روايات

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني البارت الثالث

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الحلقة الثالثة

كانت ليل تقف وتشاهد وهم يتدربون وكان كل واحد منهم لديه اسلوبه الخاص في القت..ال وايضا يستخدم سلا..ح خاص به ذهب ماكس ناحيت ليل
ماكس ببسمة .. ايه رائيك تجي تدريبي معانا
ليل بتوتر .. بس انا مش معيا سلا..ح او اي حاجة اتدرب بيها وكمان معنديش قدرة خاصة زيكم
ماكس .. انت لازم تدريبي علشان لو حصل حاجة و مكانش في حد تعرفي تدفعي عن نفسك . وبالنسبة لي السلا..ح فكل واحد فينا بيستخدم سلا..ح مختلف عن التاني لان ده بيكون السلا..ح الي هو ماهر في استخدامه وبما انك شفتي الاسلحة بتاعنا تقدري تعرفي انهي واحد يناسبك اكتر
ليل وهي بتفكر في كلام ماكس .. تمام . انا هختار السيف انا عايزة اتدرب بالسيف
ليث بفرحة .. يبقي انا الي هدربك بما ان انا الي بتستخدم السيو..ف والخنا..جر ف انا هكون مدربك
ليل .. تمام بس انت ليه بتستخدم السيف

 

 

ليث .. لاني مش هعرف استخدم سحر الوهم الا لو كان الشخص الي انا عايز استخدم عليه السحر مجرو..ح . وكمان لاني بتدرب علي السيف من صغري . خدي السيف ده علشان هنبداء التدريب
اعطي ليث السيف لي ليل ولالكنه كان ثقيل جدا فسقط وحاولت ان ترفعه ولكنها لم تستطيع
ليل ببلاهة .. مفيش عندك حاجة اخف وبعدين انت ازاي بتقدر ترفعه وتحركه بسهولة كده .. انا كنت فاكرة ان الموضوع سهل
اقترب ليث من ليل وبداء ينظر عليها وكانه يتفحصها
ليث .. انت مش هينفع معاكي السيف
ليل .. بس انا مش هعرف استخدم اي سلا..ح تاني غيره
ليث .. خلاص خدي السيف ده
اعطاها ليث سيف خشبي و امسك هو الاخر سيف خشبي
ليل ببسمة وهي تتحدث للسيف .. كانت فين من بدري .. نظرت لي ليث بحماس وهي تاخذ نفس وضع القتال الخاص بي ليث .. انا جاهزة دلوقتي
ابتسم ليث بعفوية بسبب وقفها بنفس وضعيته .. يلا نبداء
كانت ليل تتحرك بمهارة رغم البطء الذي كانت تتحرك به . لاحظ ليث انها كانت تقلد ضرباته التي كان يوجهها لي ازبار اثناء قتا..لهم فابتسم بتلقائية لانها استطاعت ان تحفظ ضرباته في هذا الوقت بال انها نفذتها بمهارة
في مكان اخر
راين وهو مستلقي .. انت ليه عايزة تازي ليل
الشخص ببسمة خبيثة .. انا مش بفكر ازيها ابد بس قولي انت بتحبها
راين بعيون فارغة من اي مشاعر .. انا معتبرها زي جاك و ليو علشان كده مش عايز اي حد يزيها و بعدين انا مستحيل احب حد تاني غير الانسانة الي انا حبتها
الشخص .. يعني انت ما بتجبني . طب ايه رائيك لو قولت لك ان انا اعرف ارجع انسان تاني
راين بعدم تصديق .. ازاي انا عمر ما سمعت عن حاجة زي كده
الشخص .. انا لو بقيت انسانة هترجع تحبيني تاني صح انت لسه قايل انك مستحيل تحب حد تاني يعني انت لسه بتحبني
راين .. انا محبتكيش انت .. انا حبيت ريم الإنسانية مش انت .. انت مجرد شبح و حتي لو رجعتي تاني انا بردو مش هحبك بسبب الي انت عملتي اخر مرة

 

 

ريم وهي تقترب منه .. انا عملت كده لان في حد قالي ان انت اللي قا..تل اخويا وهو كمان الي ادني الس..م .. مفيش اختلاف انا روحها ولو كنت بتحبني علشان انا كنت بشرية انا ممكن ارجع تاني بس كل الي انا محتاجه جسم يحتويني
راين بصدمة .. انت عايزة تاخدي جسم ليل
ريم ببسمة وهي تعانقه .. انا عارفة ان انت بتحب ليل حتي لو حولت تبين عكس كده تخيل كده .. جسم ليل هيكون ملكك وكمان بس انا الي هكون في الجسم يعني حتي لو بتحبنى او بتحب ليل انا وهي هنكون واحد وهنكون ملكك انت
راين بغضب وهو يبعدها .. انا ازي مقدرتش الاحظ مدي الحقارة الي انت فيها . هو انا ازاي حبيت واحده زيك .. انت اكيد مجنونة
ريم ببسمة .. انت لسه بتحبني حتي لو من غير جسم ليل انت كنت معيا انا من الاول
راين بغضب وهو يدير وجهه .. انا هامشي مش عايز اشوفك تاني لاني سعتها مش عارف ان ممكن اعمل ايه
ريم وهي تاندي عليه .. راين انا بحبك ومش هازي ليل بس خليك معايا .. خلينا نعيش مع بعض هنا علي طول
التفت راين ناحيتها والغضب قد اعمي عينها .. انت……
وجد شخص اخر امامه
راين وهو يسقط علي الارض .. مستحيل انت….
في مكان اخر
بعد انتهاء التدريب كانت ليل قد رمت نفسها علي الارض وهي لا تستطيع ان تأخذ انفسها من كثرة التعب
ليث وهو يضحك عليها .. مستواكي حلو جدا بس المشكلة لو انت كنت في مواجهه مع حد مش هتعرفي ترفعي السيف اصلا عشان تدفعي عن نفسك

 

 

ليل بغضب وهي تاخذ أنفسها بصعوبة .. لما انت شايف كده سبتني اكمل التدريب ليه
ليث .. بصراحة كنت فرحان ان انت قدرتي تحفظي الضربات بتاعتي مع انك مشفتيهاش غير مرة واحدة ومع ذلك عرفتي تعمليها بدقة كبيرة
ليل بحزن .. انا كنت فاكر ان انت مو..ت علشان كده فضلت اقلد حركاتك طول الوقت الي انا كنت فيه في العالم بتاعي
عنقها ليث وهو متاثر وحاول تاغير الموضوع .. يعني انا كنت وحشك اوي كده طب لما انت بتحبني ليه رفضة انك تتجوزيني
ليل بدموع وهي تبتسم .. انا بحبك اوي بس مش كده انا بحبك علشان انت اخويا .. لان انا مكنش عندي حد بيحبني و يخاف عليا غير مامتي بس دلوقتي انت معيا انا فرحانة جدا انت انت محصلكش حاجة
ليث وهو يمسح دموعها ويبتسم لها بحب .. وانا كمان بحبك ومش هسمح لاي حاجة انها تازيكي او تجرحك تاني يا ليل .. اه صح انت مكنتيش عارفة ترفع السيف ازاي كنت بتعملي الحركات دي
ليل وهي تبتسم ببلاهة .. متخلينا نسبنا من الي فات .. الي فات ده كله جراح
فلاش باك

 

 

كانت ليل تمسك بي المكنسة اليدوية وهي تلوح بها في ارجاء الشقة الخاصة بي نور .. بينما كانت تفعل ذالك دخلت نور عليها فتجدها تفعل ذلك
نور بصراخ .. ليل انت بتعملي ايه
ليل وهو تستدير ونسيت انا لازلت تمسك بالمكنسة التي اصطدمت بوجه نور
ليل وهي تجري من نور .. انا اسفة
نور بصراخ .. انا هق..تلك يا ليل
ننتقل لي مشهد آخر ليل وهي تمسك المكنسة و تنظف الارض ووجهها ملئ بالكدمات ونور تجلس علي الاريكة وتضع قدما فوق الاخري
نور .. انا عايزكي تلمعي الدنيا بالماقشة ال انت مسكها دي
ليل بحزن .. مش احنا اتفقنا ان احنا نساعد بعض في التنظيف
نور بغضب .. وهو لما انت تمسكي الماقشة وتقعدي تلعبي زي العيال وتبهدلي الدنيا الي انا روقتها تبقي كده بتسعدني
ليل .. ربنا علي الظالم و المفتري

 

 

نور بسخرية .. علي فكرة انت هو الظالم و المفتري هنا
ليل ببلاها .. تصدقي معاكي حق خلاص اشوف فيكي يوم واربع ليالي يا بعيدة
باك
ذهب كلا من ليل وماكس الي المنزل وكان الجميع جالس في غرفة المعيشة يتكلمون ويضحكون حتي جاء راين
ليل .. اهلا فينك احنا كنا بنسال عليك طول النهار
تجهلها راين وذهب الي غرفته بدون قول اي كلمة
ليل .. ماله ده
جاك .. ممكن يكون تعبان سبيه دلوقتي وهو لما يكون احسن هينزل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عالم الوحوش الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى