روايات

رواية القاسي العنيد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم وحيدة كالقمر

رواية القاسي العنيد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم وحيدة كالقمر

رواية القاسي العنيد الجزء السابع والثلاثون

رواية القاسي العنيد البارت السابع والثلاثون

رواية القاسي العنيد الحلقة السابعة والثلاثون

سمع آسر ما صدمه بشده وجعله يتسمر مكانه ..فقد استمع لصوت الخادمه تتحدث علي الهاتف مع احد ما وتنقل له اخبارهم وقد زكرت اسم ساره و……
الخادمه : ايوه يا هانم …..لا لسه بيدور علي مدام ساره ومش بيرجع غير متاخر ينام شويه ويطلع يدور تاني ….حاضر يا هانم هفضل متابعهم وبلغك اول باول …..حاضر يا هانم انا خدامتك
وفجاءه دخل آسر فارتبكت الخادمه كثيييرا وظهر الخوف علي ملامحها بشده وسقط الهاتف من يده
الخادمه بخوف : آسر بيه ….حضرتك عاوز حاجه
آسر : كنتي بتكلمي مين
الخادمه بتوتر : هاااا مكنتش بكلم حد
آسر بصوت عالي : انطقي احسنلك وقولي كنتي بتكلمي مين
الخادمه بخوف : مكنتش بكلم حد

 

 

فقد آسر اعصابه من تمسكها بالانكار وتقدم ناحيتها بخطي سريعه وامسك بعنقها وضغط عليه حتي كاد يقتلها ولكن فجاه دخل الجميع بعد ان اخبرتهم خادمه اخري كانت تراقب الموقف من بعيد وعندما وجدت آسر يتقدم من الخادمه وعلي وشك قتلها ركضت بسرعه واخبرت الجميع ….تقدم ياسين بسرعه باتجاه آسر وبصعوبه ابعده عن الخادمه قبل ان تموت
ياسين : اهدء يا آسر ….انت بتعمل ايه …سيبها خلاص هتموت
الخادمه : كح كح ….الله يخليك يا ياسين بيه خليه يسبني
آسر بعصبيه : وحيات امي لو ما اعترفتي بكل حاجه لاقتلك
الخادمه برعب : خلاص خلاص هقول علي كل حاجه …بس ابوس رجلك تسبني اروح لعيالي
عزالدين بحده : انطقي قولي هببتي ايه
الخادمه : من كام شهر في وحده جيتلي البيت ودتني فلوس كتير اوي مقابل اني ابلغها كل اخباركم وكمان ادتني شريط دواء وقالتي احط منه لمدام ساره كل يوم في العصير واني اراقبها كويس وفي يوم سمعت مدام ساره بتكلم واحد في التليفون علشان تحضر مفجاءه لسعاتك وبتتفق معاه تقابله …ورحت قولتلها فرحت اوي ودتني فلوس زياده وكمان ادتني حاجه احطها لساره هانم قبل ما تروح تقابل اللي كانت بتكلمه بساعه او اكتر
آسر بغضب : يا بت ال ……. هاتي الحاجه اللي ادتهالك
الخادمه : حاضر ….ثم ذهب للمطبخ وعادت سريعا وهي تحمل شريط دواء به حبوب صفراء صغيره وكيس صغير به مسحوق ابيض

 

 

نظر لهم الجميع ولم يعرفوا ما بهم
آسر : ايه ده
ياسين : تعال نسأل عليهم في الصيدليه
آسر : طيب يالا بسرعه …..وثم ذهبوا سريعا وعادوا ووجوههم تحمل الصدمه والغضب
مرفت بلهفه : هااا يا ابني لقيت ايه
آسر بغضب وعصبيه هادره : بنت الكلب كانت بتدي مراتي منع الحمل والكيس الابيض كان عباره عن ماده مخدره تخليها دايخه وتعبانه وده يبرر اللي قاله يوسف انا كانت تعبانه واغمي عليها ….آآه يا ولاد الكلب خطه مدروسه بالمللي وانا زي الحمار ساعدتهم وضيعت مراتي مني
عزالدين : اهدء يا ابني …ان شاء الله هنلقيها
آسر وهو ينظر للخادمه بغل : مين اللي اداكي الحاجات دي يا بنت ال ******
الخادمه بخوف : معرفش …معرفش
ياسين بحده : انطقي بدل ما بلغ البوليس
الخادمه : لا والنبي يا بيه بلاش البوليس …انا عندي عيال عاوزه اربيهم
مرفت بصرامه : طيب انطقي وقولي مين اللي قالك تعملي كده
الخادمه : وحده اسمها نيفين
آسر بصدمه : نيفين ….يا بنت ال **** ازاي مشكتش فيها
عزالدين : نيفين مين
آسر بتوتر : بعدين يا بابا …ثم وجه حديثه للخادمه …تتصلي بيها حالا وتقوليلها انك عرفتي حاجات مهمه ولازم تقبليها وتحاولي تعرفي منها مكان شقتها ….اكيد هي اللي عارفه مكان ساره
وبالفعل اتصلت الخادمه علي نيفين وابلغتها بحدوث شئ هام وعليها مقابلتها لكي تخبرها و……….
الخادمه : ايوه يا هانم في حاجه مهمه حصلت ولازم تعرفيها
نيفين باهتمام : ايه اللي حصل
الخادمه : مش هينفع علي التليفون لازم اشوفك
نيفين : طيب قابليني في كافيه (………) بعد ساعه

 

 

الخادمه وهي تنظر لاسر بخوف : لالا يا هانم مش هينفع مكان عام …اخاف حد يشوفنا
نيفين : طيب خلاص تعالي شقتي في ……….
الخادمه بفرحه : ماشي يا هانم ….ثم انهت المكالمه واعطت العنوان الذي دونته لاسر وهي تنظر لهو بترقب وخوف
آسر بصرامه : ودلوقتي تغوري من هنا مش عاوز اشوف وشك في اي مكان فاهمه
الخادمه وهي تؤمي براسها عده مرات بخوف : فاهمه …..فاهمه يا بيه …..ثم انطلقت هاربه من امامه ……نظر آسر للعنوان بشر ثم توجه للخارج ولكن اوقفه صوت ياسين و………..
ياسين : استنا يا آسر انا جاي معاك
آسر : لا خليك هنا …..ده موضوع قديم وانا اللي لازم انهيه ….ولو حصلت حاجه هرن عليك
ياسين : طيب
مرفت : خد بالك من نفسك يا ابني
عزالدين : بلاش تهور يا آسر
آسر : حاضر يا بابا …..ثم توجه للخارج سريعا …..وصل آسر للعنوان المطلوب ثم طرق الباب بخفه وانتظر قليلا ….فتحت نيفين الباب وهي تعتقد انها الخادمه ولكن صدمت عندما وجدت آسر
نيفين بصدمه : آسر ……دفعها آسر للداخل ثم دخل ….نظرت لهو نيفين بترقب وارتعبت عندما وجدته يخلع جاكته ويشمر ساعدي قميصه وينظر لها بشر
نيفين بتوجس : في ايه يا آسر
آسر : هعرفك في ايه دلوقت …..ثم صفعها بقوه جعلتها تسقط ارضا …ثم توجه ناحيتها مره اخره وسحبها من شعرها واوقفها امامه
آسر بغضب : بقي انا تعملي فيا كده يا بنت ال ****
نيفين بخوف وآلم : آآه عملت ايه ….صفعها آسر عده مرات حتي نزف انفها وفمها وتورم وجهها
آسر : فين مراتي أنطقي
نيفين : معرفش معرفش
آسر : اممم مصره تكدبي ماشي ….ثم عاد يصفعها من جديد حتي ان ……….

 

 

نيفين : خلاص …خلاص هقول
آسر بحده : انطقي
نيفين : مراتك في مخزن مهجور في ……….
آسر بشبح ابتسامه : شطورره ….يالا قدامي علي المخزن ده
نيفين بفزع : لالا مش هينفع نروح هناك لوحدنا …المخزن في حراس كتييير لانه …لانه
آسر : لان ايه
نيفين : لانه متخزن في البضاعه
آسر : بضاعه آيه
نيفين : مخدرات بتاعتي انا وسليم
آسر : يا ولاد الكلب …مخدرات ….ثم سحبها وخرج من المبنى وركب سيارته وانطلق نحو المخزن وفي الطريق هاتف ياسين واخبره بكل شئ و……..
ياسين بسرعه : طيب …طيب يا آسر انا هبلغ الشرطه وهنلحقك …بلاش تتهور
ذهب ياسين الي مركز الشرطه واخبرهم عما قاله آسر
الشرطي : معقول سليم الحديدي …..اخيرا وقع في ايدي
ياسين : انت تعرفه
الشرطي : طبعا ….ده اكبر تاجر مخدرات …انا بقالي 5 سنين بحاول امسكه ….بس هو مش بيسيب وراه غلطه وبيطلع من القضيه زي الشعره من العجين ….ثم امر القوه بالاستعداد وانطلق صوب المخزن برفقه ياسين
»»»»»»»»»»»»»

 

 

وصل آسر للمخزن بسرعه بسبب قيادته المتهوره ثم ترجل من السياره بعد ان آمر نيفين بعدم الخروج منها وانتظار ياسين والقوه …..استطاع آسر بمهاره ان يدلف للداخل بدون انا يراه الحراس وظل يبحث عن ساره حتي وجد غرفه مغلقه من الخارج … فتحها ووجد ساره تنام علي السرير بضعف ….نظر لها بلهفه وكأن روحه ردت اليه ….ثم توجه ناحيتها بسرعه وحاول افاقتها ….وبعد فتره فتحت عينيه ونظرت له بستغراب وظنت انها تحلم فاغلقت عينيها بقوه وفتحتها مره اخري ولكن تأكدت انها حقيقه وآسر امامها …نظرت له بحب وشوق وسعاده ولوم وحزن ومشاعر كثييره مختلطه
آسر بلهفه : ساره حببتي انتي كويسه ….قومي نمشي من هنا بسرعه ….ولم ينتظر ردها بل حملها وتوجه للخارج ولكن اوقفه صوت ما ورائه فلتفت ليجد سليم امامه
سليم : آسر بيه يا مرحب يا مرحب ….كده عاوز تمشي من غير ما تسلم عليا
آسر : انت عاوز ايه
سليم : سااره تخصني ….سيبها وانا هخليك تطلع من هنا عايش
آسر : انا بقي مش هاسيبها ولا هخليك تطلع من هنا عايش….ثم انزل ساره ارضا وتوجه صوبه ولكمه بقوه لدرجه افقدته توازنه وسقط ارضا …نهض سليم سريعا ولكم آسر ايضا ونشب بينهم شجارا حاد انتهي بهزيمه سليم وسقوطه ارضا لا يقوى علي الحركه ولكنه امسك سريعا بمسدسه وصوبه نحو آسر وفي ثواني انطلقت الرصاصه الي مكانها و………..
ساره بصراخ : آآســـــــر
يا تري آسر حصله ايه ؟؟؟
وايه اللي هيحصل ؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاسي العنيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى