روايات

رواية المتيم بعشقها الفصل الثاني 2 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية المتيم بعشقها الفصل الثاني 2 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية المتيم بعشقها الجزء الثاني

رواية المتيم بعشقها البارت الثاني

رواية المتيم بعشقها الحلقة الثانية

فارس بصوت عالي جدا : اسيبك ايه يا روح امك
كاد ان يضر.. بها لولا جدها الذى سند على عكازه و وقف امام تولين ليحميها من هذا الفارس
: هتم.. يد يدك على مرتك من ميتى واحنا بنم.. د يدينا على حريم اوعى يالا تكون فكرت نفسك كبرت عشان ورثت عن ابوك انك تكون كبير البلد لا دا انت تفوق كدا انت تكبر علي الكل مش علي جدك
فارس بهدوء وهو يقبل يديه : لا عاش ولا كان اللى يقول كدا يا جدى انت عارف مدى غلاوتك عندى انا اسف متزعلش منى
: انا ماشى وابقى اسمع بس انك مد..يت يدك علي مرتك وقتها انا اللى هقف قصادك
: هنفذ كل اللي انت عايزاه بس يا ريت متزعلش مني انا والله ما اد زعلك دا
: تمام يا ولدى كلنا بنغلط المهم منتمداش فى الغلط دا انا ماشى انهاردة انت وامك ومرتك معزومين عندى على العشا
: تمام
ذهب الى تولين التى تجلس على الاريكة وتبكى قبل رأسها وحضنها
: حقك على راسى يا عيون جدك
قبلت يديه بهدوء وهى تمسح دموعها
: ربنا يديمك ليا يجدو
: تعال بوس راس مرتك واعتذرلها
: يا جدى
: انا قولت كلمة ومش هتنيها تعالى حب على راس مرتك واعتذر منها
: انت اكديه هتخليها تفرض سيطرتها عليه يا ابوي
: خلاص يا جدو انا مسامحة مش لازم
: تعال يا فارس حب على راس مرتك
ذهب فارس اليها وقبل رأسها
: اعتذرلها
بعصبية : انا اسف
نظر الى جده: خلاص كدا حلو
: مستنيكوا انهاردة على العشا
مسك يديها بشدة تحت نظرات السخرية من فاطمة
: اوعى تفكرى انك كدا انتصرتى
نظرت اليه بعيون مليائة بالدموع دون ان تتحدث بشئ تركت عيونها تتحدث بكل ما تريد ان تقوله نظر فارس لتلك العيون الرمادية ذات الرموش الكثيفة وتاه فيها استيقظ على صوت والدته
: فاااارس
: انا هقوم اشوف الارض والفلاحين وجاى
: تمام يا ولدى
: هو انتى بت..كرهينى كدا ليه دا انا حتى بنت اخوكى
نظرت اليها بعيون مليائة بالحقد والشر
: زمان امك خدت كل حب ابوي واخوي منى حتى هى اللى خلت اخوى يسافر القاهرة زمان وبعدته عنا ولما ابوكى وامك ما..توا وجيتوا تعيشوا هنا وابنى اتعلق بأختك اللى هى نسختك وسابته و وجعت قلبه كل دا ومش عاوزنى اكر.. هك يا بنت نادية
: يااه لدرجة دى يا عمتو كل دا فى قلبك ناحيتى
بعصبية : متقوليش يعمتى دى تانى انا ميشر.. فنيش تبقى بنت اخوي اصلا
واعطتها ظهرها و ذهبت الى غرفتها
صعدت تولين الى غرفتها اغلقت الباب وحضنت وسادتها وظلت تبكى كثيرا
فى المساء
تجلس تولين على الفراش وتضع الكتاب على قدمها والقلم فى فمها وكانت تفكر فيما تدرسه حتى قطع تفكيرها دخول فارس القى بجسده على الفراش بجانبها من تعبه
تولين وهى تنظر له : انت كويس
: شئ ميخصكيش
: امم باين عليك تعبان حاسس بى ايه
بابتسامة سخرية : وانتى بقى دكتورة هتريحينى
: لا بس هحاول يعنى اعمل اى حاجه
: لا شكرا وقومى يلا اجهزى عشان نروح لجدو
: تمام
كادت ان تقوم لولا اسورتها التى اشتبكت فى ساعة فارس التى عندما جأت ان تذهب حتى وقعت على صد… ر فارس
نظر الى عيونها التى طالما تسحره
: فيه ايه
نظرت اليه يخجل شديد
:امم اسورتى شبكت فى الساعة بتاعتك
: ااه
فك الاسورة من ساعته وتحدث بصرامة
: قومى يلا اجهزى مش هستناكى كتير
: تمام
دخلت غرفة الملابس وابدلت ملابسها ثم خرجت اليه لتجده يجلس على الاريكة وهو يمسك رأسه بيده
ذهبت تولين الى الكامودينو وفتحت الدرج واخذت منه مسكن تحت نظرات فارس ذهبت اليه واعطته المسكن والمياه
: اتفضل دا هيريحك بس يا ريت متتعودش عليه سمعت ان كتره غلط
: مش عايز منك حاجه
: مش بمزجك
فتحت فمه و وضعت فيه البرشامة واعطته المياه
اخذ منها المياه تحت نظرات الاستغراب منه
: يلا عشان منتأخرش
: تمام
فى قصر الاسيوطى
دخل فارس ومعاه تولين وفاطمة الى القصر
مراد بحب تحت نظرات غيظ فارس : ايه دا تولين عندنا يمرحبا يمرحبا
مد لها يديه
: ايه مش هتسلمى عليا يبنت عمى ولا ايه
مد فارس يديه وصافحه
: مبتسلمش على رجالة
اخرج مراد الهاتف من جيبه و وقف بجانب تولين
: تعالى نتصور مع بعض بقالك كتير مجتيش عندنا من ساعة ما اتجوزتى فارس
قبض فارس يديه بعصبية وجز اسنانه
كاد ان يضع يده على كتفها حتى يأخذ صورة معاها
قطعه هذا الصوت العالى الذى ارعب الجميع
: لا دا انت ذودتها اوى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتيم بعشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى