روايات

رواية مجنونه الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الجزء الثاني والعشرون

رواية مجنونه الفهد البارت الثاني والعشرون

رواية مجنونه الفهد الحلقة الثانية والعشرون

جاء الصباح عند فهد وملاك
ملاك: فهد فهد اصحي ي فهد
فهد: سيبني شويه ي ملاك
ملاك: فهد قوم ي فهد أنا حامل
فهد: بصدمه امته فين ازاى انتي بتقولي إيه
ملاك: اهدي ي سطا أنا حامل عادي جدا
فهد وهو يقذفها بالوساده: أما هو عادي بتصوتي ليه واقف ثانيه يراجع الحديث وقال بذهول انتي حامل بجد
ملاك بلامبالاه : اه
فهد بغيظ: اه بت انتي ليكي خال اهبل صح
ملاك: لا عندي ابن عم عبيط ليه
فهد وقد ساءم: بصي أنا هدخل اخد شاور واطلع علشان افوق ونتفاهم براحه بدل ماقتلك واخوكي يخدها حجه ويقتلني
ملاك: اوك
دخل فهد واخذ شاور وخرج
فهد بهدوء: انتي بتقولي إيه بقي
ملاك: بقول اني حامل

 

 

فهد: ي بنت المجانين في واحدة حاول تقول لجوزها أنا حامل ايزى كده
ملاك: بص بصراحه قعدت اخترع سيناريوهات كتير ازاى اقولك وبعد محاولات واختراعات قولت اجبها وش ووفر وقت ومجهود
فهد بضحك: مش مشكله هعديها بس المره الجايه ابوس ايدك متعمليش علشان نعرف نجيب غيرهم
ملاك بشهقه: غير مين ي حبيبي هي المرة دي وهنقفل شطبنا خلاص
فهد بضحك: هو محل ايه شطبنا دي
ملاك: اقول لنفسك هي المرة دي ومبارك الله فيما رزق
طب تعالي وقفت امامه ونظرت إلى رماديته التي تعشقها وقامت باحتضانه وقالت: أنا فرحانه اووي ي فهدي اني هبقي مامي وانك هتبقي بابي
فهد: وانا مبسوط اووي اني هبقي اب لطفل كمان
ملاك بغيره: ومين الطفل الاول
فهد بحب: انتي طفلتي الاولي ولا نسيتي أن أنا اللي ربيتك وزى مربيتك هربي طفلي الجديد بس المره دي طفل من صلبي حته مني ومن روحي
ملاك: ربنا يخليك ليا ي فهدي
فهد: ويخليكي لقلبي
كان مالك يمر بجوار غرفه فهد وملاك وسمع صوت صريخ مكتوم فقام بفتح الباب فوجد فهد يتفنن في تقبيل ملاك
مالك بخوف: انت بتعمل ايه في اختي
ابتعدت فهد عن ملاك مثل الملدوغ من افعي

 

 

فهد بغيظ: واحد ومراته في اوضه نومهم هيكونوا ببعملوا ايه ي هادم اللذات ومفسد اللحظات الرومانسيه الحرجه
مالك: كان في صوت زي الصريخ المكتوم
فهد بإحراج وهو يضع يده خلف عنقه: اصل انا عضيت ملاك وانا ببوس عادي يعني
كل هذا وملاك مختبئه خلف فهد من كثرت الخجل والإحراج
مالك: ملاك
اخرجت ملاك رأسها من خلف فهد فملابسها لا تسمح لها بالخروج وقالت: نعم
مالك: تعالي اقفي هنا
ملاك بإحراج: مينفعش اطلع علشان احم يعني
فهم مالك مقصدها: بتتكسفي من ابوكي بس انتي صح ووجه كلامه لفهد دلوقتي اقدر اقول انها بتحبك اللي يخليها تدارى مني علشانه يبقي اخد قلبها حافظ على اختي ي فهد
فهد: ملاك بنتي واختي قبل مراتي و شويه كده أما الكل يتجمع ليكوا مفاجأة
مالك: متحمس اعرفها وانا كمان عندي مفاجأة
فهد: اتفقنا نص ساعة وكلوا هيطلع مفاجأته
مالك: اتفقنا

 

 

خرج مالك وترك فهد وملاك
فهد: متعرفيش اخوكي مخبي ايه
ملاك: علمي علمك والعلم عند الله
فهد: يلا نجهز ونشوف
ملاك: يلا
مرت نص ساعة والكل موجود علي طاوله الافطار محمود وفاطمه فهد وملاك معاذ ومريم مالك و مايا
فهد: عندي أنا وملاك مفاجاه
محمود بمزاح: ايه ملاك حامل ولا ايه
فهد: اه
محمود بصدمه: اه ايه يتك اوه
فهد: والله ملاك حامل ايه المعجزه

 

 

همست ملاك لفهد وقالت بضحك: اتعديت مني برود
فهد بهمس: حصل
بارك الجميع لملاك وفهد
مالك: وانا كمان عندي مفاجأة
محمود بضحك: انت كمان حامل
ضحك الجميع حتي مالك
مالك: لا مش حامل أنا انهارده كتب كتابي علي مايا
أنصدم الجميع من هذا القرار المفاجئ
فهد: مالك تعالي معايا دقيقتين
مالك: اوك
ذهب فهد ومالك الي المكتب
فهد………..
مالك بصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى