رواية خيانة الفصل الثالث 3 بقلم رودان محمد
رواية خيانة البارت الثالث
رواية خيانة الجزء الثالث
رواية خيانة الحلقة الثالثة
= احمد انت بتعمل اي هنا
احمد بصدمه
– اسيا
= مالك
– مفيش حاجه انتي بت بتعملي اي هنا
= انت قدام جمعتي يا احمد انت الي بتعمل اي هنا ومالك بتعرق ومتوتر كده لي في اي
– اب اب ابدا انا انا مش متوتر ولا حاجه انتي شايفاني متوتر
= اممم وبعدين🤨
ومن سوء الحظ أن في الوقت دا منار هي كمان جت ( ياعين امك يا خوياااا الواد اتزنق😂 )
احمد في نفسه
– يا وقعتك الطين يا احمد
منار
احمد انت جيت
– لا لسه
اسيا
= انت رايح الشغل ولا جهتك اي 🤨
– احم لا ر رايح مشوار وبعدين انتي بتبوصيلي كده لي هاا ورافعلي حواجبك لي هو في اي
روفان وهي جايه بتجري علي احمد
انت يلا خود الورق الي طلبه اهو
احمد باستغراب
– ورق ورق اي دا
ورق العنب يا روح امك الورق يلا بتاع الدكتور بتاع العلاج بتاع الاعشاب
– اه، اه، ايوا فعلا دا انا جي علشان اخد اسم علاج الاعشاب صح
اسيا
= اه ويلا روح شوف مشوارك يا حبيبي وخلي بالك من نفسك🤨
– هو هو انتي بتبوصيلي كده لي مالك
= انا اتكلمت سلام انا ماشيه يلا يا منار ويلا يا روف
منار
لا انا ورايا مشوار مهم اوي انتي عارفه يلا باي انتو
اسيا بصت ليهم بصه الي هو انتو مش مظبوطين لي
اسيا في نفسها
هو انا ليه حسه أن في حاجه بين منار وأحمد ومعقول يكون في اصلا طب ممكن يكون هو نفس الولد الي هي خارجه معاه طب انا هعرف دلوقتي
= بقولك يا روف تعالي نجيب حاجه نشربها علشان عطشانه اوي
ماشي روحي هاتي
= لا معلش جيبي انتي علشان هكلم ماما
طيب استني
وفعلا بعت روفان تجيب حاجه نشربها عوبال مشوف احمد هيمشي مع منار فعلا ولا انا الي بتخيل مش اكتر
فضلت بصه عليهم بس انا اتفاجت احمد ركب العربيه ومشي ومنار مش معاه منار وقفه بعيد شكلي ظلمتو
خودي يا اسيا
= شكرا يا روفان
عند أحمد ومنار بقااا
هو انت كنت متوتر ليه كده قدام اسيا هو مش انتو سبتو بعض
– انا مش متوتر ولا حاجه واه احنا سبنا بعض
لا انت كداب لي مقولتلهاش أننا خارجين ولي روفان اتحججت بموضوع العلاج دة
– منااااااار في اييي اتعدلييي وانتي بتكلمييينييي لسسه الموضوع مخلصش رسمييي انتي كنتي عايزااانيي ابقي معاكي واسيب اسيا واهو حصلل الي عايزااه فييي ايي تانييي
بقلم رودان محمد
انت بتعلي صوتك عليا
– بقووولكك اي يا بت انتي انا مش بحب الطريقه ديي مش واثقه فيااا خلاص كل واحد يروح لحالو انا مش عايز اكمل
لا يا احمد خلاص حقك عليا مكنتش اقصد والهي وبعدين انا بثق فيك اكتر من نفسي بس بقلق لترجع لآسيا أصلها حربايه وتعملها
– منااااار احترميي نفسك متشتميش علييهااا انتي فهمه ولا لاا
روفان رنت الوقت دا
– اي يا روفان
احمد امشي بسرعه اسيا شكت فيك وبتبوص عليك دلوقتي متخودش منار معاك امشي لوحدك
– لا متقلقيش انا ماشي اصلا
تمام بس بسرعه
– تمام
قفل وبص علي منار
– اتفضلي روحي علي البيت
اي دا احنا مش هنخرج
– لا مفيش خرووج خليها يوم تاني سلام
وفي وقتها احمد عد النحيه التانيه وركب عربيتو ومشي
منار بعصبيه شديدة
لا منا مش عبيطه علشان تضحك عليا انت بتحب اسيا وبتكدب بس وربي لندمهاا
ورفعت تليفونها وكلمت حد اسمو اشرف
عمو اشرف اذيك انا منار صحبه اسياا بقولك اي يا عموو دلوقتي……………
طب تمام هتنفذ امتي
اي وقت تحبي
اي رايك انهارده
انهارده مش قريب اوي
لا بليل مش دلوقتي وانت عندك الشقه والعربيه واخوك يعني انت جاهز هتنفذ علطول
تمام التنفيذ الساعه كام
الساعه ٧ كويس
تمام هستناكي بس ابعتيلي العنوان
تمام
انا هخلص منك خالص اوعدك واوعدك اصل لازم اخلي احمد ينتبهلي شويه ولا اي
بقلم رودان محمد
ياترى ناويه على اي
عند اسيا
= ماما يا ماما يا ست الكل
تعالي يا اسيا يا روحي عملتي اي انهارده
الحمد لله عدى علي خير
في الوقت دا منار رنت علي اسيا
اي يا سي عمله اي
= تمام يا منار في حاجه ولا اي
لا بس كنت محتاكي انهارده ضروري
= ليه
اصلي عايزه اجيب هدوم وحاجات ضروري وانتي زوقك حلو اوي ومحتاجكي
= تمام يا منار هتنزلي امتى
الساعه ٦ كده
= تمام يا منار
في اي يا بنتي
= مفيش يا ست الكل منار عايزه اجيب هدوم وحاجات وعايزاني معاها فينفع اروح
معنديش مشكله يا روحي بس انا قلبي مقبوض كده مش عارفه ليه
= مالك يا حبيبتي نروح المستشفى
لا يا روحي انا كويسه بس خايفه عليكي مش عارفه ليه
= يا ست الكل خافي مني متخفيش عليا وبعدين عمللنا اكل اي والبت سمر فين انا جعانه
سمر في الدرس وهتتاخر شويه وانهارده عملالك بانيه ومكرونه بشاميل الي انتي بتحبيهم
= ايوا يا زوزا يا جمدا بقا طب يلا والنبي علشان جعانه
حاضر يا روحي يلا روحي غيري وانا هحضر
= اشطا
عند أحمد كان بيكلم روفان
– مش عارف اقولك ايه الصراحه لولا أنك لحقتيني في اخر لحظه كانت كل حاجه هتبوظ
اي خدمه عد الجمايل بس انت هتعمل اي مع منار
– والهي يا روف معارف بس المشكله انها حطه اسيا في دماغها جامد اوي مش عارف اعمل اي
اصبر وانشاء الله خير بس انت هتعمل اي دلوقتي
– دلوقتي هكلم اسيا لأنها كده شاكه أن في حاجه بيني وبين منار وانا مش عايز اسيا تعرف حاجه وبعدها هكلم منار وهحاول اصلحها
بقلم رودان محمد
اممم طب تمام شوف وطمني
تمام
احمد رن علي اسيا
– وربنا وحشتيني
انا مش اسيا انا امها عايز اي يا احمد انا مش قولت مفيش ارتباط دلوقتي
– حماتي حبيبتي ارتباط اي يا حماتي دي اسيا دي مراتي احم اقصد اختي
اه يا مفضوح ولد احترم نفسك بترن علي البت لي يلا انت
– عايزها في حاجه مهمه جدا
اي هي
– حماتي بقول عايز اسيا مش حضرتك
امم هعديها المرادي يا ابن ندي ماشي
– ماشي يا زوزا
= نعم
– اي دا مين معايا وبص في الفون ورجع يتكلم تاني هي اسيا معايا
= نعم
– يا ساتر يارب
= عايز اي اخلص
– اخلص مع علينا وحشتيني
= امم ودا من اي لسمح الله
– من حبك اقمر
= عملت نصيبه اي
– انا بردو بتاع الكلام دا اخص عليكي
= بتاع كده ونص كمان
– انتي زعلانه مني
= لا
– طب حقك عليا
= امم
– خلاص بقا
= طب هقفل دلوقتي علشان هنزل وهكلمك تاني
– راحه فين
= منار هتحيب حاجات وعايزاني معاها
– طب مبلاش نزول مع البت دي مش مرتاح لها
= لي كده بس
– هو كده بلاش يا ايسو
= طب وعلشان خاطري
– مش عارف قلقان كده
= هو انت وماما
– طب انزلي بس خودي بالك من نفسك وخلي بالك من الفون علشان هرن عليكي وترودي علطول وترودي بعيد عن البت دي متقولهاش اني بكلمك تمام
= حاضر حاجه تاني
– لا خودي بالك من نفسك باي
= باي
اول ما قفلت حضنت الفون كان وحشني صوتو اوي لما بيبقا موجود بحس أن روحي رجعالي بحس بطعم الفرحه فعلا حياتي من غيرو ملهاش لزمه انا عايشه عشانو عشانو هو وبس
احمد رن علي منار
– ميمو حبيبي عمله اي
الحمد لله يا روحي
-قولت ارن اقولك حقك عليا من الي حصل الصبح انا مكنتش اقصد متزعليش
لا عادي يا قلبي مش زعلانه
– تيجي ننزل نتمشى شوي
لا معلش مش هينفع انهارده
– ليه وراكي حاجه
لا بس هنام اصلي تعبانه
احمد باستغرب
– هتنامي
اه هنام هو في حاجه
– لا يا حبيبتي باي
اومال اسيا ازي بتقول انها نزله مع منار بس اسيا عمرها ما كدبت كده في حاجه غلط
واتصل على روفان
اي خير
– بقولك انا رنيت علي اسيا وقالت إنها نزله مع منار ولما كلمت منار قالت انها هتنام مش راحه في حته
بقلم رودان محمد
اي دا ازي في حاجه غلط
– ايوا انا قلقان منار كدبت عليا ليه
مش عارفه استني ونشوف
– لا انا قلقان البت دي مش سهله وبتكره اسيا تفتكري هتعمل حاجه
مش عارفه ربنا يستر
– يارب
اسيا نزلت مع منار وفضلو يلفو شويه ودا طبعا تخطيط من منار وبعد شويه وبمجرد ما االساعه جت ٧ منار دخلت محل تشوف حاجه وآسيا جلها مكلمه وكانت بترود
المتصل
حبيبت بابا موحشتكيش
وجت عربيه سوادا كبيرا نزل منا اتنين خدو اسيا تحت صريخ منها والناس الي حاولو يلحقوها بس للاسف
معلومه كده حابه اوضحها لو تفتكرو انا قولت أن علاقه اسيا بابوها مدمره وأبوها بيتمنى ليها الموت فيترا ابوها هو الي خطفها ولا لا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة)