روايات

رواية قضية خلع الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم عمرو راشد

رواية قضية خلع الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم عمرو راشد

رواية قضية خلع الجزء الثاني الجزء التاسع

رواية قضية خلع الجزء الثاني البارت التاسع

رواية قضية خلع
رواية قضية خلع

رواية قضية خلع الجزء الثاني الحلقة التاسعة

فؤاد مصورني و احنا مع بعض ليلة دخلتنا ، انا مش مصدقة ازاي يعمل كدا ، كان ناوي يعمل ايه بالفيديو دا ، كان عايز يفضحني بيه صح
= اقسم بالله ما هسيبه يا نادية ، و اللي عمله دا هيدفع تمنه غالي أوي
انا عايزة اعرف هو انا عملتله ايه ، بيصورني وانا… ، بيصور مراته ، ماهو لو عايز يفضحني يبقا هيفضح نفسه برضو
= وهو لو هينشر الفيديو تفتكري هيظهر نفسه فيه
” هو انا عملت ايه لكل اللي بيحصلي دا ، أنا تخدعت في فؤاد و وائل وكل الناس اللي كانو في حياتي ، للدرجادي انا هبلة وبيعرفو يضحكو عليا ، يا ترى مين تاني بيضحك عليا ، مش ناقص غير حسام ، يا ترى هو كمان بيضحك عليا ، لا لا معتقدش بس هو ايه اللي يمنع ، مفيش حاجة تمنعه ، بجد انا مبقتش قادرة اعيش ، مش قادرة اكمل حياتي..
فلاش باك
نادية انتي.. ، انتي طالق
” من يومها وانا دخلت في دوامة مبتخلصش ، من يوم طلاقي من وائل ، يعني فؤاد كان الجنة وانا اللي روحت للنار ب رجلي ، بس الحقيقة اني لسة مروحتش الجنة اصلا ، انا بطلع من نار بروح ل نار تانية وباين اني عمري ما هيتكتب عليا الراحة ، كنا خلاص مشينا من الشقة و راجعين ، وصلنا قدام البيت

 

 

متزعليش يا نادية ، انا هجبلك حقك منه
= من مين يا حسام ، اعتقد كفاية اوي لحد كدا ، انا مستاهلش اللي انت بتعمله عشاني ، انا مستاهلش اي حاجة حلوة منك ، صدقني يا حسام انت تستاهل حد احسن مني بكتير ، انا مش حلوة بالشكل اللي انت شايفني بيه ، انت تعبت معايا أوي و خلاص انا مش محتاجة أي مساعدة منك ، ريح نفسك و سيبني ، وبالنسبة للشقة من بكرا تقدر ترجع تاني لإني همشي و اشوف مكان تاني
” نزلت أو تحديدا هربت منه ، انا ظلماه معايا وبيعمل كل حاجة عشاني بدون فايدة يبقا ليه يفضل معايا انا مش هقبل اني اجرحه تاني ، كفاية اللي انا عملته فيه… ، جهزت كل حاجتي عشان امشي الصبح و بعدها نمت ، صحيت تاني يوم ، قومت خدت دش و لبست ، كنت ببص على الشقة كأني بودعها لأنها فعلا هتوحشني ، خلاص كل حاجة بقت جاهزة تقريبا بس ناقص…. ، ايه الصوت دا ، انا سامعة صوت جاي.. ، مش عارفة احدد منين بالظبط ، بنسبة كبيرة جاي من المطبخ……
” روحت البيت ، دي تقريبا تاني أسوء ليلة في حياتي ، المرادي نادية قالت إنها خلاص مش مبقتش محتاجاني ، أما اسوء ليلة كانت يوم فرحها ، نادية في الحالتين هي السبب ، انا مبقتش عارف اكمل اللي انا بعمله ولا لا ، بس هي فعلا عندها حق انا بعمل كل دا ليه وعشان مين ، هي اختارت خلاص وحتى لو كانت مبتحبوش ، و دلوقتي عايزة تمشي ، بس لا انا مش هسيبها تمشي ، كلمتها بس هي مردتش ، ممكن تكون نامت بس الغريبة اني لما كلمتها الصبح برضو مردتش ، مرة واتنين وتلاتة و اربعة ، اتصلت كتير أوي وبرضو مفيش فايدة ، قلقت عليها ، نزلت بسرعة روحت الشقة اللي قاعدة فيها ، طلعت السلم ، باب الشقة كان مفتوح ، دخلت بحذر
نادية

 

 

” باصص حواليا في كل مكان ، مفيش حد في البيت ، الشقة فاضية ، لقيت شنطة هدومها موجودة وتليفونها واقع على الارض ، يبقا فؤاد عرف مكانها وجه ياخدها ، الدم غلي في عروقي ، هو مفيش غيره ، نزلت بسرعة و ركبت العربية وسوقت بأقصى سرعة ، رايح بيته ، وصلت ، رنيت الجرس اكتر من مرة ، مفيش حد فتح ، اضطريت اكسره ، ضربت الباب ب كتفي مرة واتنين لحد ما فتح ، لقيته قاعد قدامي بيشرب القهوة بتاعته ، دخلت ومسكته
فين نادية يا فؤاد
= أنا اللي المفروض اسألك على فكرة
انت هتستعبط ، نادية فين ، اقسم بالله لو كنت عملت فيها حاجة ما هيكفيني فيك عمرك كله
= بقولك ايه يا حسام ، شغل البلطجة بتاعك دا مش هيدخل عليا ، انت خدت مراتي وخبيتها عندك وانا عارف ف متقعدش تلف وتدور عليا بس العيب مش عليك ، العيب على اللي انا متجوزها اللي رايحة تقعد في بيت واحد غريب
انت اللي غريب و دخلت بينا وخدتها مني رغم انك انت عارف اني بحبها
= سألتك وقولت لا
وانا بقولك دا مش موضوعنا ، وديت نادية فين يا فؤاد
= يا حبيبي انا مشوفتش نادية أصلا
” ضر*بته بالبوكس
انا مش عايز أاذيك ولسة عامل حساب للعيش والملح اللي كانو بينا
” بس هو مسكتش و ضر*بني هو كمان
العيش والملح دول انا نسيتهم خلاص يوم ما بعت ليا ناس يخط*فوني
= صدقني هأذيك يا فؤاد ، وانت عارفني انا مبرجعش في كلامي وبالذات بعد ما شوفت اللي انت مصوره على التليفون ، في حد يصور مراته يا و*سخ
اه دا انت دخلت هنا قبل كدا وكمان فتشت الشقة وشوفت الفيديو امممم ، وشوفت ايه كمان يا حسام
= أنت ازاي بالو*ساخة دي ، هي كانت عملتلك ايه عشان تعمل فيها كدا
مزاجي يا اخي ، دا كيف عندي
= هتدفع تمن الفيديو دا غالي أوي يا فؤاد

 

 

متقدرش تعمل حاجة ، ب تليفون صغير اقدم فيك مليون بلاغ ، أولهم انك اتهجمت عليا في بيتي ، ثانيا خط*فت مراتي ، ثالثا بتهد*دني بالق*تل
= بلاش موضوع اني اته*جمت عليك دا ولا نسيت انك كنت عايز تق*تل نادية
انت مجنون يا ابني انت ، هق*تلها ليه
= عشان خوفت انها تقولي انك بعت ورايا رجالة حمدي رشاد عشان يخلصو عليا
” ضحك بسخرية
بس انا مخوفتش والدليل انك عرفت اهو ، عملت ايه بقا ، ولا حاجة
= دورك لسة مجاش يا فؤاد
مستني على نار
= لاخر مرة هسألك نادية فين
هي مش كانت عندك يبقا المفروض انا اللي اسألك هي راحت فين
= هو انت مش جيت خدتها من البيت
لا مخدتهاش ، انا متحركتش من هنا النهاردة
= هصدق انا صح
والله ما روحت عندك البيت…فين نادية يا حسام
= بلاش الحركات دي يا فؤاد ، مش هتعرف تمثل عليا
قولتلك انا مقربتش من بيتك ، انت مبتفهمش
= ماهو لو مش انت اللي روحت البيت يبقا مين..

 

 

” تليفون فؤاد رن ، بص فيه و رجع يبصلي تاني
في ايه ما ترد ، خايف ليه
” خدت منه التليفون و رديت وفتحت الاسبيكر ، شاورتله يتكلم
ايوا يا حمدي ، عايز ايه
= ايه يا باشا مفيش ازيك عامل ايه
اخلص يا حمدي انت مش هتصاحبني
= و ليه بس الطريقة دي يا فؤاد بيه ، دا انا كنت مكلمك عشان اقولك ان مراتك الست نادية عندنا ، قاعدة معززة مكرمة لحد ما تيجي وتجيب معاك 10 مليون جنيه
انت بتخرف تقول ايه يا راجل انت
= انا قولت انت مش هتصدقني ، خد اسمع بنفسك
” ثواني وسمعت صوت نادية
الحقني يا فؤاد!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قضية خلع الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى