روايات

رواية لم يكن عالمي الفصل الخامس 5 بقلم شيماء شاكر

رواية لم يكن عالمي الفصل الخامس 5 بقلم شيماء شاكر

رواية لم يكن عالمي الجزء الخامس

رواية لم يكن عالمي البارت الخامس

رواية لم يكن عالمي الحلقة الخامسة

همس هنا اتصدمت : الباب كان معلق ومش راضي يفتح فخبط كتير ونديت عليكي اكتر مسمعتيش اي حاجه من دي؟!!!

نور استغربت اكتر : لاء مسمعتش اي حاجه من اللى بتقولي عليها دي!!!

همس سكتت وهتتجنن : ازاي؟!

نور لقت همس سرحانه

نور بستغراب : في حاجه يا همس

همس بصتلها بتوهان : لاء (خدت نفس عميق وخرجته على مراحل) لاء مفيش

نور قامت : طيب ياحببتي انا هطر أمشي مع السلامه

همس هزت رسها

ونور مشيت

همس بتوهان : في أي انا أي اللى بيحصلي معقول أنا(بلعت ريقهابصعوبه)

انا أتجننت؟!🥺

همس في وسط سرحانها لقت أيد أتحطت على كتفها

بتبص وراها بفزع

  -: أي يابنتي أتخضيتي كده لي

همس أتنهدت بأبتسامه : محمد؟!!!

محمد أبتسم : أذيك ياهمس أخبارك

همس هزت رسها : تمام

محمد أعد قصاد همس : أي يابنتي مالك

همس خدت نفس وأبتسمت : اي يابني مفيش المهم جاي منين كده

محمد : مفيش كنت أعد مع صحابي هناك كده شوفتك جتلك المهم انت مالك

همس بصتله شويه : محمد انا أتجننت

محمد ضحك : واضح

همس ضحكت بيأس : عارفه انه واضح

محمد بجديه : طيب مالك بجد لي بتقولي كده

همس حطت أديها على وشها : مش هتصدقني

محمد أبتسم : جربي متقلقيش زميلك دكتور قد الدنيا

همس نزلت أديها من على وشها : انا أتلبست يا محمد

محمد ضحك : مبروك تعيشي وتدوبي

همس بغيظ : كده انا اللى هدوب يابن حنان

محمد ضحك : لي طيب كده طب قولي قولي لي بتقولي كده

همس أتنهدت وحكت لمحمد كل حاجه مرت بيها من ساعة مراحت شركة الحديدي بما ان محمد دكتور نفسي وهما صحاب من أيام الجامه أخو زميلتها

محمد بصلها شويه بستغراب

همس بصتله : أتلبست صح

محمد بيفكر : لي كل حاجه خيط مربوط بمالك

همس بصتله برفعت حاجب : انت بتسألني انا يادكتور

محمد ضحك : بصي هقولك هو في كذا أحتمال ..لي متأكده أووي كده ان نور دي مسمعتكيش

همس بصتله بستغراب

محمد كمل : وممكن كمان ضغوط الشغل هى اللى عامله فيكي كده المكان جديد وأول مره تشتغلي في شركه بلحجم ده وممكن توترك من مالك الحديدي هو اللى بيهيئلك ده كله لأن مالك الحديدي شخصيه معروفه جدآ دي شركته من أكبر الشريكات الاستيراد والتصدير في الوطن العربي فبقول ممكن ده سبب توترك

همس : يعنى أعمل أي

محمد : يعنى أتصرفي بطبعتك ومتحطيش حاجه في دماغك ولو حسيتي بلنسمه تاني متخفيش وتسكتى لاء حولي تدوري على منطق للهوا ده مثلآ شباك مفتوح باب موارب كده يعنى ياهمس

همس أبتسمت بأمتنان : شكرآ يا محمد

محمد أبتسم : انا في الخدمه ولو في أي حاجه تانيه تعاليلي العياده

همس هزت رسها وسلمت عليه ومشيت وهي بتحاول تقنع نفسها بكلام محمد

همس دخلت الشقه بأرهاق

ملقتش حد في الشقه : راحو فين والشقه مضلمه كده لي

همس اعدت على الركنه ورنت على مامتها

مامت همس ردت : ايوا يا همس

همس : اي يا ماما انتو فين

ماما همس : عمك تعبان وبنعمل الواجب يا حببتي

همس بقلق : طيب اجلكو عمى تعبان اووي

ماما همس : لاء يا حببتي بقا كويس اهو نص ساعه كده وجايين

همس قفلت مع مامتها ودخلت اوضتها

وبتفتكر لما كانت هتقع ومالك لحقها

همس أتنهدت بس لي حاسه أكنه لسه ماسكها

حطت أديها على وسطها مكان ماسكته قربت من المرايه ورفعت بلوزتها مكان مسكت مالك اتصدمت لما لقت ايده معلمه!!!

صوبعو معلمه على وسطها !!!

 بس هى محستش بوجع لدرجة انها تعلم بطريقه دي

همس بقت تبص على أثر أيده بصدمه

أعدت على السرير : في حاجه غلط أكيد في حاجه غلط

همس افتكرت لما كانت في الحمام

خافت جدآ.. مين قال أسمها طيب لى الباب اتقفل كده مكنش راضي يفتح ..والاهم ازاي نور مسمعتهاش وهى بتنادي وبتخبط.. معقول كلام محمد صح وأنها كانت قصده متردش.. بس لي

ااااه دماغي مش قادره خلاص ياهمس أسمعى كلام محمد أكيد لكل شيء منطق

همس نامت على السرير ونعست

……….

واقف قريب نسبيآ من همس ومبتسم وهو باصصلها وهى نايمه ايوا يا همس انا بحبك بل انا عديت الحب بمراحل ووصل للهوس والجنون

ج

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن عالمي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى