روايات

رواية نصف عذراء الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبدالحميد

 رواية نصف عذراء الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبدالحميد

رواية نصف عذراء الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبدالحميد

رواية نصف عذراء الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبدالحميد

ريحانه راحت وزقت الراجل ومسكته قبل ميقع وكانت خلاص هتطلعه وفجاه القطر اتهز وهوب بدأت  هي تقع معاه
بس اتمسكت بالقطر جامد بقي نص جسمها نازل من القطر
ريحانه بخوف انا مني لله ع الي بعمله ف نفس
الشاب بضحك وهو ماسكها من وسطعا بايد عشان متقعش وبالايد التتنيه ماسك القطر فعلا منك لله
ريحانه انت بتضحك يالطخ يا عديم الاحساس
الشاب مش احسن من العياط
ريحانه هنموت يخرب بيتك
ا لشاب ببرود عادي
ريحانه بمعني ؟!
انت شكلك مجنون
دخل الراجل الي كان بيرميه وقال شكلك اتجننت يا ولد عيلة الحاوي
رد الشاب احسن منك يا ابن نصار
اجله الكره معماش عيوني اني اجتل
ولا حتي اتسبب في حرب بين عيلتين يا زيد
زيد يبقا بالسلامه ولسه هيضربه كانت ريحانه خلاص رفعت جسمه بحيث بقت رجل ع السلم بتاع القطر والتانيه ف الهوا وماسكه الباب جامد ف علي ساب ايده الي كان لفها حولين وسطها لما اتاكد انها اتوزنت وفجاه شد جسمه ونط لفوق وساب الباب واول موصل مستوي معين حدف جسمه جوا القطر
وفضلوا يضربوا بعض
 اما ريحانه فأتوزنت بالرجل التانيه ع السلم وبدات ترفع جسمها عشان تدخل القطر حاولت كذا مره ورجلها تفلت  لحد مبصت لقت كوبري ليه اعمده ف الحافه قرب منها يعني لو القطر وصل تتاذي جامد من الاحتكاك وبدون شك هتقع تحت القطر او من الارتفاع
حست ريحانه بخوف حقيقي شل حركتها ف اللحظه دي وفضلت باصه ع الكوبري ومتتحه بصدمه
علي لقي الناس بتصرخ وبتقول اطلعي اتلفت شفها متسمره فزق زيد و جري لعندها وشدها جامد لفوق كانت هتقع فشدها لحضنه لحظه ع مهديت واستوعبت
وزقته
علي شد ريحانه من ايدها وجري بيها بين عربيات القطر لحد موصل لعربيه زحمه طلع فونه
وقالها الباسورد ******
افتحيه ورني ع اخر رقم مكلمني وقولي لحسن يحيب عماد والشباب عشان عيلة نصار وصلولي وانا مش هعرف اتصرف بمخاطره مش عايز حد يتاذي بسببنا
ريحانه بس…..
علي مبسش وزقها بين بنات كتير وبص للبنات وست كبيره بينهم وقال خدوا بالكم منها دي الجلب وما فيه وجري
البنات ابتسموا ووقفوا خبوا ريحانه والست الكبيره قعدتها جنبها وخدتها ف حضنهاورفعت طرف خمارها وخبتها بيه
كل ده وريحانه مش مستوعبه فيلم الاكشن الي هي اتورطت فيه منغير قصد وبعدين افتكرت كلامه
فتحت فونه ورنت ع اخر رقم…
شاب بملل ايه يا علي فينك يا ابني لقيت عمتك و بنت عمتك او حد من ولادها ولا لسه
ريحانه بس انا مش علي
الشاب امال مين
معقول انتي بنت عمتي
ريحانه لا اص……
الشاب انتي مين وعلي فين وصوتك متوتروخايف كده ليه
ريحانه بزعيق بسسسسسس
اديني  فرصه انطق
هقولك والمصحف
وربنا هحكي انت ايه مصورة اساله اتفتح يا جدع الراجل بيموت وانت شغال دود
ودود
 دودوووو وزن زن
ايه ارحموا من ف الارض يرحمكم من ف السماء
الشخص مين ده الي بيموت يا رغايه
ريحانه مش انا رغايه مش هقول
الشخص اللهم طولك ياروح
صبرني يا مولاي
ريحانه كانت هترد سمعت صوت رصاص ركزت وقالت علي اداني فونه وقالي
وقولي لحسن يجيب عماد والشباب عشان عيلة نصار وصلولي وانا مش هعرف اتصرف بمخاطره مش عايز حد يتاذي بسببنا
حسن نهار اسود ومقولتيش من بدري ليه
ريحانه هو انا لحقت انا لسه بكلمك لقيت ممتب تحقيقات اتفتح
حسن طب انتوا فين حالا
ريحانه ف القطر
حسن بتنهيد صبرني يا مولاي
يا بنت الناس ركزي انا عارف انك ف القطر جصدي ف محطة ايه او جدامكم جد ايه للمحطه يا بت الناس
ريحانه مش عارفه
حسن كيف يعني متعرفيش .؟
ريحانه انا اول مره اركب قطر وبعد الي حصل هتبقا اخر مره
حسن بضحك طب اديني اي حد جارك اكلمه
ريحانه حاضر رادت للست الكبيره الي جنبها قالتله هما فين بالظبط ورجعت الفون لريحانه
حسن اسمعي يا صبيه شوفيلك مكان امان اتخبيه فيه عشان علي ميحترش يلحجك ولا يلحج روحه واحنا ثواني وهنكون عندك وقفل وريحانه اتخبت بين البنات
اما حسن فنده للتلات شباب غيره واخدهم وراحوا
وصلوا المحطه كان علي بيهرب منهم بكل الطرق منغير استخدام الاسلحه
الشباب طب هو ف العربيه الكام
لقوا صوت ضرب نار فجريوا وراه دخل كل واحد منهم اشتبك مع حد
حسن بيبص حنبه ايوه يا علوه يا جامد امال فين الصوت الناعم الي كلمني ده خطف قلبي
علي ضرب الشاب الي كان معاه ع دماغه واغمي عليه وسابه وجري لما افتكر البنت ودخل جبها من ايديها بالعافيه وخرج جري
وصفر وقال يلا
الشباب حصلوا ونزلوا بره المحطه وعلي وحسن قعدوا يتكلموا عن ريحانه
علي  مش هينفع نسيبها
حسن بس دي هنعمل فيها ايه جدك لو شفها هيقتلنا
علي مهو مش هيشوفها
حسن ازاي.
علي شقتك ال…..
حسن قاطعه بصوت عالي ع جثتي
علي خلاص ناخدها القصر
حسن بس….
علي مش هنسيب جدك يشوفهاو….
قبل ميكمل كلامه
بيلف لقلها اختفت بدا يدور عليها هو والشباب
كانت ريحانه ماشيه لقت حد مسك ايدها وبيقول بحده تعالي معايا رايحه فين
ريحانه زقته بتوتر وبعدت وقبل اي ردت فعل كان حد ضربها بالمسدس ع دمغها اغمي عليها
شخص بغضب :انت اتجننت يا حازم تضرب بنت
حازم: مفيش حل غير كده شكلها متعبه وهتطلع عينا
وحطها ف عربيه ومشيوا
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصف عذراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى