رواية زواج بهدف الانتقام الفصل التاسع عشر 19 بقلم يارا محمد
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء التاسع عشر
رواية زواج بهدف الانتقام البارت التاسع عشر
رواية زواج بهدف الانتقام الحلقة التاسعة عشر
بعد ساعات سفر رحيم وصل اسكندريه وشغل الجي بي اس اللي موصله بفون حوريه وعرف مكانها وصل لعمارة ف حارة متوسطه وسئل الناس علي مريم عابد والراجل قله أنها ف الدور الخامس رحيم ركب ف العمارة وخبط ع الباب ومريم فتحت الباب ولقت رحيم قدامها.
مريم: خير انت مين.
رحيم: بصلها ببرود وبص للشقه جوه لقاها قاعدة وبص لمريم أنا جوز صحبتك اللي هربت من غير ما تقول لحد دي.
مريم: انت رحيم صح بس عرفت مكانه ازاي.
رحيم: مش مهم ممكن ادخل .
مريم: تمام اتفضل
رحيم دخل وحوريه كانت قاعدة واول ما شافته اتصدمت وسألته.
حوريه: بصدمه انت عرفت مكاني هنا ازاي وايه اللي جابك.
رحيم مسكها من دراعها بعنف وبعصبيه اتكلم.
رحيم: بعصبيه بقي انا ترفعي قضيه خلع عليا انتي نسيتي نفسك ولا ايه انا متجوزك شفقه يعني مش تنسي أني نجيتك من ذ”ل ابوكي.
مريم: ممكن تسيبها ده مش اسلوب انت جاي تتهجم علينا.
حوريه: اطلبي البوليس يا مريم بسرعه.
رحيم: ويا تري هتقوليلهم ايه جوزي بيتهج*م عليا ومش تنسي أن ظابط مخابرات يعني اطلع منها ف خمس دقائق بس.
حوريه: انت عايز ايه بالظبط ها بعد عني.
رحيم: وهاعوز منك انتي ايه انتي بالنسبالي واحدة مراعيه ابويا مش اكتر زيك زي الخدام*ه.
حوريه بصتله بغضب كبير وضرب*ته بالقل*م جامد ورحيم ومريم اتصدمه من تصرفها العنيف ده.
حوريه: أنا مش خدامه لحد فاهم ولا لا أنا فضلت محترماك لغايه اللحظه دي بس لغايه هنا وكفايه يا رحيم بيه انت جبت نهايتها أنا مستقيله من البيت والشركه ولو عايز تحبسني احبسني واطلع برة حالا.
رحيم: انتي مش قدي يا حوريه ولا قد القل*م ده هدفعك تمنه غالي اوي سلام.
رحيم مشي بعد ما زقها من قدامه وحوريه قعدت ع الأرض وهي بتبكي ومريم حضنتها وبتواسيها.
مريم: اهدي يا حبيبتي اهدي هو مش يستاهل دموعك دي.
حوريه: هو اللي بدا يستحمل وهدفعه تمن إهانته ليا.
حوريه طلعت خبر القبض علي عاصم عم رحيم ونشرته لجريده معروفه وطلبت منهم أنها تنشره بكرة الصبح.
أما رحيم ركب عربيته وهو مضايق ومتعصب من حوريه اعترف لنفسه الايام اللي فاتت أنه حبها بس بيكابر.
رحيم: تمام هرجعك بطريقتي أنا وهشوف مين فينا هيكسب.
أما عند عزة كانت بتتكلم ف الفون بهمس.
عزة: حطتله الدوا ف العصير بس خايفه من رحيم ليكون شافني.
…..
عزة: أنا حطيت الدوا ورحيم دخل فجاه وطلعني علشان الدادة تحضر الفطار بس هو اداله العصير وخطتنا ماشيه زي ما هي.
….
عزة: حاضر هحطله علطول .
كمال: بتكلمي مين دلوقتي.
عزة: بخضه ها ولا حد الرقم غلط.
كمال: تمام.
رحيم رجع من اسكندريه ودخل الفيلا وقابل ابوه.
كمال: طمني عملت ايه معاها
رحيم حكاله كل حاجه بالتفصيل.
كمال: ليه كده يا بني بتهينها تاني هتبقي انت وأبوها عليها.
رحيم: اللي حصل يا بابا.
عزة: رحيم كنت فين النهار كله.
رحيم: بزعيق اسمعي يا بنت انتي انتي لسه مش بقيتي مراتي يعني مش من حقك تساليني السؤال ده مفهوم مش تنسي نفسك.
عزة: انت بتكلمني كده ليه.
رحيم بصلها وسابها ومكلمهاش وعزة استغربته.
كمال: قام وبصلها ياريت مش تتدخلي ف حياتنا فاهمه يا بنت المه*رب.
عزة: اتصدمت من كلمه عمها وبصتله بدموع وهو سابها ومشي.
تاني يوم حوريه صحيت علي تخبيط الباب جامد وقامت مفزوعه.
الراجل: انتي حوريه رشدي
حوريه: أيوة أنا خير ف ايه للتخبيط ده كله.
الراجل : انتي مطلوبه ف بيت الطاعه امضي.
حوريه: بصدم*ه بيت طاعه ومضت ع الروقه وهي مصدومه.
أما رحيم قام الصبح علي دوشه وخبر ف التلفزيون وهو خبر القبض علي عاصم اكبر رجل اعمال ومهرب كوك وانا يقرب لرحيم كمال ظابط المخابرات.
رحيم: عملتيها يا حوريه.
عزة وكمال صحيوا ع الخبر واتصدموا.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)