رواية دق قلبي الفصل الخامس 5 بقلم مريم حجاج مصطفى
رواية دق قلبي البارت الخامس
رواية دق قلبي الجزء الخامس
رواية دق قلبي الحلقة الخامسة
يوسف بصلها لاخته بصدمه وقال:انتي بتهزري
ليلة بعياط:الاسبوع اللي فات كنا قاعدين سؤا وهي تع*بت وقتها وفيه د*م
نزل من انفها
غالب:الحق مراتك يا يوسف
يوسف جري وهو بيقول:كان لازم تقوليلي
بعد ساعتين كاملين
يوسف دخل محطة القطار بعد ما كان بيدور عليها في كل مكان وملقيهاش
يوسف قرب من شباك التذاكر وقال:القطار اللي رايح قنا امتي
القطار فات من ساعة يا ابني
يوسف رجع لورا وفجاة دمعه نزلت من عيونه
يوسف حط ايديه علي راسه وفجاة عينه و”قعت
عليها وهي قاعده ولابسه نفس الفستان
يوسف قرب منها وقال بز*عيق:انتي ليه خب*يتي عني ليه
اختارتي تسيبيني وتمشي وانتي عارفه اني بحبك
إسراء رفعت راسها وبصتله بدموع وقالت:ايه اللي جابك
يوسف بحز”ن:ليه مقولتليش
إسراء ضغطت علي المنديل اللي في ايدها وقالت:مش مهم لاني مش بحبك
يوسف شدها لحضنه وقال:بتكذ**بي علي مين ها عليا ولا علي نفسك
إسراء بعيا”ط وتعب:انا مش عايزاك تتو*جع لما امو”ت
يوسف بدموع وهو بيحاوط وشها بايديه:بعد الش*ر عليكي وبعدين انتي هتبقي كويسة لان يوسف لإسراء وإسراء ليوسف صح
إسراء عي”طت وهو حضنها بقوة وقال وهو بيملس علي شعرها:مش هتبعدي عني
إسراء الد*م بدا ينزل من انفها وهي قالت بتع”ب:انا بحبك قوي يا يوسف
يوسف ابتسم وهو حاضنها وفجاة إسراء المنديل اللي مليان د*م وقع من ايدها وهي غمضت عيونها
يوسف بضحك:مالك تقلتي كده ليه يا سيرو
يوسف ابتسامته راحت وبعدها عنه لقي د*م نازل من انفها
يوسف:لا يا إسراء
وقال بز*عيق مليان خو”ف:إسراء إسراء ردي عليا
في المستشفي
يوسف بخو”ف:إسراء عامله ايه
الدكتور:حالتها مش مستقرة ولازم تبدأ في العلاج لان التأخير مش في صالحنا
تاني يوم
إسراء فتحت عيونها بتعب ولقيت يوسف بيصلي قدمها
إسراء فضلت باصه ليه لحد ما خلص واول ما شافها صحيت ابتسم وقال:كده يا إسراء كده تخو*فيني عليكي
إسراء ابتسمت وقالت:انا كده كده مي*ته
يوسف بز”عيق:متقوليش كده بقي
يوسف حضنها وهي حطت ايديها علي راسه وقالت:لو بتحبني بجد اسمع
باباك يا يوسف اسمعه وجرب تحضنه خلي كل وج*عك ينتهي اسمعه عشاني انا
يوسف بصلها وهي قالت:روح يلا
يوسف:مش هسيبك
إسراء:وعد هستناك يا يوسف يلا
في بيت أمجد
أمجد فتح الباب ولقي يوسف قدامه
أمجد بدهشه:يوسف ابويا كويس
يوسف بصله وقال:ليه شيلتها من علي الاجهزة
امجد:لانها اساسا كانت مي*ته يا ابني امك كانت مي*ته واحنا كده كنا
بنعذ*بها يا يوسف واكرام المي*ت د*فنه
يوسف بدموع:ممكن كانت تقوم
أمجد هز راسه بلا وقال:انت واختك اتو*جعتوا لانكم خس*رتوا امكوا بس انا وج*عي اكبر انا خس*رتي حبيبتي وشريكة حياتي يا ابني انا الزمن بالنسبة لي وقف من يوم ما راحت للي خلقها وكل يوم بدعي اني اروحلها عشان اشوفها وارتاح
يوسف بصله بدموع واترمي في حضنه وهو بيعيط
أمجد :يااااه يا يوسف ياااه يا ابني
يوسف بعيا”ط زي الاطفال:انا اسف يا بابا اسف
أمجد با”س راسه وقال:عمري ما ز*علت وولا هز*عل منك
يوسف بعد عنه وقال:روح ل ليلة
أمجد هز راسه وقال :وانت رايح فين
يوسف:لحبيبتي
أمجد ابتسم وحضن ابنه تاني
عند إسراء
يوسف دخل ومعاه دبدوب ووصل عند اوضة إسراء بس الممرضة خرجت في وشه
يوسف كان هيدخل بس الممرضة قالت:انت رايح فين
يوسف:داخل لمراتي
الممرضة بحز”ن:لا حول ولا قوة الا بالله شد حيلك يا استاذ
يوسف حس بر*عشة وبرودة في جسمه والدبدوب وقع من ايده وقال بو”جع وهمس:انت وعدتيني قولتيلي هستناك يا يوسف
يوسف دمعه نزلت من عيونه وفجاة وقع علي الارض
تاني يوم
يوسف بدأ يصحي ولقي اخته قاعده جنبه وكانت لابسه اسود
يوسف:إسراء فين وبعدين انتي لابسه اسود ليه
غالب:شد حيلك يا يوسف
يوسف قام وقف وقال بز*عيق:إسراء فيننن
غالب:د**فناها يا ابني من امبارح
أمجد قرب من ابنه اللي بيز*عق ودموعه نازله وحضنه بقوة وقال:متغلاش علي اللي خلقها يا يوسف
يوسف بعيا”ط:هي خل*فت بوعدها وسابتني لبه
ليلة كانت بتبص لاخوها وهي بتعيط وقربت من أمير اللي حضنها
بعد سنه كامله
يوسف خلص شغله وبص لصورتها اللي علي مكتبة وقال:وحشتيني قوي
يا إسراء واتنهد بحز”ن
يوسف قام ولم حاجته وخرج
في البيت
ليلة كانت لابسه فستان فرحها ولقيت يوسف دخل وقال بحب:زي القمر
ليلة قربت منه وحضنته لحد ما أمجد دخل وقال:يلا يا ولاد أمير تحت
ليلة قربت من ابوها واخدها ونزلوا ويوسف لحقهم
تحت
يوسف كان بيبص لاخته وفجاة جده قرب ناحيته وقال:فيه مفاجاة عشانك
يوسف بصله وقال:مفاجاة ايه
غالب:بص هناك كده
يوسف بص ناحية ما جده بيشاور ووقف وهو حاسس بصدمه وفرح ومشاعر كتيرة متلغبطة
هي قربت منه وغالب مشي
إسراء بدموع :وحشتيني يا يوسف
يوسف بصلها كتير مفيش حاجة فيها اتغيرت الا شعرها اللي بقي قصير
يوسف بصلها كتير بعدها خرج وهي لحقته ومسكت ايده بس
هو ز*ق ايدها وقال
يوسف بغ”ضب:لا لا متقوليليش ان انتي كنتي بتلعبي بيا كل ده
إسراء:يوسف انا
يوسف بز”عيق والكل بصله:انتي ايه هااا ازاي قدرتي تعملي فيا كده تو*جعيني كده
إسراء بعيا”ط:كده كان احسن من انك تعيش معايا وانا حاسه اني همو*ت في
اي وقت مكنتش هقدر اعيش معاك وانا بو*جعك
يوسف:وانتي عملتي ايه ما انتي وج*عتيني ابعدي عني
إسراء جت تقرب منه ز”قها وقال: متقربيش
إسراء دموعها نزلت وفجاة و”قعت ويوسف مسكها بخو”ف
في اوضة يوسف
يوسف:يعني انت اتفقت معاها يا جدي
غالب:هي طلبت مني كده يا يوسف وقالتلي اهو لو العلاج مجبش فايدة وم*ت مبقاش وج*عت يوسف
يوسف بص لإسراء اللي فاقدة وعيها وقال:وطبعا طول السنه ديه كانت بتتعالج
غالب هز راسه وقال:بص الغ”لط الوحيد انها خب*ت بس افتكر انها عملت كده
عشان بتحبك
وخرج وسابه
يوسف بص لإسراء وقال:علي قد ما انا مد*ايق من عملتك علي قد ما انا
مبسوط انك عايشة بس هوريكي
إسراء بدات تصحي وبصت ليوسف اللي قال بض”يق:يلا عشان هنروح للماذون عشان اطلقك
إسراء بعيا”ط:انا مش موافقة
يوسف:خلاص ار*مي عليكي يمين الطلا*ق ونخلص
إسراء بصتله بدموع وجت تقوم شدها علي السرير ومسك ايديها بقوة وقال
بغ”ضب:شوفتي زع*لتي ازاي من كلامي بس
إسراء بعيا”ط:انا اسفه
يوسف بص لدموعها وقال:متعيطيش
إسراء بدموع:انا بحبك
يوسف مال ناحيه وشها وقرب منها وبا”سها وإسراء مغمضة عيونه يوسف با”سها بقوة وبعد عنها وهي بتأخد نفسها
إسراء فضلت باصه لعيونه وقعدت قدامه ولسه هتتكلم شدها لحضنه وضمها بقوة
يوسف:كانت تاني اس*وا حاجة في حياتي من بعد مو*ت أمي
إسراء:يعني انت زعلان
يوسف نيمها علي السرير ومسك ايديها بقوة لفوق جسمها وقال:اه وعشان
كده هعا*قبك
إسراء ابتسمت وقالت :موافقة يا قلب إسراء
يوسف مال ناحيتها و …….،،،.
تاني يوم
يوسف فتح عيونه ولقيها نايمة في حضنه وشعرها نازل على عيونها
يوسف شال شعرها وبا”سها وهي قالت بنوم:يوسف بس بقي
يوسف بض”يق:لسه زعلان منك
إسراء فتحت عيونها وبصتله وقالت:كل ده ولسه زعلان اوعي
وشدت عليها الغطا بس هو شدها لحضنه وقال:مش هتقومي
إسراء كش”رت وهو قال:هتقومي من غير الغطأ
إسراء بغ”ضب:يوسف
يوسف ابتسم وحضنها وقال:اقولك على حاجة
إسراء:قول
يوسف:دق قلبي
إسراء؛لمين
يوسف:ليكي
إسراء قربت منه وقالت:طب ما انت قلبي كله
يوسف بش”غب:حيث كده ابو*سك
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دق قلبي)