رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الجزء الثاني
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني البارت الثاني
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الحلقة الثانية
تستيقظ ليل علي صوت شخص ف تراي خيال لي شخص يقف في منتصف الغرفة تغمض عينها و تفتحها فلا تجد اي شيء لم تعطي الامر اهمية ثم عادت للنوم مرة اخري لياتي صوت من الا مكان
صوت خافت بتهديد .. انت مش هتعرفي تاخديه مني . هو ملكي انت فاهمة
بدات تنظر ليل حولها وهي تشعر بالخوف لكنها لا تري اي شيء
ليل بخوف .. في حد هنا
لم تتلقى اجابة ف خافت ان تنام في غرفتها ف خرجت من الغرفة لانها لم تستطيع العودة الي النوم مرة أخرى بسبب الخوف . ذهبت ناحية غرفت ليث وبدأت تخبط علي الباب ليفتح ليث
ليث بستغراب .. ليل . في ايه
ليل وهي لا تعرف ماذا تقول ف تحدثت بتوتر .. انا معرفتش انام ف قولت اجي اشوفك لو صاحي نتكلم شويه . بس انت شكلك كنت نايم خلاص انا اسفة . تصبح علي خير
قلت ذلك وكانت ستذهب
ليث ببسمة .. استني شوية . اولا انت تجي في اي وقت . ثانية حتي لو كنت نايم انا اصحي علشانك يا جميل وبعدين انا كمان كنت صاحي
دخلت ليل الغرفة وبعد دقائق كانت هناك خبط علي باب الغرفة مرة أخرى ذهب ليث لي ياري من
ليث بغضب .. هو انت . عايز ايه
ماكس ببسمة خبيثة .. انا كنت عايز اتكلم معاك . ايه ده ليل كمان هنا طب كويس ممكن نقعد كلنا مع بعض
ليث بغضب .. في حاجة مهمة بنتكلم عنها انا وليل تعالي في وقت تاني
ماكس وهو يتجاهله ويوجه كلامه لي ليل .. انت ايه الي مخليكي صحية لحد دلوقتي
ليل .. مفيش حاجة انا كنت بتكلم مع ليث شوية
ليث ببسمة جانبية ..تقدر تطلع دلوقتي من فضلك
بينما كنو يتحدثون كان هناك شخص اخر بيخبط علي الباب وكان جاك هذه المرة وبعد فترة اتي ليو ايضا جلس الجميع في الغرفة التي كانت صغيرة
ليل .. ايه رايكم ننزل تحت ونعمل زي التخيم كده لانه هيكون المكان اوسع
وافق الجميع علي فكرة ليل ونزلوا لغرفة الجلوس وظلوا يتحدثون حتي نامت ليل ف حملها ليث و ضعها علي الأريكة و وضع عليها الغطاء
ليث ببسمة شيطانية .. انتم حسيتم بالضيف الي جه
ماكس بنبرة مرعبة .. ايه بس للاسف اختفي بسرعة لما حسينا بيه
جاك بغضب .. احنا لازم نخلي بلنا كويس علشان نقدر نحميها بعد الي حصل دلوقتي
ليو .. ايا كان الي جه هنا ازاي دخل غرفة ليل من غير ما نحس بيه
ليث بغضب .. لو مكنش اظهر نية القا..تل مكنش هنعرف انه موجود هنا . ايا كان مين هو . ف هو خطير جدا
ليو .. احنا مش هنكون مع ليل في كل وقت لازم يكون في حد معها علي طول علشان نقدر نحميها
جاك .. معاك حق . بس لو فضل حد مننا معها كده علي طول ممكن تحس بتوتر او تفكر تهرب . ف احنا كل يوم هيكون في حد فينا يراقبها من غير ما تلاحظ علشان نحميها وفي نفس الوقت متحسش بتوتر
ليث .. طب بالنسبة للحشرة الي ظهرت انهاردة
ماكس .. ماثيو بيشوف الطاقة بتاعته ولو لقي حاجة هيجي يقولنا
………….
في اليوم التالي تستيقظ ليل فتجد نفسها علي الأريكة والجميع نائمين علي الارض ف تنهض وتتسحب وتذهب ناحيت المطبخ وهي تفكر ان تصنع لهم الطعام .
ليل وهي تصرخ .. اععععععععععع الحقوووووني
نهض الجميع بسبب صوت الصراخ فوجدوا ليل تقف امام المطبخ الذي كان يش..تعل وهي تحاول ان تطفئ هذه النار وتصرخ . استطاع جاك ان يخمد حريق بسرعة بسبب قوته
ليث بقلق .. انت كويسة . حصلك حاجة
ليل .. ايوه تقريبا . مش انا لسه عايشه يبقي تمام
جاك بغضب .. ازاي ده حصل
ليل بخوف وهي تدعي الحزن لكي تنجو بفعلتها .. انا كنت بحاول اعمل الاكل ومرة وحدة لقيت المطبخ بي..ولع . اكيد مش هتصدقني لو قولتلك انه مش انا الي عملت كده
جاك بتريقة .. لا ومش هصدقك ليه . انا جيت وانا نايم ولعت في المطبخ ورجعت نمت تاني
ليل وهي مقتنعه .. يعني انت السبب . شوفت علشان تعرف ان انا معملتش حاجة . طلع انت الي عملت كده
جاك بغضب .. انت بتهزري
ليل .. اعمل ايه كلامك اقنعني . وبعدين انا كنت عايزة اعملكم اكل . ده ذنبي يعني
جاك ببسمة سخرية .. وعلشان تعمليلنا اكل تو..لعي فينا صح
ليل بجدية .. انا مكنش قصدي اعمل كده . ده مجرد خطاء بسيط . المرة الجاية هاركز وانا بعمل اكل علشان ميحصلش كده تاني
جاك بصدمة .. مفيش مرات تانية . انت محظزر عليكي تدخولي المطبخ لي اي سبب من الأسباب . ايه ده
امسك جاك بشي متفحم
ليل ببلاها .. ما هو ده سبب في كل الي حصل
جاك بصدمة .. هو ده الاكل الي انت كنت عايزة تعملي
جلسو يتشاجران ودخل ماكس واعد الطعام و نادي عليهم نظرو ليل فوجدت الطاولة مليئة بالطعام الذي كان علي عكس الشئ الذي صنعته ليل . بدات تاكل وكان الطعام جميل جدا
ليل بمزاح .. الاكل بتاعك حلو اوي . ايه رايك تتجوزني وتكسب فيا ثواب
ليث بغضب .. ايه الي انت بتقوليه ده
جاك .. ده في احلامك انت عايزة تاخدي الطباخ بتاعنا
ليل وهي توجه كلامها لي جاك .. انا مكلمتكش انت اصلا
ماكس بمزاح وهو يغمز لي ليل .. انا موافق الجواز هيكون امتي
جاك وليث في نفس الوقت بغضب .. انا مش موافق على كلام ده
ليل .. علي فكرة انا كنت بهزر وبعدين في ناقض . هو فين راين
استغرب الجميع عدم وجود راين
………
في مكان اخر . في اعماق غابة مظلمة لا يوجد بها اي مصدر الضوء كان راين هناك ويتحدث الي شخص ما
راين بغضب .. انت ايه الي جابك هناك
ببسمة .. علشان كنت عايز اشوفك . لانك بقالك كتير مبتجيش تزورني
راين بغضب شديد .. انت كنت عايز تاذي ليل
.. وانت ليه مهتم اصلا انت كده كده مبتحبهاش صح
راين بتهديد .. لو فكرت تجي جنيها
ببسمة مستفزة .. انت نش هتعرف تازيني ابدا
راين وهو يجز علي اسنانه .. انا مش عايز اشوفك تاني و احسن لك تبعد عن ليل
ذهب راين وتلك تلك الغابة
بغضب .. انت ملكي مش هخلي اي حد ابدا ياخذك مني حتي لو اضطرابات اني اق..تلها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عالم الوحوش الجزء الثاني )