رواية سجينة قلب صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم نوران
رواية سجينة قلب صعيدي الجزء الثالث
رواية سجينة قلب صعيدي البارت الثالث
رواية سجينة قلب صعيدي الحلقة الثالثة
: ااه.. انا فين واي اللي جابني هنا
ورد بصت حواليها بخوف وتوتر لاقيت نفسها في مكان مهجور ومخيف ومربوطة من ايديها ورجلها ملامح وشها اتغيرت والخوف والقلق من المكان لحد ماسمعت خطوات بتقرب عليها خافت اكتر وبلعت ريقها بخوف لحد ما ظهر قدامها
ورد بصدمة: فهد 😳
فهد وقف قدامها وبضحكة خبيثة ظهرت بجانب شفايفه
: مفاجأة مش كدا.. ايوا انا اللي خطفتك ياورد
ورد بغضب: انت اكيد اتجننت يافهد بتخطف بنت عمك
فهد: ببرود: صوتك ميعلاش يابت عمي والا هسيبك هنا لحد ما تمو.تي
ورد: حرام عليك يافهد انا عملت فيك اي علشان تأيني كدا
انت اللي سبتني وهربت ومقدرتش اني حبيتك بجد انت اللي بعتني يافهد
فهد: عشااان غبي .. ايوا علشان مقدرتش حبك ليا ورحت حبيت واحدة واتخدعت فيها ياورد كانت بتحبني علشان فلوسي وكمل بسخرية وانا المتخلف اللي صدقتها بس… بس.
ورد بسخرية من كلامه : بس اي يافهد بيه متكمل سكت ليه
فهد راح قعد جمبها وسند ضهره علي الحيط
: انا ندمان ياورد والله العظيم ندمان بقالي شهرين بحاول اوصل لقلبك وعندي امل انك ترجعي تحبيني ونتجوز ولف وشه ناخيتها ومسك وشها بين ايديه انا بحبك ياورد ومستعد اعمل اي حاجة بس انت توافقي تديني فرصة اثبتلك اني بحبك انتي
ورد بصرامه : روحني يافهد.. انا بسببك بقيت اخاف اثق في نفسي وانا مش عبيطة علشان اسلمك قلبي تاني روحني يافهد وكفاية اوي لحد كدا
قفد حاول يقنعها بس رفضت تسمعه وحس انه خلاص خسر قلبها وخسر حبها وقرر انه هينسحب من حياتها
مسك ايديها وفك الحبل ووقف مدلها ايده بس هي رافضت وقامت بنفسها وركبت العربية وفتحت شنتطها وطلعت الموبيل لاقيته بيرن برقم نورا صحبتها
ورد: الو… ازيك يانورا
نورا: انتي كويسة فيكي حاجة
ورد بصت لفهد اللي واقف تايهه ومش عارف يفكر لو بعد عنها هتنساه طب هو هيبطل يحبها ويحاول يوصلها لقلبها من تاني وكلمت كلامها
: متخافيش يا نورا انا كويسة هكلمك لما اروح.. سلام
فهد فاق من شروده علي صوتها وراح ركب جمبها ومشي من المكان المهجور اللي خطفها فيه
ورد سندت براسها علي شباك العربية ودموعها بتنزل منها في صمت تام وافتكرت اللي حصل من ساعة
flash back
ورد صحيت من نومها ودخلت اخدت حمام دافي وغيرت هدومها واخدتها كتبها وشنتطها ونزلت لاقت حسان وعثمان والحاجة سيدة قاعدين بيفطروا
ورد بابتسامة: صباح الخير ❤
حسان: صباح النور يبتي اقعدي افطري ياورد
ورد : معلش يا حج انا اتأخرت ولا امشي دلوقت
عندي محاضرات بدري ولازم والحقها
عثمان بحب: ربنا معاكي يبتي.. السواق برا مستنيكي هيوصلك
ورد: حاضر ياعمي
الحاجة سيدة: خلي بالك مم نفسك ياورد
ورد: حاضر يامرات عمي.. اشوفكوا علي خير
وخرجت وركبت العربية واتحركت بيها بس ورد لاحظت ان السواق ماشي في طريق غلط حازلت تنبهه بس هو رش عليها منوم ومحستش بنفسها ونامت
back
ورد فاقت من شرودها علي صوت فهد
: انزلي ياورد… وصلنا
ورد نزلت من العربية ورزعت الباب وراها واخدتها بعضها وطلعت علي اوضتها ورمت نفسها علي السرير وخبت وشها في المخدة بدأت تبكي
فهد قاعد في عربيته وماسك صورتها وهي صغيرة وهو جمبها وساندة براسها علي كتفه وافتكر وضحكتها البريئة وجمالها الطبيعي وحس انه عايز يعيط
فهد بندم: انا اسف يا وردتي.. اسف اني ظلمتك وجرحتك غصب عني انا اسف يا اغلي ما ليا وفضل قاعد في مكانه بيفكر لحد مانام من كتر التفكير والتعب غلبه نام في عربيته….
يتبع….
اولا انا اسفة جدا اني اتاخرت عليكم امبارح بس غصب عني والله حبيت اوضح حاجة بسيطة فرق السن بين ف وورد 8 سنين فعلا وحبها لما كان عندها 10 سنين برغم انه عايشين في بيت واحد بس كان فاكر انه مجرد لعب عيال وىدقت ندم انه مقدرش يحافظ عليها بس هو خريج كلية هندسة
هل الندم هيفيد بحاجة
هل ممكن ورد تسامحه وتديله فرصة تانية
ملحوظه صغننه اقد كدا عثمان والد فهد عنده 62 سنة وحسان والده ورد عنده 65 سنة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينة قلب صعيدي )
كملى من فضلك والنبي