رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقت صقر الصعيد البارت الحادي عشر
رواية عشقت صقر الصعيد الجزء الحادي عشر
رواية عشقت صقر الصعيد الحلقة الحادية عشر
رحيل بلهفه… بسم الله الرحمن الرحيم والله بهزر ياباشااا مش قصدي
صقر لسه هيتكلم سليم وصل
سليم… دي حماتي بتحبني بقا
رحيل… ههههه اكيد هو في حد ميحبكش
صقر سمع كدا وتعصب وبص بغضب لرحيل
رحيل شافت منظر صقر خافت وسكتت
سليم… ههههه بجد يام لسان طويل
رحيل خايفه تتكلم عشان صقر بصصلها بغضب
زين عشان يغير الموضوع عشان صقر ورحيل… رحيل يلا نطلع الجنينه
رحيل… اشطااا يلا
سليم… اشطااا وانا اجي اقعد معاهم بس ناوين تلعبه اي
صقر بعصبيه… رحيل هتطلع اوضتها عشان ترتاح
رحيل بخوف وهي بتبلع ريقها… صقر عندو حق هطلع اوضتي احسن ليا بدل ميحصلي حاجه
رشا وزين… هههههه
صقر بصلها بغضب راحه سكتوا
سليم… تمام تعالي اساعدك تطلعي ترتاحي ولسه هيقرب راح صقر قام من مكانه وشال رحيل وهي مصدومه وساكته
صقر بعصبيه…لم يبقا عندها حريم نبقا نخليك تساعدها وراح طالع بيها علي فوق
زين واقف هو ورشا مبسوطين من غيره صقر علي رحيل
سليم حس بالاحراج راح مشي
صقر دخل برحيل الاوضه ونزلها علي السرير
صقر بعصبيه… عارفه لو شوفتك بتتكلمي معا كلمه تاني مش عارفه اي هيحصلك
رحيل بخوف هزت راسها بحاضر
صقر… متنطقي اي القطه كلت لسانك معايا
رحيل بخوف… مهو انا لم بنطق بتتعصب ولم بسكت بتتعصب اعملك اي يعني
صقر قرب منها وبعصبيه… بتعصب لم تتكلمي مع حد غيري
رحيل بخوف… اشمعنا انت وليه بتتعصب
صقر بخجل… ها لا عادي بس زي مقولتلك عشان بنت عمي وبتعتبرك اختي
رحيل بعد ما صقر طلع من الاوضه بتحدي… طي والله لخليك تقولها ياصقر بس استنا عليا
ـــــــــــــــــــــــــ بليل
صقر قاعد في مكتبه… الو ايو ياسحر بكرا عايزك تجيبي كل الملفات هنا علي القصر عشان اراجع الشغل
سحر .. حاضر ياصقر باشااا وكمان في صفقه الاسبوع الجاي لازم نتناقش فيها
صقر… تمام ماشي
_صقر باشااا يلا عشان تتعشاء حضرتك
صقر… تمام بس طلعتي الاكل لرحيل فوق
_هي نزلت عشان مكرم بيه نزلها تقعد وسطيهم
صقر… اممم تمام جي وراكي
_تمام يافندم
صقر… مساء الخير
الكل مساء النور
الجد… اقعد يابني عشان تاكل
صقر وهو باصص لرحيل اللي عماله تهزر وتضحك مع زين… حاضر ياجدي وقعد
زين بصوت واطي لرحيل… هو بيبصلنا ليه كدا
رحيل… والنبي معرف ياخوي ده شكله اتجنن
زين بغمزله لرحيل… اتجنن بيكي
رحيل بكسوف وهي بتخبط زين في كتفه… اتلم
زين… ههههه حاضر
صقر بعصبيه… كح كح كح
مكرم… مالك يابني اشرب شوي ميه
صقر وهو بيجز علي سنانه وهو باصص لرحيل.. لا مافيش حاجه ياعمي
رحيل بخوف وضحكه مكتومه… الحمدلله انا هروح اطلع فوق
زين بتفكير وهو بيكلم نفسه… والله ياصقر لخليك تنطق وتقول انك بتحبها بس استنا عليا
زين… رحيل استني انا طالع فوق استني اطلع معاكي عشان عايزك في موضوع مهم
صقر بغيره… موضوع اي ده اللي عايزها فيه
زين بستغراب… وانت مالك اخ واخته
صقر بعصبيه… زين لم دورك معايا عشان العفريت كلها بتتنطط قدامي دلوقتي وقول
زين… وانا اعملك اي انت وعفريتك يلا يارحيل
رحيل بصت لصقر اللي عينه هطلع شراره من كتر الغضب
رحيل بخوف… زين انا مش طالعه غيرت راي هقعد شوي مع بابا وجدو
زين بصوت واطي… يابنت الهبله
مكرم… بتقول اي ياض
زين… ها لا مش بقول انا طالع وبص لرحيل بغيظ وطلع
ــــــــــــــــــــــــــ في مكان اخر
_بص بقا انا زهقت من خوفك ده ولازم نخلص وتتصرف عشان تعبت من الانتظار وعايز انتقم
=حاضر انا بخطط لخطه وقريب هعملها وهتفرحك
_لم نشوف عشان والله مش بخاف غير من خططك
=متقلقش بقا المهم انا خارج عشان عندي سهره
_تمام
ـــــــــــــــــــــــــــ
رحيل… انا طالعه انام بقا
الجده… تمام ياروحي روحي اطلعي ورتاحي
رحيل… حاضر تصبحوا علي خير
الكل… وانتي من اهل الخير
صقر كان بيتكلم في التلفون ولسه هيتكلم ويقولها استني راحت رشا قامت من مكانها
رشا… رحيل استني انا طالعه معاكي عشان عايزه انام شوي
رحيل.. تمام يلا وطلعوا صقر خلص المكالمه
صقر… انا طالع انام تمام تصبحوا علي خير
الكل… وانت من اهل الخير بس هتنام بدري يعني
صقر… ها لا عادي تعبان شوي وكمان عندي شغل بكرا
سوسن… تمام ياحبيبي روح ارتاح
صقر.. حاضر سلام وسابهم وطلع دخل اوضه وغير وجع يرقد عليا السرير وعمال يتقلب علي السرير وكل ميغمض عينه يشوف وش رحيل
صقر…. هوف بقا عايز اتخمد بقا وراح قام من السرير وطلع البلكونه وواقف وبيبص في الجنينه وبيسمع صوت رحيل
رحيل… يعني لسه صاحي
صقر بلهفه وخوف… عادي بس انتي اي مصحيكي فيكي حاجه
رحيل بفرحه علي خوفه عليها… لا مافيش حاجه بس مش جايلي نوم وانت
صقر… لا عادي
رحيل… بتحب جديد ولا اي
صقر… كح. كح كح انتي بتقولي اي مستحيل بس عادي مش جيلي نوم
رحيل .. اممم يمكن طي اروح انا انام تصبح علي جنه
صقر .. وانتي من اهل الجنه جنبي
رحيل بصدمه.. ها انت قولت اي
صقر… مقولتش حاجه يلا روحي سلام وسابها ودخل
رحيل… صقر صقر ماشي ياصقر لم اشوفك وبتسمت يارب تكون جنبي في الجنه وراحت دخلت اوضتها عشان تنام
عند صقر واقف يضرب راسه بي ايدو… انت اتجننت كنت هتقع بالكلام قدامها وبتسم وراح نام
ــــــــــــــــــــــــــــ الصبح
رحيل صحت وطلعت في البلكونه وبتبص من البلكونه وبصدمه
رحيل…. صقررر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صقر الصعيد)