رواية معا للابد الفصل الثاني 2 بقلم زهرة البستان
رواية معا للابد الجزء الثاني
رواية معا للابد البارت الثاني
رواية معا للابد الحلقة الثانية
محمد بغضب:يلا يبت انتي يلا قدامي
مريم بعياط:والنبي يبابا مش عايزه اروح والنبي سبني معتش قادره سبني بقي
محمد شدها من شعرها
مريم بصراخ:اااااه ماما الحقيني الام بغضب:اهدي وامشي معاه وهو مش هياذيكي انتي ليه حابه تتعبينا معاكي عايزه تخلصي من اختك ويخلالك الجو لا يحبيبتي اختك لو جرالها حاجه مش هنسيبك عايشه
مريم بصدمه:انتو بتقولو اي هو انا مش بنتكو ولا انا بالنسبالكو اي دول الغربه بيحبوني علي الاقل انا دايما شايفه منكو الكره وبس قلولي اذا انا مكنتش بنتكو ولا انتو جايبني منين انا عارفه انا وسيله ليكو وبس عشان تنقذو بنتكو التانيه انا سمعتكو انكم عايزين تاخدو قلبي عايزين تخلصو مني انتو اييه شياطين انا لا يمكن اكون بنتكو مفيش حد كدا في الدنيا انا بكرهكو ونفسي تسبوني مش عايزه اعيش معاكو تاني
محمد بغضب:هو انتي مفكره يبت انتي اننا ممكن نسيبك ما تموتي ولا تغوري في داهيه انتي اصلا ولا تهمينا انتي مش بنتنا اصلا اذا مكناش احتجناكي مكناش هنخطفك منهم انتي عاله علينا متخافيش انا لما بنتي تكون بخير اصلا مش هتكوني موجوده ولا تعوزينا ولا نعوزك يلا قدامي
احسن اق*تلك مكانك هنا وانتي يمني تجيبي فاطمه واوعي تحسسيها بحاجه تيجي علي مستشفي،،، انا مفهمهم ومتفق معاهم علي كل حاجه وكل حاجه جاهزه هناك
فاطمه كانت واقفه ورا باب الاوضه وسمعت علي حكايه العمليه بس
محمد وهو متوتر وبيحاول يبين هدوءه:اي يحبيبتي مالك فيكي حاجه محتاجه حاجه اجبهالك
فاطمه بحزن:انتو بتعملو كدا ليه انا مش هعمل العمليه دي فاهمين ولو مسبتوش مريم انا اللي هبلغ عنكو
محمد بصدمه:بتقولي اي يحبيبي تعالي بس مريم اهي كويسه مفيهاش حاجه ومحدش هياذيها ثم زغر لمريم وقال:مش كدا يمريم
مريم بصت لفاطمه بعياط ولما لقت مني بتهددها انها لو اتكلمت هياذوها هزت راسها بمعني كلامه صح
فاطمه بهدوء:انا عايزه مريم اوريها حاجه ممكن تسبوها تيجي معايا
محمد:ماشي يحبيبتي خديها انا وامك هنروح مشوار وانتو خلو بالكو من نفسكم هنيجي بعد ساعه نروح سوا
مني قربت لمريم وقالت:عارفه لو قلتي حاجه لفاطمه من اللي قلنهولك مش هسيبك فاهمه وليل ها ليل خافي عليه
مريم بصت لمني بصدمه ودخلت لاوضه فاطمه
مني ومحم، خرجو وفاطمه دخلت ورا مريم
فاطمه بحزن:متخافيش انا سمعت كل اللي قالوه انا ههربك من هنا ومترجعيش يمريم ارجوكي اوعي تظهري قدامهم تاني انا مش عارفه ممكن يعملو اي
مريم بعياط:طب وليل هياذوه
فاطمه:قوليله يمريم وخدي بعيد معاكي متقلقيش انا هتصرف هنا لعند لما تمشي من البلد خالص خدي الفلوس دي دبري حالك وانتي لما تلاقي فرصه تكلميني من اي رقم علي الخط ده متقلقيش محدش عارف بالخط ده ارجوكي اوعي تظهري هنا تاني
مريم بعياط:شكرا يفاطمه انا مش هنسالك اللي بتعمليه معايا ده ان شاء الله هتكوني كويسه وانا هرجع تاني وهعالجك استحملي يفاطمه
فاطمه بحزن:متقلقيش عليا انا كويسه ان شاء الله قريب نشوف بعض تاني خل معاكي الاسواره دي ذكري مني يلا يمريم استعجلي
_____
مريم بعياط:ليل انا هسافر تعالي معايا هياذوك يليل
ليل بهدوء:اهدي يحبيبتي متخافيش عليا انا مش هعرف اسيب اهلي يمريم ممكن ياذوهم لما ميلاقونيش
مريم بعياط:طب وهنعمل اي احنا لازم نختفي من هنا ليل:بصي انا عندي فكره انتي هتيجي معايا عندس شقه قديمه في اسكندريه هوديكي هناك وهبقي علي تواصل معاكي وهقول لاهلي اللي حصل وهنتصرف متقلقيش محدش هيقدر ياذيكي منهم اهم حاجه تخلي بالك من نفسك وانا هجبلك كل اللي تحتاجييه
مريم:ماشي يلا
_____
محمد بصراخ هز المكان:مريييم هي فين البت فين يمني البت هربت
مني بجنون:يلهوي يلهوي هنعمل اي دلوقتي يمحمد لازم نتصرف
محمد:مش هسيبها هق*تلها وهناخد اللي عايزينه منها فااااطمه
فاطمه خرجت من الغرفه بتوتر:فيه اي يبابا مالك بتزعق ليه محمد بغضب:مريم فين انا مش سيبها معاكي البت راحت فين
فاطمه بتوتر:معرفشي يبابا هي قالت هروح اوضتي وانا كنت دلوقتي بكلم صحبتي معرفشي هي راحت فين
محمد بشك:ماشي ادخلي انتي دلوقتي وانا هدور عليها ان شاء الله الاقيها
فاطمه بتمثيل العياط :يعني اختي راحت فين اكيد هربت بسببكو انا مش مسامحاكم علي اللي بتعملوه ده
محمد بتمثيل الهدوء:يلا يفاطمه ادخلي أوضتك ارتاحي ورانا كشف بكرا
فاطمه حست بدوار ووقعت علي الارض
مني بصراخ:فاااطمه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معا للابد)