رواية تزوجت العمدة الفصل الثامن عشر 18 بقلم سارة خالد
رواية تزوجت العمدة الجزء الثامن عشر
رواية تزوجت العمدة البارت الثامن عشر
رواية تزوجت العمدة الحلقة الثامنة عشر
في الصباح
غزل….انا كنت نايمة علي الأرض ايه الي نيمني علي السرير
فارس….انا الي حطيتك
غزل بعصبية….وتحطني ليه ها
فارس بأستفزاز….صعبتي عليا
غزل….هههه لسه ي فارس إنت الي هتصعب عليا وحياة الوجع الي اتوجعته لهخليك مزلول زي ما خليت ابوك يمد ايده عليك ويضربك قدامي ل هخليه يعمل بكلامه ويحرمك من كل حاجة رافعة مناخيرك للسمااا وخليك بقي بتحمي حبيبتك الو*سخ*ة
فارس….غزل عدي أيامك لحد ما تغوري من وشي
غزل….في ستين داهية انت مفكر هدوئي بتااااع امبارح دا إني استسلمت خلااااص مفكريني هبقي غلبانة وهسيبكم تجرحو فيا
فارس ببرود….طيب
غزل….تمام ثم خرجت من الغرفة ونزلت لأسفل
مهران…كيفك يابتي
غزل….تمام أنا عايزة اروح عند بابا اغير جو
مهران…يابتي انتي لسه مكلمتيش اسبوع مينفعش
غزل…معلش هروح وهرجع تاني
مهران….طيب ي بتي
عفاف….انت اكده بتدلعها ياحج
مهران….مرات ولدي تعمل الي هي عاوزاه
غزل….شكرا يعمي
مهران….روحي لمحمود وخليه يوصلك
غزل….طيب هطلع ألبس
مهران…طيب يابتي
صعدت غزل إلي أعلي وجدت فارس بالمرحاض ذهبت إلي الخزانة وأخرجت ملابس لها ثم ألبستها سريعا ونزلت وذهبت إلي محمود
غزل…محمود ممكن توصلني ل بابا
محمود….ف حاجة معاكي ولا إيه
غزل….لا
محمود…طيب اركبي
بعد وقت خرج فارس من المرحاض ألبس ملابسه ونزل لأسفل
فارس وهو يبحث بأعينه عن غزل…..أمال فين غزل
عفاف…مشت
فارس….مشت راحت فين
مهران….استأذنت مني تروح عند ابوها وانا سمحتلها ركبت مع محمود وراحت
فارس….محمود محمود ازاي تغور معاه وبعدين انا اييييه ها انا هنا ايييه
عفاف….هدي نفسك ي ولدي راحت تقعد شوية وتعاود
فارس….يوووه
مهران….ف ايييه بقولك خدت الاذن مني
فارس…..انا جوزها انا الي تاخد الاذن مني
مهران….راحت وخلاص خلصنا
فارس…تمام ثم خرج إلي الجنينة وأمسك هاتفه وقام بالاتصال بها غورتي فيييين
غزل….وإنت مالك
فارس….بت اظبطي معايا انا جوزك لو عاوزاني افكرك وبعدين لما تغوري ف حتة تستأذني مني انا
غزل….سوري بس انا مش معتبراك جوزي علشان اخد الأذن منك
فارس….تمام ي غزل نشوف لما ترجعيلي ثم أغلق الهاتف وذهب إلي شركته
عند غزل
شمس….إزاي تسمحيلها تضربك
غزل…..كنت هعرف يعني إنها هتضربني
شمس… تتكسر ايديها
غزل….وحدة زبالة كان ف كاميرات ف البيت مسحها الزفت علشان ميثبتش قدام ابوه إنها هي الي عملت كده
شمس….طلع واطي وبجح والله كرهتو
غزل….خليه يغور
شمس….سيبك تعالي نعمل أكل ونقعد نسمع مسلسل فريد العسل
غزل….انا اتراكم عليا حلقات كتير
شمس….طيب خدي التاب اسمعيهم عقبال ما احضر الأكل
غزل…تمام
عند فارس كان يجلس في مكتبه يراجع بعض الأوراق ثم قاطعه دخول عدي
عدي…..فينك ي معلم من ساعة ما اتجوزت مشفتش وشك
فارس….جواز منيل
عدي….ايه أرجع عن الي ف بالي ولا ايه
فارس….إنت مش زييا المهم جنات جات
عدي….تقريبا ايوة جات
فارس….ناديها
عدي….طيب ثم خرج ونادي جنات
جنات….نعم
فارس….أهلا ها عاملة ايه
جنات….كويسة
فارس وهو يقف ويقترب منها ….اممم طيب هسألك سؤال
جنات….ايه
فارس….انتي كنتي قاصدة توقعي غزل
جنات بعصبية وصوت عالي……هو ف ايه مالك زعلان عليها اييهه حبيتها بالسرعة دي
فارس…..أخفي صووتك احسلك مش انا الي تعلي صوتك عليا سااامعة
جنات….طيب
فارس…..هي متهمنيش بس أنا عايز اعرف
جنات….مكنتش اقصد اكيد هعمل كده ليه
فارس…اممم طيب مهما حصل متقربيش منها ولا تكلميها انا مش عاوز مشاكل
جنات….خايف عليها
فارس…..ف داهية انا علشان ابويا هيحرمني من العمودية وكل حاجة وهي ممكن تستغل دا فا مش عاوز بسبب غبائك كل حاجة تضيع مني
جنات….تمام
فارس…..روحي كملي شغلك
جنات اقتربت منه احتضنته…..متزعلش مني
ازاحها فارس……مش زعلان يلا روحي شوفي شغلك
جنات….حاضر ثم خرجت
جاء الليل
فارس….الو يابوي
مهران…فينك ي ولدي
فارس…..ف الشركة غزل رجعت
مهران….لع لسه معاودتش
فارس….طيب سلام ثم أغلق الهاتف واخذ مفاتيحه وخرج من الشركة في طريقه الي بيت غزل
عند غزل
شمس….صحيح يغزل شوفت الولا محمود ف الفيلا بيعمل ايه هناك
غزل…بيشتغل سواق العمدة
شمس….امممم لسه بتحبيه
غزل…ايوة بس مش هينفع خلاص بحاول ابطل احبه ثم فجأة قاطعهم جرس المنزل ودق علي الباب بشدة قامت غزل لتفتح وجدته فارس
غزل….ف ايه ما براحة
ازاحها ودخل…..أهلا ي شمس
نظرت شمس له بقرف ولم ترد
فارس…..ايه محمود واحشك ولا ايه
غزل…..وإنت مالك
فارس…..علي العموم انا هتجوز جنات
غزل…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)