رواية حبيبتي زوجة أبي الفصل السادس 6 بقلم مريم الشهاوي
رواية حبيبتي زوجة أبي الجزء السادس
رواية حبيبتي زوجة أبي البارت السادس
رواية حبيبتي زوجة أبي الحلقة السادسة
حور اترعبت وبصتله مش مصدقه نفسها
ايهاب ضحك/هنكون رايحين فين طالعين مطعم نتعشى فيه وهنرجع تاني مالك خايفه كده ليه هو انت كنت عملتيلي حاجه قبل كده
حور شاورت براسها /لا لا
ايهاب طلع بالعربيه
شروق راحت لاخوها/ميار صحبتي عزماني في النادي اي رأيك تيجي وهيه هتجيب اخوها معاها واهو تفك شوية
صقر وافق لانه محتاج يفصل فعلا
راحو النادي وميار اول ما شافت صقر ابتسمتله/ازيك يا دكتور صقر… عملت اي في حالة النهاردة قدرت تنقذها… انا كان عندي عمليات معرفتش اشوفها بس قالولي انك جيت
صقر/اه اتصلو بيا وقدرنا نتخطى مرحلة الخطر
شروق /طب اي مش نتغدى بقا… امال فين مصطفى يا ميار
ميار/بيركن وجاي
صقر/انا رايح التويلت
ميار/ثواني يا صقر خدني معاك انا رايحة انا كمان
صقر نفخ بصوت واتمشى هو وميار
ميار حاولت تلطف معاه/بس غريبة ان والدك اتجوز تاني من بعد مامتك مش كده
صقر/هو عارف هو بيعمل اي.. مش مستنينا ننصحو
ميار/بس دا كان بيحب مدام سندس اوي الله يرحمها والكلكان بيتحاكا عن قصة حبهم
صقر ابتسم/علاقتهم كانت حلوة اوي…بس للأسف نهايتهم كانت وحشه
ميار/صدقني دا نصيب وخير الله ماشاء فعل
صقر جمد على ايده/بس الي كوثر عملته كانت مخططاله من زمان اوي وإلا مكنتش خلصت عليهم كلهم فلمح البصر واختفت من بعدها
ميار/محدش مصدق الرواية دي غيرك انت وباباك…يعني ازاي واحدة تدخل تق*تل تلت اشخاص وابوك نجد من الحادثة بأعجوبة لا والبيت يولع كمان….تحسها رواية فانتازيا
صقر اتضايق اوي وسابها ومشي في اتجاه تاني
وراح لشروق/انا مروح
شروق/ليه دا علي ومصطفى لسه جايين والقعده هتحلو وطلبنا الأكل
صقر بضيق/جالي حالة..مضطر اروح كملو السهرة انتو
سلم علكل ومشي وميار اتضايقت انها ازعجته وقعدت تدبدب علأرض /انت غبيه غبيه
ايهاب ركن العربيه كان المكان ضلمه
حور خافت /بس دا ضلمه اوي
ايهاب طلعها من العربيه ومسك ايديها /انا مش خاطفك… انا جوزك
باقو بيمشو خطوات وكل خطوه كانت الأرض بتنور تحتهم كل ما يمشو خطوة لحد ما المكان كله نور ولاقت ترابيزة صغيرة عليها شمع وراجل واقف بيعزف كمان
حور ابتسمت وراحت قعدت
ايهاب/ها يا قمر تاكلي اي
حور/اي حاجه مش طالبه حاجة معينه
ايهاب هطلبلك انا… طلب من الجارسون الأكل
ايهاب بص لحور/احكيلي عنك بقا
حور/احكي اي
ايهاب/يعني مامتك مين باباكي مين عندك كام اخت
حور بلعت ريقها/مامتي سعاد اشرف معتز وبابايا…
ايهاب وقفها /بس الي اعرفه ان ظامتم دا مش اسمها الحقيقي مش كده
حور بصتله واتصدمت عرف منين/هو حضرتك عرفت منين
ايهاب/قولتلك بلاش تلفي وتدوري معايا وخليكي واضحة
حور /هيه غيرت اسمها وكله كان بيناديلها يا سعاد…اسم مامتي الحقيقي كوثر عبد الهادي
ايهاب خبط علترابيزة بإيده لمجرد سماع اسم الست الي دمرت عيلته كلها
ايهاب/كملي كملي..
حور بتلجم/وابويا عيد محمد فتحي و….
كانت بتاكل وهيه بتتكلم وايهاب مبتسم لانه حاطط س*م في الاكل وهيه عماله تاكل وتكمل كلام
ايهاب حاول يتسفسر اكتر/بس ازاي الي كلموني عليكي كان ام تانيه اسمها ناهد باين مش كوثر
حور/ما دي مرات بابا… ماما ماتت في حادث الله يرحمها و….
عينيها دمعت/قت**لوها…. شوفتها بعيني وهما بيق**تلوها و معرفتش ساعتها مين الي قتلها كانت بتقول الكلمة دي وهيه بتاكل وايهاب اتصدم /اي قولتي اي… انت مشوفتيش الي قت*لوها ازاي
حور/الدنيا كانت ضلمه وانا كنت صغيره كنت 14 سنه ومعرفتش احدد وشوشهم اوي
ايهاب اتصدم و حور بتاكل قام ايهاب رامي المعلقة من ايديها وقام وقف /متكليش منه
حور /بس..
ايهاب نادى بصوت عالي/يا شريييف
حور حست بألم في معدتها وابتدت تحس بتشنجات في جسمها ايهاب بص لحور وحالتها بقى بيخبط على وشها بايديها /فوقي يا حور فوقيييي…. انت معملتيش حاجه مش حقك انك تمو*تي
شريف جيه وايهاب عينيه دمعت/هت*موت ظلم يا شريف هيه معملتش حاجه امها بس الي عملت واخدت جزائها هيه ذنبها اي…
شريف مسك اخوه من ايديه/انت بتستهبل يا ايهاب دي بنت كوثر يعني مش خسارة تم*وت ماهي قت*لتلك يارا بنتك… انت ليه زعلان اوي
ايهاب/ايوة بس مال حور بالموضوع.. هيه مش ذنبها ان امها كانت مجنونه ومهووسه
شريف خلاص ثواني وهتكون فووووق…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي زوجة أبي)