روايات

رواية القاسي العنيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم وحيدة كالقمر

رواية القاسي العنيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم وحيدة كالقمر

رواية القاسي العنيد الجزء الرابع والعشرون

رواية القاسي العنيد البارت الرابع والعشرون

رواية القاسي العنيد الحلقة الرابعة والعشرون

دخلت مني مكتب آسر بدون ان تطرق الباب ووجدتهم في هذا الوضع نظرت لهم بصدمه وزهول …..ابتعدت ساره عن آسر سريعا واحمرت وجنتها بشده من الخجل ..اما عن آسر فقد غضب من مني لدخولها بهذه الطريقه
آسر بغضب : مش تخبطي يا بني ادمه ….في حد يدخل كده مني وهي تنظر لساره بغل وكره : اسفه يا فندم …..عن اذنك
آسر بضيق : اتفضلي وتاني مره تخبطي قبل ما تدخلي
مني : اكيد يا فندم …..ثم خرجت سريعا وهي تشتعل من الغضب
اما عن ساره فظلت منكسه الرأس وهي خجله جدا من هذا الموقف وارادت الخروج …ولكن اسر منعها
آسر : انتي رايحه فين
ساره بخجل وهي مازالت منكسه الرأس : رايحه المكتب
رفع آسر رأسها ونظر لها بحب : مكتب ايه بس …..انا ما صدقت انك نطقتي …..ارحميني بقي جننتيني معاكي
خجلت ساره جدا من مغزئ كلامه واحمرت وجنتها اكثر فالذي يراها يقسم انها ستنفجر من شده الحمره
ساره بخجل شديد : بس بقي يا آسر احنا في المكتب
آسر وهو يغمز لها : طيب ما تيجي نروح

 

 

ساره وجنتها تكاد تنفجر من حمره الخجل : بس بقي..ســافل …..ثم افلتت منه وخرجت سريعا اما هو فنفجر في الضحك علي خجلها الشديد منه
خرجت ساره من مكتب آسر وجدت مني تنتظرها وتنظر لها بكره وحقد شديد
مني بسخريه : وعملالي فيها الخضره الشريفه
لم تعيرها ساره اي انتباه واكملت طريقها الي مكتبها مما اغاظ مني اكثر
مني بتوعـد : مااشي …انا هوريكي
دخلت ساره مكتبها وجلست واخذت تهدء من روعها
ندي بستغراب : مالك يا ساره …وشك احمر كده ليه
ساره بتلعثم : هاا لالا مفيش
ندي بخبث : انتي كنتي عند آسر صح
تذكرت ساره ما حدث وقبله آسر لها وخجلت بشده
ساره بارتباك : هااا اه. لا لا
ضحكت ندي بشده عليها

 

 

ندي ضاحكه : بس بس اهدي ..خلاص
انتهى باقي اليوم بخير بدون اي احداث جديده
وفي المساء
ذهب ياسين وعائلته لطلب ندي وبعد السلام والترحاب جلس الجميع ليتحدثوا عن الموضوع الذي اتوا من اجله
مرفت : امال فين عروستنا الحلوه
زينب (والده ندي ) : حالا تيجي
دخلت ندي وهي خجله للغايه وتكاد تتعثر في مشيتها من شده الخجل…. قدمت العصير للجميع وجلست بجانب والدها….. اما عن ياسين فظل ينظر له بنبهار ولم يستطع رفع عينيه عنها ولاحظت هي ذلك مما زاد احمرار وجنتها
ساره ضاحكه بهمس لياسين :كفايه نزل عينك البنت هتختفي من الكسوف
ياسين بمرح : بصراحه مش قادر …يخربيت كده قمررر
وكزته ساره بخفه : اتلم
ياسين : اااه حاضر اتلمينا ….ثم وجه حديثه لوالده ..احم ايه يا حاج اتكلم

 

 

عزالدين ضاحكا بهمس لابنه : حااضر يا ابني اصبر …ثم وجه حديثه للوالد ندي
عزالدين : انا يشرفني اطلب ايد الانسه ندي لابني ياسين
احمد (والد ندي ) : وانا مش هلاقي احسن من ياسين اديله بنتي ….بس نشوف ايه رأي العروسه
ندي بخجل وهي مطرقه الرأس : اللي تشوفه يا بابا
احمد : يبقي علي بركه الله ….نقرأ الفاتحه
بعد قراءه الفاتحه رفعت ندي عينيها لتصدم بعيني ياسين التي تنظر لها بحب شديد ..غمز لها ياسين بمرح ..خجلت ندي واخفضت رأسها سريعا
ساره : مش هنسيب العرسان يقعدوا مع بعضهم شويه ولا ايه …..ثم غمزت لياسين بمعني (عد الجمايل ) ابتسم ياسين لها بفرح
انتقل الجميع الي مكان اخر قريب منهم بحيث يستطيعون رأيتهم
ياسين : ………………..
يا تري ياسين هيقول ايه ؟؟؟؟؟
وايه اللي هيحصل مع آسر وساره ؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاسي العنيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى