روايات

رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الجزء الرابع عشر

رواية عشق المراد البارت الرابع عشر

رواية عشق المراد الحلقة الرابعة عشر

نور: ماشي ماشي

مراد : يلا يا حبيبتي ننام

نور: تصبح علي خير يا حبيبي

مراد:وانتِ من اهل الخير يا عمري

تاني يوم مراد صحي وقام اخد شاور ونزل راح علي الكليه

مها:مراد

مراد: اسمي دكتور مراد اقسم بالله لو قولتي كدا تاني لتكوني مرفوده من الكليه خالص

مها: لي كدا بس متعصب لي

مراد: بت غوريي

مها: كنت عاوزه اتكلم معاك

مراد: مش فاضي

مها:موضوع ضروري

مراد: قولت مش فاضي

مها بخبث: حتي لو قولت انو يخص نور

مراد: نور وانتِ تعرفي حاجه تخصها منين

مها: عارفه مين الِ ق’تل امها واخواها

مراد: دَ كدب هما م’اتو في حادثه وبعدين هما ملهمش اعداء

مها: مش اعداء دَ واحد وعمل كدا عشان عاوز نور

مراد: وانتِ عرفتي الكلام دَ منين

مها: انا اعرف دراعوا اليمين بس معرفوش شخصيا بس عارفه اسمو

مراد: اسمو اي

مها: لاء مش هينفع اقول

مراد: طب هو فين دلوقتي

مها: معرفش مش براقبوا

مراد بزعيق: تعرفي حالاً انجزي

مها بخوف: وانا مالي

مراد: لو مكنش ليكي مصلحه مكنتيش هتقوليلي هو انا تايه عنك ولا اي

مها:طيب اعتبرني مقولتش حاجه

مراد بعصبيه: انتِ اتجننتي بتعرفيني إن مراتي فخطر ومش عاوزاني اعرف هو مين

مها بصدمه: مراتك!

مراد: اه مراتي اتصدمتي لي هو الِ قايلك تقوليلي مقالكش انها مراتي وهنا بقَ الكليه كلها اتجمعت علي الصوت

مراد بزعيق: مش خير متجمعين لي

نادر: دكتور مراد صوتك عالي جداً وانتَ عندك محاضره دلوقتي

مراد: معلش مش هحضر النهارده

نادر: ماشي هدخل مكانك

مراد: تمام

نادر: يلا كل واحد علي المدرج بتاعو

مراد: استأذنك مها لو سمحت يا دكتور نادر

نادر: تمام ومشي

مراد: ها يلا اعرفي هو فين

مها: اعرف منين

مراد: كلمي دراعوا اليمين

مها: بس كدا هيحس إن في حاجه

مراد: مش شغلي يلا انجزي

مها: طب نروح نقعد في مكان مش هينفع الوقفه دي

مراد: لا معلش انا واحد متجوز مينفعش اقعد مع واحده غير مراتي

مها: وتقف مع واحده غيرها عادي

مراد بجديه: انتِ مالك يلا انجزي وافتحي الاسبيكر

مها بخوف : حاضر ورنت عليه وفتحت الاسبيكر

مجهول2: ايوا يا مها

مها:انت فين

مجهول2: خير

مها:بطمن عليك حرام يعني

مجهول2: في مشكله في الشغل ومش عارف اتصرف فيها

مها: مشكلة اي

مجهول2: الباشا مش لقيه وعلي ما وصلت انو في واحد اخدو ومش عارف اوصلوا

مها: خلاص سيبك منو بقَ ياخد جزاتو ويخرج يلا باي

مجهول2: أنتِ مجنون باي وقفل

مراد اول ما سمع انو مخطوف اتأكد انو هو ومشي وساب مها وراح علي الشركه ورن علي معتز

معتز دَ صاحب عُمره وهو ضابط عندو 30سنه

معتز: معتش حد بيسمع صوتك يعم فينك

مراد: أنا الِ فيني برضو

معتز: يعم علي الاقل أنا حياتي فخطر طول الوقت وانت اي بقَ

مراد: حياة مراتي فخطر

معتز بصدمه: مرااتك!

مراد: اه

معتز: انت اتجوزت

مراد: اه

معتز: ومن غير صاحبك

مراد: كتب كتاب بس والله وكل حاجه ايجت بسرعه

معتز: أمم فخطر لي بقَ مبلاها من شغل الروايات دَ لازم البطل يتجوز وهيا تتخطف وحورات كتير كدا

مراد: سيبك انتَ من الروايات الِ انتَ مضيع وقتك عليها دي وركز معايا

معتز: ماشي يعم

مراد:واحد اسمو مازن محمد ابو المهد حاول يخطف نور الِ هيا مراتي وضرب نار علي الحراسه وراح ياخدهم وهما كانو خرجوا من العربيه واستخبوا هيا واختي وبعدين سمعوا واحد وهوا بيكلم الباشا بتاعو وقالوا إنهم هربو وبعدين انا عرفت اوصل للواد دَ وجبتو عندي في المخزن امبارح ولقيت طالبه في الكليه عندي بتقولي أنها تعرف مين قتل ام وأخو نور هما المفروض ماتو في حادثه المهم قولتلها تقول الاسم مرضتش وبعدين خليتها اتصلت علي الولا وكلمتوا الِ هو الِ شغال عندو وقالها انو الباشا بتاعو مخطوف أنا عاوز اي طريقه اسبت بيها عشان يتعدم عشان مقتلوش وخش فيه السجن

مازن: لازم الِ شغال عندو دَ يعترف يبق أنا هفتح مخضر بمحاوله خطفها ونجيب الاتنين دول والولا يعترف علي الباشا بتاعو عشان تعرف أن الروايات بتنفع نحل بيها مشاكل

مراد: يعني دَ مش تعليم

معتز : يعم تعليم اي بس دَ الوزير هاين عليه يقفل كُل حاجه تخص التعليم دَ عقد الناس منو والله

مراد:حصل عليه شويه قرارات

معتز: المهم انت عامل اي منغيري

مراد: الدنيا بتلطش معايا ما تيجي تشتغل معايا في الشركه

معتز: ياريت في وقت

مراد: انت فقر ياض عاوزك تخلصلي الموضوع دَ في اقرب وقت والكلب دَ عندي لحد ما انتَ الِ تاخدو من عندي

مازن: ماشي يا حبيب مع السلامه

وقفلوا ومراد قام خرج وروح

نور: اي كل دَ

مراد: أنتِ نزلتي من الأوضه لي

نور: اشوفك يمكن تحت

مراد: لي يا بنتِ دَ لسه بدري

نور: حضرتك الساعه واحده بليل هااا

مراد: بحكم شغلي ساعات باجي هنا الصبح

نور: وانا اعرف الكلام دَ منين أنا متعوده انك فوشي طول الوقت

مراد: لاء خلاص بقَ رجعت لشغلي

نور: طب يلا نطلع ننام

مراد: يلا وطلعوا ونامو

ويوم جديد مليء ب الأحاديث

في المجزن

مازن:فكوني يحيوانات

مراد: اششش عامل دوشه لي علي الصبح

مازن: انتَ مين انتَ كمان

مراد: لاء عيب اوي اوي أما تكون مش عارفني

مازن: واعرفك منين يراجل انت

مراد بضحك: يعني عاوز تخطف مراتي من غير ما تعرف جوزها

مازن بصدمه: نور مراتك

مراد:عاوز نور لي

مازن: نور دي بتاعتي أنا

مراد بعصبيه وعطاه بوكس: بقولك مراتي انت بتفهم

مازن بقهقه عاليه : أنا اخدت منها اغلي اتنين في حياتها وزي ما اخدتهم هاقدر أخدها يا ليا يا لربنا هيا مش أحد تاني غيري

مراد حاول يمسك أعصابه: اه يعني انت الِ قتلت امها وأخوها

مازن بضحك: الله ينور عليك أنا قتلتهم وهووووب الشرطه دخلتتت

مراد: بضحك مكنتش اعرف انك هتعترف بالسهوله دي وقصتك هتخلص بسرعه كدا يلا فداهيه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى