روايات

رواية غموض الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم هبة الله

رواية غموض الحب الفصل الحادي عشر 11 بقلم هبة الله

رواية غموض الحب الجزء الحادي عشر

رواية غموض الحب البارت الحادي عشر

رواية غموض الحب الحلقة الحادية عشر

بعد عده دقائق مراد وياسين وصلو المستشفي
مراد بخوف:مازن فين حور
مازن بحزن:في غرفه العمليات
ياسين :ايه اللي حصل معاها؟
مازن سرد له كل ما حدث
بعد وقت
الممرضه خرجت من غرفه العمليات بسرعه
مراد قام بلهفه:حور كويسه؟
الممرضه :للاسف هي فقدت د”م كتير ولازم ننقلها د”م وفصيله مش في بنك الد”م في المستشفي لو حد من عائلته نفس فصيله دمه يتفضل معايا
مراد بسرعه :انا نفس فصيله دمها

 

 

الممرضه :اتفضل معايا
اومأ لها مراد وذهب معاها ليتبرع لزوجته بالد”م
وبعد عده دقائق
أتت الممرضه ومعها الد”م ودلفت لغرفه العمليات وجلس مراد بجانب ياسين
وبعد 3ساعات
خرج الدكتور من غرفه العمليات وهو يخلع كمامته وكفوف يده جري عليه مراد بلهفه:طمني يا دكتور حور كويسه
الدكتور بابتسامه : متقلقوش المريضه كويسه وتقدرو تشفوها أما ننقلها غرفه عاديه
شكره مراد وجلس علي المقعد وحمد الله كثيراً أن حور بخير
____________________________________________________________________________
عند سليم
سليم بدأ يفوق ومسك رئسه بوجع ونهض من علي السرير وأمسك هاتفه ونظر للساعه بصدمه، ثم دلف الي الحمام وبعد دقائق خرج من الحمام وذهب الي غرفه ملابسه الملاحقه بغرفه نومه وارتدي بدله سوداء وقميص أبيض وساعته ،ورش من عطره وخرج من الغرفه وحاول الاتصال علي مراد لكنه لم يجيب فاتصل علي ياسين وبعد ثواني جاءه الرد من ياسين
سليم :ياسين انتَ فين انتَ ومراد وحور
ياسين:حور
سليم بقلق:حور مالها يا سليم
ياسين:حور اتصاوبت وهي في مهمه وهي في المستشفي
وكأن الزمن توقف بالنسبه لسليم عند تلك اللحظه هل سيخسر أخته أيضا ؟ هل سيخسر آخر شخص تبقي من عائلته؟ هو خسر والدته ووالده لن يتحمل خساره أخته أيضا .
سليم بحزن وصدمه:حور عامله ايه دلوقتِ
ياسين: الحمد لله هي كويسه وهينقلوها غرفه عاديه دلوقتِ

 

 

تنهد سليم بارتياح وسأل ياسين عن اسم المستشفي
ياسين: مستشفي******
أغلق سليم هاتفه وأخذ مفاتيح سيارته وكان سيخرج من القصر لكنه سمع صوت شخص يناديه
مريم (أخت مراد) :سليم
سليم:نعم
مريم :أبيه مراد فين؟ ومفيش حد في القصر غير بابا وهو نايم
سليم نظر بملابسها وكانت ترتدي دريس اوف وايت وحجاب أزرق
سليم باختصار: حور في المستشفي هتيجي معايا؟
مريم بصدمه:حور ايه اللي حصلها؟
سليم :هقلك في العربيه
خرج سليم ومريم من القصر وركب سليم مكان السائق ومريم في الخلف.
____________________________________________________________________________
عند مراد
كان مراد جالس علي المقعد أمام السرير الذي تنام عليه حور وماسك ايديها وهو ينظر لها بحب
مراد : هتفضلي كده عمرك ماهتتغيري لازم تفوقي علشان فيه كلام كتير عاوز اقلهولك
حور :هتقلي ايه
رفع مراد رئسه ونظر الي حور وكانت حور بدئت تفوق
مراد :انتِ كويسه ؟فيه حاجه واجعاكِ انادي للدكتور
حور: الحمد لله كويسه
مراد : مقلتليش علي اللي هتعمليه لي؟
حور:محبتش اقلقك عليا ،اسفه
مراد: مش وقت الكلام ده ارتاحي دلوقتِ

 

 

حور:مراد اسفه
مرد اتجاهلها وخرج من الغرفه
بعد اسبوعين
وكان موعد خروج حور من المستشفي كان مراد يعامل حور بجفاء لكنه كان يعتني بها جيدا ولم يذهب للشركه وكان مع حور في المستشفي.
في بدايه يوم جديد
وصل مراد وحور القصر وصعدو لغرفتهم
حور بحزن:هتفضل زعلان مني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غموض الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى