رواية قلبي لها الفصل الرابع 4 بقلم مريم حجاج مصطفى
رواية قلبي لها الجزء الرابع
رواية قلبي لها البارت الرابع
رواية قلبي لها الحلقة الرابعة
فهد بص لقاسم اللي كان شايل واحدة ووشها مكنش باين
في العربية
قاسم وهو ماسك ايدها:استحملي يا نور وبز*عيق:بسرعة
يا زياد
في المستشفي
زياد:اهدي يا قاسم
قاسم بص لزياد وقال:الاول ليلي سابتني ونور
زياد بز”عيق:نور هتبقي كويسة واياك تقارن نور وليلي
ببعض الاتنين مش واحد هما شبه بعض في الشكل وبس يا قاسم
حدد موقفك ومتقربش من نور عشان هي شبه حبك القديم افتكر
ان ديه نور مش ليلي
الدكتورة طلعت وبصت لقاسم وقالت:متقلقو*ش كمية الس*م كانت كبيرة
بس الحمدلله جبتوها بسرعة بس احنا بلغنا البو*ليس لان ديه كده
محاوله قت**ل
الدكتورة مشيت وقاسم قال بصدمه:قت**ل
تاني يوم
نور بدات تفتح عيونها ولقيت قاسم ماسك ايدها
قاسم بابتسامة:حمدلله علي سلامتك
نور:قاسم انا عايزة اشرب
قاسم جاب كاسه مياة وشربها وساعدها تقعد
قاسم:انا مكنتش اعرف ان هو انا كده كده مش هكمل شغل معاه وهد*فعه
تمن اللي عمله فيكي
نور:لا انت مش هتلغي اي حاجة وولا هتعمل اي حاجه
قاسم بز”عيق وغضب:صدقيني ممكن امو**ته لو شوفته
نور مسكت ايده وبا**ستها وابتسمت
بعد خروج نور من المستشفي
في بيت قاسم
نور قعدت علي السرير وقاسم بيبصلها وفجاة حضنها وقال:انا مش عايزك
تشوفي الحيو**ان ده
نور:قاسم كده كده الموا*جهة هتحصل النهاردة او بكر”ه وهشوف فهد
نهاد كانت واقفة بتسمع وابتسمت بش*ر
قاسم:ماشي يا نور بس مش دلوقتي علي الاقل
تاني يوم
نور صحيت من النوم ولقيت قاسم لابس هدومه
قاسم ابتسم وبا*س راسها وهي قالت:صباح الخير
قاسم بحب:صباح الفل عامله ايه دلوقتي
نور:كويسة
قاسم:يلا قومي خدي شور وانزلي افطري نور هزت راسها وهو خرج
نهاد:متاكد ان ده رقمه
نهاد اخدت الرقم وبعتت رسالة
عند فهد
فرح قربت منه وقالت:فهد احنا لازم نتجوز
فهد بصلها وقال:اكيد وفجاة جتلة رسالة من رقم
غريب “لو عايز تعرف مكان نور تعالي العنوان ده…..”
فهد قام بسرعة وخرج
قدام فيلا قاسم
فهد استغرب وقال:بيت قاسم
نهاد من وراه:اه
فهد:انتي مين
نهاد:مش مهم المهم تاخد اللي اسمها نور وتمشي ولو حصل
اي حاجة انت متعرفنيش وولا شوفتني
فهد هز راسه وهي قالت:مفيش حد جوه غير نور ادخل وخودها
جوه
نور كانت نازله ومستغربة ان البيت هادي وفجاة اتجم*دت مكانها لما
لقيت فهد داخل وهو وقف لما شافها
نور حست بخو”ف وطلعت جرري لفوق وهو لحقها
نور دخلت الاوضة وجت تقفل الباب فهد ز*قها و”قعت وهو دخل
قامت وجت تجري شالها ورماها علي السرير ومسك ايديها بقوة وكتم نفسها وهي بتحاول تبعده
فهد شال ايده وهي بدات تاخد نفسها
نور بز”عيق:ابعد عني
فهد:بتعملي ايه هنا
نور كانت بتحاول ت”فك ايديها منه بس مش عارفه
فهد بز”عيق:انطقيييي
نور:انا مرات قاسم
فهد سابها وقام وقف ورجع لورا بصدمه وقال:اتجوزتي
نور بكر”ه وقر*ف:وانت كنت مستني ايه بعد اللي عملته فيا
قربت منه وقالت بعيا”ط وهي بتضر”به:ازاي قدرت تعمل فيا كده
ازاي هونت عليك انك تر**ميني ولا كاني شوية زبا*لة بالشكل ده
فهد:نور انا
نور بز”عيق وهي بتز**قه:انت ايه مش بني ادم حيو”ان حق”ير ديه اقل
حاجة تتقال عنك بعد اللي عملته فيا بعد ما اغتص…. وضر**بتني وسق**طني وفي الاخر
رمتني بالملا***ية في الشارع ولا كاني كل*بة وبز**عيق وعياط:ليهههه ليهه عملت فيا كده
فهد بصلها وطلع تليفونه وادهولها وهي بصت للصور ودموعها نزلت اكتر
وقالت:بجد قول انك بتهز*ر متقوليش انك صدقت شوية الصور ديه
وقالت بز”عيق ودموع:متقوليش اني اضر*بت واتبهد**لت وابني ما**ت بسبب شوية الصور ديه
فهد كان هيتكلم حد*فت التليفون وقالت بز”عيق ودموع:اطلع بره
فهد:مشي همشي من غيرك
ز”قته وكانت هتخرج بس مسكها بقوة وكتم نفسها وبقي يشدها وهي بتحاول تضر”به
نور عض”ته وكانت هتجري مسكها وحدفها علي السرير ومسك ايديها بقوة وقال:ششش
انتي مراتي يا نور
نور بز”عيق:كنت ودلوقتي مرات قاسم
فهد:وهترجعي ليا تاني وقرب منها و…….
في الليل
قاسم رجع ولقي نور قاعدة بس حس بحاجة غريبة
قاسم:مالك يا نور
هي بصتله وقالت:انا موافقة نكمل جوازنا
بصلها وحس بحاجة غريبة وقال:بلاش دلوقتي يا نور
قربت منه وقالت:ليه يا قاسم انت مش بتحبني
قاسم ابتسم وقال:لا بحبك بس
هي قربت منه وبدات تغمض عيونها وهو با”سها وبعدين شالها
وحطها علي السرير و………..
في فيلاته
كانت بتحاول تصر”خ وهو حاطط لاز”قه علي بوقها وبير**بط ايديها
فهد بص لنهاد وقال:منكر*ش انك ساعدتيني وليكي واحده
نهاد قربت من نور اللي بتعيط وقالت:جوزك زمانه مع ليلي
وعلي سرير واحد هما الاتنين وبصت لفهد وقالت:اول ما ليلي تمضية
علي ورق الطلاق هجبهولك
عند قاسم
قاسم بصلها بصد”مه وقال:ازاي الد**م ده يا نور
ليلي بصتله بخو”ف و…..
تفتكروا هيحصل ايه +هيبقي فيه فلاش باك للي حصل وان ازاي فهد اخدها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي لها)