رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف
اسر البيت لقى ريم و لين قاعدين بيتفرجوا ع التلفزيون
اسر: السلام عليكم ورحمة الله
ريم: وعليكم السلام ورحمة الله ♥
اسر: ازيك ي لينو
لين بوزت ومردتش
اسر: لينو زعلانه مني ي ناس لازم اصلحها
لين: مس هتسالحك (مش هتصالحك )
اسر: خلاص هدي الشوكلاه اللي جايبوا ل ريم
لين: عادي مامي عملتي مس ايسه منك حاجه انت وهس
ريم: انا قولتك عيب ي لينو تقولي ل بابي كده
لين: هوووف ما هو سعا فيا (زعق)
اسر: خلاص ي ريم نروح انا وانت نخرج بكره ولين لا.
لين قفزت من مكانها: بابي حبيبي
اسر: مصلحجيه اووي انت
تاني يوم………..****
ريم صحيت وعملت الفطار وصحت لين وراحت تصحي اسر
ريم: اسر اصحي
اسر: امممم سيبيني شويه
ريم: خلص بقى ي اسر
شدها اسر وقعت عليه فهيا شهقت بخجل
ريم بخجل: ابعد عني عييب سيبني
اسر: انت مراتي ع فكره
ريم: بس سيبني عيب
اسر باسها ف خدها: يبنتي ده انت مراتي
ريم حولت تقوم مقدرتش
ريم: خلاص بقى
اسر: تو تو وقرب وباسها برقه ع شفايفها
قطع قبلتهم صوت الصغيره
لين: عيب ي بابي سيب مامي
اسر وريم اتنفضوا وريم قامت بسرعه
اسر: صباح الخير ي قلب بابي تعالي هاتي بوسه
لين: لا منت بوست مامي كفايه
ريم: يلا نفطر وقامت بسرعه
اسر: جهزوا نفسكم عشان نخرج
وقاموا وفطروا ولبسوا ونزلوا
اسر: عايزين تروحوا فين
ريم ولين ف حماس: الملاهي
اسر: اطفال
ريم: بس بقى متبقاش رخم
اسر: طب يلا
وراحوا الملاهي وكانوا مبسوطين جدا
ولعبوا كتيير وكانوا فرحانين جداااا
وراحوا مطعم واتغدوا وبعدين راحوا المول عشان يجيبوا
ف المول
اسر: يلا شوفوا هتجيبوا ايه
ريم: احنا هنجيب هدوم زي بعد مش كده ي لينو
لين: تبعا ي مامي
اسر: طب يلا ي اخره وصبري
وجابوا هدوم كتيره
اسر: وانا مش هتجيبولي حاجه
ريم: تمام واخترتلوا طقم حلو جدا يليق مع فستانها هي و لين ف خطوبه ريناد
????
اسر: هدخل اقيس انا
ريم: اوك
وريم بتختار بس لين موقفاها جمبها ولين لفت انتباها دبدوب عجبها فراحت بسرعه تشوفوا و ريم مخدتش بالها
اسر: اي رأيكم
ريم: اممم جميل
اسر: فين لين
ريم: اهي
اسر: فييين
ريم: كانت هنا ليييين ي ليييين
عند لين مسكت الدبدوب ومعرفتش ترجع وقفت تبكي ومش عارفه حاجه
لين: ماااامي ي ماااامي
عند اسر وريم
اسر: مش عارفه تاخدي بالك منها
ريم بدموع: والله هي كانت واقفه وانا كنت بختار
اسر بزعيق: ما انت لو واخده بالك منها بس هي مش بنتك عشان تخافي عليها
ريم بدموع غزيره: لا لين بنتي متقولش كده
اسر بعصبيه وزعيق: كان لازم اعرف من الاول انك مهمله بس انا اللي غبي دي
مش بنتك هتهتمي بيها ليه
الناس كانتت بتتفرج عليهم وريم منهاره واسر بيزعق فيها
راحو بشوفوا ف الكاميرات
بس ريم ف واحد قالها ان ف ميكرفون تروح تتكلم فيه واي حد ف المول هيسمعها
ريم ببكاء : لين ي قلب مامي انا هنا ي روحي انت فين تعالي ي لينو
بصي ي لين خلي اي حد يجيبك عند الاداره ي لييييين تعاااالي ي ليييين
ف الوقت ده ف المول المكان اللي فيه لين سمعت صوت امها فرحت جدا
لين: تنت وتيني ات مامي (طنط وديني عند مامي)
المرأه * مامتك اللي بتتكلم دي ي عسل
لين: امممممم
اخدتها المراه عشان توديها
وريم كانت قاعده واسر جمبها
لين: مااااااامي
جريت ريم بسرعه وراحت اخدتها ف حضنها وهي بتعيط جامد: كنت فين ي لين كده تسيبيني مش انة قولتك متتحركيش من مكانك
لين: اثفه ي مامي
جري اسر وشدها من حضن ريم وحضنها جامد
اسر: كده ي لين حرام عليكي
اسر وريم شكروا المراه جدا
اسر: يلا عشان نرجع البيت ومشى وهو شايل لين راحت مشيت وراه ريم من غير ما تتكلم
ف العربيه شايله ريم لين وحضناها جدا وبتبكي لان حقيقي هي بقت بنتها متتخيلش حياتها من غيرها
لين ببراءه : متعيتيس ي مامي
ريم ببراءه مسحت عنيها باديها زي الاطفال.: مش هعيط تاني وراحت باستها ف خدها