رواية ملاك الغيث الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق أحمد
رواية ملاك الغيث الجزء الحادي عشر
رواية ملاك الغيث البارت الحادي عشر
رواية ملاك الغيث الحلقة الحادية عشر
سمره.. غيث
غيث.. انتي تعرفيني
سمره.. ها لاا م عارفه
غيث بستغرب.. ازاي مش عارفه
سمره.. انا مصدعه اوي اههه واغم عليها
غيث لحقها وشدها لحضنه
غيث لنفسه.. دي شبه ملاك اوي لا بس ملاك ف البيت سيبها
وصل بيها المستشفى
الدكتور.. هي كانت فقدت الذاكره ف الحمدلله رجعت لذاكراتها وبقت طبيعيه
غيث.. طب ممكن اشوفها
الدكتور.. اكيد
دخل ليها وسمره كانت بتفوق
سمره. ااه دماغي
غيث.. ارتاحي
سمره. غيث انت بتعمل اي هنا
غيث.. نتي تعرفيني منين
سمره.. نا ملاك ياغيث منتا عندك حق تنساني
غيث.. ملاك ازاي انا سايب ملاك ف البيت
سمره.. ملاك مين اللي سيبها ف البيت
غيث.. نتي ممكن تكوني شبها بس مش هي
سمره.. انا ملاك ياغيث (وكملت بعياط) وعمري مهنسا كسر*ه قلبي لما كنت بتتضر*بني ولما خلتني اجه*ضت البيبي بسببك بردو منك لله ياخي منك لله اخرج من وشي كمان تقولي أن نت اتجوزت وحده شبهي
غيث اتصدم ان دي ملاك الحقيقيه بس التانيه مين
غيث.. نا في وحده تشبهك معايا ف البيت
ملاك.. شوفها مين يااستاذ
غيث.. والله العظيم ماعرفها انا فكرتك هي
ملاك.. نت اصلا علطول كدا انا*ني
غيث بعصبيه.. انتي لي كدا لييي فكراني لي وحش لييي
ملاك بعصبيه اكتر.. انت اكتر حد اذا*ني ف حياتي مش هرجعلك تاني إنساني بقااا
غيث.. انا مش هسيبك تاني تروحي مني انا مش هسيبك
ملاك.. يخي ابعد عني هو نت تمو*تلي ابني وعيزني ارجعلك تاني مستحيل
غيث.. هترجعي يعني هترجعي
ملاك.. دا ف أحلامك ياغيث بيه
فضلت تجري لحد متعبت اتصلت عل حد وبعدين مشيت.
عند غيث.
غيث.. غبي ضيعتها تاني من ايدك غبي
وروح البيت
لقى ملاك او اللي بتمثل دورها انها ملاك.. اي يحبيبي مالك
غيث بعصبيه.. نتي مش ملاك
ملاك بشر.. يبقا عرفت كويس انك عرفت يغيث اخيرا يخي
غيث بشر.. عايزا اي مني ونتي مين
_انا اسمي مليكه بس غيرت شكلي عشان ترجعلي عل اساس ان ملاك
غيث.. تعرفيني منين اصل
مليكه.. هقولك
فلاش باك
مليكه كانت ف المكتبه وكانت بدور على روايه كانت عايزا تشتريها ف اتخبطت ف غيث.. اوبس انا اسفه
غيث ببتسمه.. ولا يهمك
مليكه.. حضرتك غيث بيه
غيث بستغرب.. هو نتي تعرفيني
مليكه.. إه انا بقرا اخبارك اول بأول بجد معجبه بشخصيه حضرتك جدا
غيث ببتسمه.. تسلمي بجد انتي اللي لطيفه
مليكه بكسوف. شكرا
وسبتو ومشيت وهي حسا انها بدأت تحبه
باك
مليكه.. بس من ساعتها ونا حبيتك ولقيتها فرصه وعملت ان انا ملاك عشان بس تحبني أو تبقا معايا
غيث.. انتي اي ياشيخه انتي شيطا*نه مش كدا
مليكه ببكا.. انا حبيتك والله العظيم حبيتك
غيث.. ارجعي ف وعيك يامليكه انا مش عايز ازعلك مني زعلي وحش
مليكه.. انا مش هقدر ابعد عنك والله العظيم مهقدر
غيث.. لازم تتعا*لجيي
مليكه بصراخ. ارجوك حس بيا
غيث.. انا اللي حد يحس بيا انا مراتي وحبيبتي بعدت عني شهور ونا فكراها ما**تت بس طلعت عايشه ومش عارف حته اقربلها او احضنها افهميني انتي
مليكه بحزن.. ربنا يسعدك
ومشيت وهي مكسوره
اما عند ملاك
كانت بتجهز شنطتها وهتسافر عليه لبنان عشان تبعد عن غيث وتعيش حياتها
ملاك ف نفسها.. هو دا الصح.
ونامت عشان طيرتها الصبح
عند غيث كان بيتمشا ف الشارع وسرحان ف سمع اغنيه عمرو دياب وهو بيقول (انتي سايبه جوا قلبي ذكره حلوه لسه صوتك بسمعو ف وداني غنوه الحقيقه ان الحياه بعدك ماتسوي حبي ليكي كل يوم ف البعد يقويي سيبك انتي عامله اي وازيك انتي الغلاوه هي هي والمشاعر مداريه
فضل سرحان وضحك بحزن كدا
أشرقت الشمس
ملاك كانت بتلبس عشان تستعد للمطار.
خلصت وخرجت بشنطتها رنت على يوسف.. يوسف هبقا ارن عليك ابقى الحقني عل المطار لبنان
يوسف.. تمام يحبيبي توصلي بسلامه
ركبت الطياره
وانتلقت عل لبنان
عند غيث كان تعبان ومكنش عارف يعمل اي بس هو فعلا غلط ومش عارف يصلح حاجه ومقدرش حته يوجهها ف سابها تبقا سعيده شويا بس القدر كان لي رأي تاني
َملاك نزلت من الطياره وصلت لبنان
بس فجأه لقت حد بيشدها من ايدها وبيرش عل وشها مخدر وغابت عن الوعي تماما
ياترا هيحصل اي ف البارت القادم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الغيث)