روايات

رواية عشق الفهد الفصل العاشر 10 بقام شيماء عبد التواب

رواية عشق الفهد الفصل العاشر 10 بقام شيماء عبد التواب

رواية عشق الفهد الجزء العاشر

رواية عشق الفهد البارت العاشر

رواية عشق الفهد الحلقة العاشرة

اقفل فهد الباب واقترب من عشق وامسكها من حجابها
عشق بوجع: سبنى
فهد بشر: بقى انا تضربينى بالقلم يا***
عشق بصوت عالى: ابعد عنى
ضربها فهد بالقلم وقعت عشق على الارض
فهد: اومال فين عشق احمد خليفه الشرسه واكمل بسخريه القطه اكلت لسانك ولا ايه
كانت عشق تبكى على حالها فهى لم تتوقع ان يحدث هذا
فهد: هحبسك هنا واوعى تفكرى ان ممكن حد يساعدك
تركها وخرج
نزل فهد وركب عربيته واتجه نحو القصر

 

 

عند عشق
كانت تبكى بشده وبعد وقت ليس بقصير قامت دخلت جميع الغرف حتى وجدت غرفه كبيره بها حمام خاص
عشق بسخريه: شكلها دى اوضه النوم
رتبت ملابسها ودخلت اخدت شاور وارتدت بيجامه بها رسومات كرتونيه وامسكت دفتر كانت تحتفظ به وكتبت ما حدث هذا اليوم وهى تبكى انتهت من الكتابه ومسحت دموعها
عشق ببعض القوه: هندمك يا فهد
نامت عشق وقلبها حزين
فى صباح يوم جديد
استيقظ فهد اخذ شاور وبدل ملابسه وذهب الى عشق
عند عشق
استيقظت وذهبت الى المطبخ لكى تحضر الطعام
عشق: اوووف مفيش اكل خالص ده طلع بخيل اوى اعمل ايه دلوقتي انا جعانه ومش هعرف افكر وانا جعانه
فتحت دولاب المطبخ ورأت صرصار
صرحت عشق ودخلت الاوضه وطلعت على السرير وهى خائفه من هذا ابو شنبات
فتح فهد باب الشقه
فهد: عشق
لم ترد عليه
فهد وقد قلق: ممكن تكون هربت بس لا مستحيل انا قافل الباب بالمفتاح واحنا فى الدور ال12 يعنى مستحيل تهرب
دخل فهد اول غرفه لم يجدها ثم فتح باب الغرفه الثانيه
عشق اول ما شافت فهد نطت على كتفه وصوتت
عشق: عااااااااااا اقتله
فهد بخضه عليها: انتى كويسه
عشق: بقولك اقتله بسرعه
فهد: مين ده

 

 

شاورت عشق على الارض نظر فهد رأى صرصار
فهد بغضب: صرصار
عشق بخوف: ايوه وفى واحد تانى فى المطبخ اقتله ونبى
انزلها فهد من عليه ووضعها على السرير ودهس الصرصار بقدمه
عشق بفرحه: برافو عليك يا فخر العرب روح اقتل اللى فى المطبخ بقى
ذهب فهد دون التحدث معها ودخل المطبخ وراى صرصار اخر ودهسه
وءهب اليها مره اخرى وقبل ان يتكلم
عشق: انا جعانه ومفيش اكل جالص
فهد: وايه يعنى
عشق: كدا هموت من الجوع
فهد ببرود: عادى
عشق: والناس تقول عليك بخيل
اقترب فهد منها
فهد: الناس هتقول عليا ايه
عشق بتوتر من قربه: مش هتقول حاجه بس ابعد لو سمحت
فهد: لا
عشق وزاد توترها: ابعد عنى لو سمحت
فهد وقد اقترب من وجهها ومن دون وعى: انتى حلوه اوى كدا ازاى
عشق وقد تاهت فى عيونه الخضراء: ها
قبلها فهد قبله تعبر عن مشاعره نحوها مشاعر الاعجاب والغضب
فاقت عشق وابعدته عنها
فهد وقد عاد لوعيه تركها وخرج من الشقه واقفل عليها
اما عشق فقد كانت مصدومه
عشق: هو باسنى ولا انا بحلم
قرصت نفسها

 

 

عشق: عااااااااا هو بجد باسنى نهار اسوح والله لاربيك من اول جديد
قامت عشق وخرجت من الغرفه
عشق: شكله مشى احسن كنت هضربه
سمعت اصوات معدتها
عشق: جعانه اوف بقى يا ربى اعمل ايه انا دلوقتى مفيش اكل والرجل الاخضر مشى ذهبت الى الصاله وجلست على الانتريه
بعد وقت فتح باب الشقه وكان فهد دخل ووضع اكياس على الطاوله وذهب دون كلمه
قامت عشق مسرعه فتحت الاكياس ورأت انه احضر لها طعام
عشق: كويس ان الرجل الاخضر جابلى اكل كنت هموت من الجوع
اخذت الساندوتشات وبدأت بتناول الطعام
خرج فهد من العماره وركب عربيته وابتسم
فهد بأبتسامه: طفله مجنونه
ذهب الى شركته وبدأ فى العمل
دخل زياد عليه
فهد: مش فى باب عشان تخبط
زياد: عملت فيها ايه
فهد: مين دى

 

 

زياد: عشق
فهد: وانت مالك مراتى واعمل اللى انا عايزو
زياد بعصبيه: وهى عملتلك ايه عشان تأذيها
فهد بغضب: رفعت ايديها عليا
زياد: هتندم يا صاحبى بس بعد فوات الاوان
تركه زياد وخرج
فهد: هى تستاهل اللى هعمله فيها
واكمل عمله حتى وقت متأخر
خرج من الشركه وذهب الى عشق
كانت عشق تشاهد كرتون الفار الطباخ وهى منسجمه معه
فتح فهد باب الشقه ورأها تشاهد التلفاز دخل ووقف بجانب الكرسى راى ما تشاهده
فهد: هو انتى صغيره عشان تتفرجى على الكرتون
عشق وهى تنظر الى التلفاز: وانت مالك
فهد: لسانك عايز يتقص
نظرت له عشق: انت عايز ايه سبنى اتفرج على الكرتون فصلتنى ونظرت الى التلفاز مره اخرى
تركها وخرج من الشقه وهو يبتسم على طفولتها ذهب الى القصر

 

 

بعد وقت نامت عشق مكانها
فى الصبح
عند فهد استيقظ وقام وجهز نفسه وذهب الى عشق فهو اصبح لا يبدأ نهاره الا برأيتها فتح باب الشقه وانصدمت مما رأى
ماذا رأى فهد ياترى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى