البارت الخامس
رواية خيانة الجزء الخامس
رواية خيانة الحلقة الخامسة
اسيا اتخبطت جامد في دمغها وكانت بتنزف جامد
اشرف
احسن غوري في داهيه خليني اتاوي جثتك في اي خرابه
ولاكن في اللحظه دي منار راحت لاشرف علشان تشوف اسيا قبل ما اشرف يموتها
بقلم رودان محمد
اي يا عم اشر ايييي دااا انت قتل*تها
لا كنت بضربها فاتخبطت بس شكلها ما*تت
يا نهار اسود طب طب انا انا معرفكش انا مليش دعوه بليله دي انت انت فاااهمم
لا يا حبيبتي انا مش هشيل الليله دي لوحدي
لا لا انا مليش دعوه انت انت الي قتلتها احنا متفقناش علي كده
طب بوصي انتي لو مسعدتنيش هقدم التسجيلات دي للشرطه
وشغل التسجيل الي كان مكلمات بينو وبين منار
انت كنت بتسجلي
اه يا حلوه منا لازم أمن نفسي ولا اي
في اللحظه دي سمعو صوت عربيه الشرطه
منار
يا نهار اسود يا نهار اسود الشرطه جت اعمل اي
انتي لسه هتندبي شيلها معايا بسرعه
لا انا مقدرش مقدرررش
وجريت علشان تهرب لاكن الشرطه واحمد كانو محصرين المكان بس هي طلعت في الأدوار الي فوقيها واستخبت
الشرطه دخلو علي اشرف لقوه بيشيل اسيا وبيحاول يرميها من الشباك بس احمد لحقو قبل ما يعمل حاجه
لا يا حضرة الباشا منا مش هتسجن لوحدي في وحده مشتركه معايا واسمها رحمه ( نسيت اقولكو أن منار مقلتش اسمها الحقيقي) وهي بتكره اسيا واشتركت معايا وكانت هنا دلوقتي بس هربت بنتل
ضابط الشرطة – واسمها الكامل اي بقا يا حلو وبعدين دي بنتك يعني المفروض عدوها عدوك عمتا هنشوف الموضوع دا في القسم خددوووه
لا يا باشا مش هروح في داهيه لوحدي بكرهك يا اسيا بكرهك وربنا ما هسيبك ( كان بيقول كل دا والشرطه بتاخدو )
بقلم رودان محمد
– اسيا اسيا فوقي والنبي اسيا متسبنيش اسيااااااا
احمد خد اسيا بسرعه ووداها المستشفى بس قبل ما يمشي من المكان دا لمح سلسلة خدها وحطها في جيبو وشال اسيا ومشي
وبعد وقت قصير وصلو المستشفى
احمد وهو هدومو كلها د*م وبيصرخ
– دكتور دكتور بسرعه
جه دكتور بينقلها علي الاوضه وكان بيقول يجهز العمليات بسرعه
– عمليات عمليات اي يا دكتور لي
الجرح غويط اوي ولسه هكشف عليها واشوف بس محتاجه عمليات فورا
احمد قعد في الأرض وسند دماغو بين أيديه
– يارب يارب انا ظلمتها معايا انا عارف يارب بلاش تعاقبها علي اغلاطي يارب قومهالي بسلامه يارب انا عارف اني ماشي غلط بس انت عارف لي يارب مليش غيرها ومقدرش اعيش من غيرها والهي ما ليا غيرها في الدنيا دي انا عايش علشانها اصلا من غيرها هموت قومها مش عشاني طيب علشان امها واختها علي الاقلل
وكان عينو بتدمع
وبعدها افتكر السلسلة الي لقاها طلعها من جيبو وبص عليها بس كانت غريبه دا مش زوق اسيا اسيا بتحب اشكال وقليل لما بتلبس السلاسلل اصلا بس بس ريحتها مش غريبه عليه
– وحيات ظلمك وتعبك دا ما هسيب حقك
وبعد وقت مش طويل اوي بس عدا علي احمد كانو أيام كان حاسس ان روحو هتطلع الدكتور خرج وكان علي وشه علامات غريبه احمد مقدرش يفسرها
الدكتور
استاذ احمد في خبر مش حلو
– في اي اسيا ملها هي كويسه
لا نزفت د*م كتير اوي ومحتاجه نقل د*م فورا مفيش وقت بس المشكله ان فصيله دم*ها نادره جدا
– انا نفس فصيله دمها
انت متاكد
– ايوا متاكد
طب يلا بسرعه مفيش وقت
احمد اتبرع بلدم لآسيا والدكتور دخل بسرعه علي العمليات تاني وأحمد فضل واقف قدام الاوضه عينو بتدمع عليها
بس فجاءه توقف قلب اسيا
احمد اتصدم اتجنن
– اسيا ابوس ايدك متسبنيش اسيااااااا علشان خاطري انا عارف اني مستهلكيش بس فوقي والنبي اسيا متسبنيش والنبي اسيا لاااا قومي مين مين هيشتمني لما ارخم عليه يقولي يرخم اسيا والنبي لاا كلهم بيسبوني بلاش تبقي زيهم
في الوقت دا مامت اسيا كانت وصلت المستشفى
احمد بنتي ملها يا احمد هي فين
احمد بدون مقدمات اترمى في حضنها زي العيل الي خسر لعبتو المفضله أو خايف من عقاب اهلو
– قوللها متسبنيش هي بتحبك وبتسمع كلامك قوللها تقوم بلاش تعمل فيا كده والنبي
في اوضه العمليات
الدكتور
جهاز الصدمات الكهربائية بسرعه
وبدأ الدكتور يعمل الجلسات بس اسيا مفقتش بعد عده محاولات مفقتش
الدكتور خرج ليهم وعلي وشو علمات حزن
انا اسف بس البقاء لله
– انت انت بتقول اي وبعدها بص لمامت اسيا اكيد بيهزر خوش قولها احمد قلق عليكي خلاص مش مش هزعلها تاني والهي ما هضايقها بس خليها تقوم هو وعدتني انها مش هتسبني واسيا عمرها ما خلفت بوعد مع اي حد
وللاسف مامت اسيا مستحملتش واغمى عليها ونقلوها اوضه علشان يكشفو عليها بس احمد مكنش مركز غير في اسيا وبس
انا بجد اسف بس مش بايدي
– حاول تاني علشان خاطري ابوس علي ايدك اعمل اي حاجه بس خليها تقوم
الممرضه خرجت بسرعه
دكتور دكتور الحق بسرعه
دخل الدكتور واتصدم لأن اسيا كانت بتتشنج ازي وهي قلبها وقف وبعد وقت كانت اسيا فاقت ايوا مامتتش
خرج الدكتور تاني
وكان شكل احمد يحزن جدا كان قاعد في الأرض زي الي روحو اتاخدت منو كان جسد بدون روح
– اي قولتها احمد عايزك وسمعت كلامك صح
هو انت خطبها ولا اخوها ولا تقربلها اي
– اسيا تبقى بنتي وصحبتي واختي وامي وحبيبتي وكل الي ليا من غيرها انا هموت
طب مبروك حمدالله على سلمتها
– قول والهي
اه والهي ربنا يخليها ليك يارب
– انت بتتكلم جد صح
ايوا
احمد محسش غير وهو حاضن الدكتور
– شكرا شكرا اوي كنت من غيرها هموت
ههه خلاص الحمدلله اهي شويه وتبقا كويسه
– ينفع اخوشلها ينفع اشوفها
بقلم رودان محمد
لا اصبر شويه علشان متضرش
– خمس دقائق بس والهي مش هقرب ولا هعمل حاجه اطمن عليها بس
طب استنى ننقلها اوضه عاديه وبعده شوفها براحتك
وفعلا انتقلت اوضه عاديه واحمد دخلها
– كده كده كنتي عايزه تسيبيني دا انا بحارب علشانك وبستقوى بيكي كده هتسيبيني انا من غيرك اموت انا عايز اصارحك بسر مفيش غير روفان الي تعرفو انا عارف انك هتزعلي بس انا جنبك ومش هسيبك ومسك أيدها
تعرفي اني بكلم منار بس بضحك عليها منار بتحبني اوي بس بتكرهك اوي وعايزه تقذيكي انا اطريت اخبي عليكي علشان لازم اعمل كده
فلاش اول مقابله بين منار واحمد في الجامعه لما اسيا كانت معاهم
= كل دا يا احمد انت ديما كده بتتاخر
– معلش يا روحي حقك عليا وبعدين مش تعرفينا ولا اي
اسيا كانت معاها منار وكانت لسه متعرفه عليها قريب
= اه احم دي منار لسه متعرفه عليها قريب بعدها بصت لمنار منار دا احمد خطيبي
منار بإعجاب ملفت وخبث : اه اذيك يا احمد بس يا اسيا مش غريب انك مش لبسه دبله الخطوبه وتقولي عليه خطيبك
= لا يا حبيبتي لسه قدامنا شويه علي موضوع الدبله دا
ومنار منزلتش عنيها من علي احمد بعدها آسيا غارت عليه جدا
= مش يلا يا احمد بقا ولا اي علشان منتاخرش
احمد فهم تفكير ونظراتها لآسيا الي مليانه كره دا غير نظرتها لاحمد الي مليانه إعجاب
بعدها بليل منار عرفت تجيب رقم احمد من الاكونت بتاع الفيس وكلمت احمد بس احمد حب يلعب عليها ويشوف آخرها
هاي اذيك يا احمد انا منار صحبه اسيا
– اي منار ازيك ياقمر عمله اي
الحمد لله انت عامل اي
– فل في حاجه ولا اي
لا كنت حابه اتعرف عليك ونبقا صحاب يعني وكده
– اهه اممم وانا موافق
وبعد فترة منار عرفت تصاحب اسيا وروفان جامد وكانت بتحاول تبعد اسيا عن احمد ودا كان واضح اوي وأحمد كان عارف كل حاجه بس كان بيشوف آخرها وبدأ يبعد عن اسيا فعلا ووقتها اسيا انتقلت المستشفى ودي كانت غلطه بس احمد مقدرش يسمع أن اسيا تعبانه ويبعد وسعتها حظر اسيا من منار قبل ما يخرج
واول ما خرج منار جريت علي احمد علشان تقولو الكلام الي روفان قالتهولها انو بيحب اسيا ومستحيل يبعد عنها لو حصل اي ووقتها كان شايف أن روفان شافتو علشان كده هو الي اتصل بروفات
اول ما روفان ما ردت
– اي يا بت انتي ساعه عوبال ما ترودي
معلش
– كنتي عايزاني في اي بقا وكنتي قلبه وشك ليه
اي الي بينك وبين منار يا احمد
– اممم مفيش عادي
اه عادي بردو بامرا وهي جيه تعيطلك وقلدت صوت منار وهي بتقول انت قال مش بتحبني وبتحب اسيا صح علفكرا اسيا تقوم بس بسلامه وهحكيلها علي كل حاجه
– انتي اختي وحبيبتي الي امي مجبتهاش صح
بقلم رودان محمد
اه
– طب الي هقولهولك دا لو وصل لآسيا هاجي ادشملك وانتي مجربه ايدي تمام
عايز اي اخلص
– اخلص ماشي هعديها بوصي يا ستي منار اول ماشفتني اعجبت بيا جدا وعرفت انها بتكره اسيا جدا وممكن تقذي اسيا علشان بس توصلي وانتي عارفه اني بحب اسيا جدا وبخاف عليها ومنار قذره وتعمل اي حاجه عادي فعامل فلم علي منار فأنا بقا مش بحب اسيا وبضحك عليها وبحب منار تمام فهمتي ولوو اسيا عرفت بحاجة والهي يا روفان لقول لآسيا انك لما بجيب لآسيا الشكولاته اوقات كتير بتخديها من وراها وانا الي بضرب مكانك وهفتن عليكي عند امك انك انتي الي حرقتي البيت مش اختك هي الي نسيت ونزلت وشوفي بقا الدنيا هتخرب عليكي ازي تنسي الي شوفتيه والي سمعتيه احسنلك تمام
بقا انت هتعمل كده
– اه وعندي استعداد اعمل اكتر من كده كمان وسلام بقا علشان ورايا شغل
باك
انا والهي ماخنتك بس مش عارف لي حاسس ان منار ورا الموضوع دا
الممرضه دخلت استاذ احمد كفايه كده أخرج ارجوك الدكتور قال خمس دقائق مش نص ساعة
– خلاص حاضر خارج اهو وبص علي اسيا
فوقي بقا يا حته مني متتعبيش قلبي معاكي وباس دمغها وخرج يشوف مامتها
بس بس منار كانت وقفه وشافت أحمد وهو بيبوس دماغ اسيا
اوووف بقا انا مش هخلص شكلو هيرجهلها لازم الحق اخلص منها
استنت الممرضه تخرج ودخلت منار علي اسيا
بقا انتي مش عايزه تبعدي عن احمد وبردو بتقربي بس انا هبعدك انا هوديكي الاخره علشان تبعدي عني بقا
وقفلت جهاز التنفس عن اسيا وفجأة
يا ترى اسيا هتموت علي ايد منار وياترى احمد هيكشفها ولا لا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة)