روايات

رواية حبيبتي زوجة أبي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

رواية حبيبتي زوجة أبي الفصل الرابع 4 بقلم مريم الشهاوي

رواية حبيبتي زوجة أبي الجزء الرابع

رواية حبيبتي زوجة أبي البارت الرابع

رواية حبيبتي زوجة أبي الحلقة الرابعة

صقر بقا بيترقب نظرات ابوه وبعد عن حور بسرعة
حور فاقت وبصت لصقر بخوف /انا… انا اسفه
ايهاب/صقر… بره
صقر /بس هيه تعبانه و….
ايهاب/انا قولت بره
صقر كان خايف على حور من ابوه
حور باقت خايفه وصقر اول ما قام حور مسكت ايده وباقت بتهز راسها ب لأ ودموعها نازلة
صقر بصلها وحاول يطمنها
وخرج بره الاوضة بالعافيه وحط ايده على قلبه /اهدى بقا هيه هتبقى كويسه وبعدين دة جوزها انت مالك
ايهاب مسك حور من ايديها وقفها من علسرير

 

 

ايهاب/الي حصل امبارح دا يعلمك انك متعترضيش على اي حاجه يقولها ايهاب الجندي مفهوم
حور/حاضر… حاضر
ايهاب نزل واخد عربيته وراح مكان في الصحرا اتقابل مع عربيه نزل منها رجل اعمال كبير ومعاه البودي جارد بتوعه
هيثم/مكنتش اتخيل انك شقي اوي كده يا ايهاب
ايهاب ضحك/دا تار قديم
هيثم/قولتلي..امم….بس الصراحه البت جامده جمال اي وحلاوة اي
ايهاب/سيبك منها دلوقتي المهم حضرت الورق
هيثم/كله جاهز….بس قولي اشمعن الأرض دي بالذات انت كنت رافض فكرة انك تبيعها اي الي خلاك تسيبها كده
ايهاب رجع للماضي المؤلم
وهو خارج من بيته وقابل مراته
ايهاب بحب/عملتي الغدا يا حببتي
سندس بحب/اه يا يحيبي جوه اهو
ايهاب/شروق وصقر فين
سندس/بيلعبو مع مازن ابن جارتنا شوية وجايين بس يارا جوه محبتش تروح
دخل البيت بس لقى د*م طالع م البدروم
جري عليه وبقى بيصرخ/سندس…سندس فين يارا
سندس بخوف/يالهوي دي دخلت البدروم كانت بتجيب منه حاجه شوفتها وانا طالعالك
فتح باب البدروم بسرعة وشاف اخر حاجه كان بيتوقعها شاف بينته الي لسه مكملتش العشر سنين مقت*وله بالسكينه ف دهرها

 

 

سندس بخوف /يالهوي يالهوي
جريت على بنتها/يارا بنتييي
جري ايهاب يتصل بالاسعاف علأرضي وفجأة لقى ست قدامه هو عارفها كويس
ايهاب/انت…انت اي الي طلعك من السجن…هخلص عليكي
هجم عليها بس كانت الست سريعة اكتر منه وغر****ست السك***ينه في بطنه
ايهاب برق وعينيه احمرت
*تؤ تؤ تؤ…ايهاب…حبيبي…
مسكته من وشه/قولتلك اني هرجع وامو*تكو كلكو….موافق…موافق يوميها بس لو كنت قولت الكلمتين دول…كان كل حاجه اتصلحت بس انت جريت ورا حبك الغبي ونسيت حبي ليك نسيتني يا ايهاب وانت لازم تكون ليا ليا انا وبس ولو مش هتكون ليا مفش هتكون لولا واحدة غيري…انت فاهم
شدت السكينه من ضهره بسرعة والحركة كانت كفيلة تخلي ايهاب يقع علأرض
سندس بصريخ/فينك يا ايهاب البنت بتموت
الست بصت لايهاب /هتشوف هموتها ازاي…هتشوف هموتلك حبيبت قلبك ازاي..هخليك تنقهر عليها راحت لسندس وسندس خافت اوي
سندس/ارجوكي سيبينا ف حالنا
الست مسكت سندس من شعرها/اسيبك في حالك…وانت كنت سيبتيني انا وحبيبي في حالنا ودخلتي بوظتي حياتنا جرجرت سندس من شعرها لحد بره سندس اول ما شافت ايهاب صرخت/ايهاب…ايهاب

 

 

الست/تؤتؤتؤتؤ خايفة على حبيبك…قد اي انتو بتحبو بعض ولازم تم*وتو سوا غر “””*ست السك**ينة في ضهرها
سندس وقعت علأرض وايهاب دموعه نزلت وهو بيتكلم بالعافيه/سندس
الست قعدت مابينهم/منظركو حلو اوي…زي الافلام…بس نهايتكو وحشه هتمو*تو يا حراام…انتو عارفين انا مبق*تلش عيال…بس يارا وقفت قصادي وكانت هتصرخ وقالتلي انا هقول لبابا يا طنط يا وحشه فمكانش قدامي حل غير اني اقتلها واخلص منها
قعدت تضحك وبعدين قامت /انتو فاكرين هسكت على كدا…مش دا كان بيت احلامكو…والي بنيتوه طوبه طوبه…..فبم إنكم مش هتكونوا فيه من بعد كدا هحرقوا لذكراكم
قامت وجابت جركن فيه بنزين وكبت حوالين البيت ولعت بالكبريت ورمته
البيت كله اشتعلت فيه النار
ايهاب بقا بيبكي/سندس متسيبينش…سندس…حببتي…
سندس غمضت عينيها واستسلمت للموت و…
هيثم/ايهاب ايهاب
ايهاب فاق من شروده ودمعة نزلت من عينيه مسحها بسرعة /لا عادي مبقتش تهمني الارض دي وعايز اخلص من الذكريات الي فيها
صقر طلع لحور بسرعة دخل الاوضة وقفل الباب بالمفتاح
حور/انت…
صقر قرب منها بسرعة وقلها بلهفة/عملك حاجه… مد ايده عليكي تاني
حور استغربت من نبرة صوته /انا كويسه يا بيه متشغلش بالك
صقر/انت ازاي توافقي على حاجه زي كده
حور بعدت ايده ومشيت لبعيد/اديك شوفت يا بيه لما موافقتش حصلي اي
صقر قرب منها وزعق/وانت وافقتي لي من الاول كنت لازم تعترضي علجوازة دي… بنت ف سنك تتجوز واحد قد ابوها مرتين دا مأسمهوش غير حاجه واحدة… تخلف وجهل

 

 

حور بصتله والدموع ملت عينيها /حضرتك مشوفتش ولا عيشت الي انا عيشته… حضرتك كبرت في بيت فخم زي دا واتربيت فيه وكنت بتروح مدرستك بالشوفير بتاعك… لكن جربت مرة تعيش ف اوضة تحت السلم
…. جربت مره تنام في نفس الاوضة بتاعت ابوك وامك… وانت سامع كل حاجه….. جربت تتزل لانسان وتسكت على حقك عشان شوية البقشيش الي بيسبهوملك… جربت تصحى من الفجر تلف علبلد كلها توزع اللبن وترجع مهدود علظهر ومحتاج ترتاح تبص تلاقي وراك مسح السلم وتنضيف الشقق لا وعليك كمان الغدا لاخواتك عشان ابويا وامي برا البيت طول النهار… جربت دا… لا… مجربتوش ولا عمرك هتجربو… بس انا جربته… صدقني الفقر وحش اوي… وبيخلي البني ادم احيانا يفكر بتخلف مادام هيرتاح م الي كان بيعيشه طبيعي واحدة طلعان روحها يجيلها عرض جواز زي دا واني هعيش في بيت واتستت اه هشتغل فيه بس بدل ما اكون بشتغل عند الناس كنت هشتغل في بيتي هتجوز راجل مرتاح ماديا.. كبير… مش مهم.. مبقاش هاممني اي شئ ولا بقيت بهتم لراحتي نهائي مادام دا هيريح عيلتي واخواتي وكفايا ان جوزي ادا مهر كبير لعيلتي والا مكانوش هيعرفو يجوزوا باقي اخواتي بعيشتنا دي… انا ساعات بحس اني مبسوطه يا بيه… اه والله.. انا الوحيدة الي ف اخواتي الي جالي عريس مش طالب مني اي شئ غير اني اجي اسكن في بيته حتى هدومي مطلبهاش وجابلي هو الهدوم… الي يعمل كده اشيله على الراس وانفذله طلباته زي ما ابويا قالي… انا تعبت وتعبت اوي كمان عشان يبقى في ايدي خمسين جنيه وانا مروحة ارجع اديها لامي وماخدش منها حته عشره جنيه تمن تعبي لا… انا…..
انهارت هنا من العياط

 

 

صقر خادها ف حضنه /انا اسف اسف اني اتهمتك.. خلاص اهدي
حور كانت بتعيط بحرقة مش عارفة هيه ليه اتكلمت مع الشخص دا بالذات عن كل الي واجعها يمكن ما صدقت حد سألها ليه بتعمل كده او مالها اي الي جرالها
صقر قعدها علسرير /معاكي حق ف كل الي قولتيه معادا حاجه واحدة… انت قصرتي ف حق نفسك يا حور… قصرتي اوي… نفسك ليها حق عليكي انت كده بتظلميها معاكي
حور بصت لصقر بعياط/مقداميش حل غير اني اسكت
صقر/لا في….
سكت لوهله ومسك ايديها وبصلها/تتجوزيني يا حور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي زوجة أبي)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى