روايات

رواية تغيرت لأجلها الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الجزء الرابع والعشرون

رواية تغيرت لأجلها البارت الرابع والعشرون

رواية تغيرت لأجلها
رواية تغيرت لأجلها

رواية تغيرت لأجلها الحلقة الرابعة والعشرون

عند تمارا بدأت تفوق وتفتح عينها

لقت نفسها في مكان شبيه بالمخزن بس الرؤية مش واضحة

بدأت تفتح عنيها وتقفل على أمل انها تفوق من المخدر وفاقت شوية

جت تتحرك لقت نفسها متقيدة ومربوطة بصت وراها لقت جنزير مربوط في رجليها وايديها ومقيد حركتها تماماً

وشوية واتفتح الباب ودخل منه 3 اشخاص وفجأة النور اتفتح

واتصدمت لما لقت لارا موجودة وشخص تاني وحارس

تمارا: انتو عايزين ايه مني؟

الشخص: متخافيش كدا ياقطة

تمارا بجمود: ومين قالك اني خايفه

الشخص: اووه دا انتي طلعتي زي ما لارا قالتلي بالظبط

تمارا بصت للارا بإستحقار وقالت بسخرية: انتي مش كنتي في السجن ياعسل؟

لارا بدلع: ايوة بس حزومي حبيبي طلعني

حازم بصلها بغضب

تمارا ضحكت ضحكة ساخرة عالية وبعدين قالت: انت بقا حزومي

حازم ببرود: بلاش كلام كتير ياقطة وبما انك مش هامك حاجة

جماال وريها اللي حصل في حبيب القلب

تمارا حست بنغزة في قلبها

جمال شغل الفون على فيديو لأسد وهو بيت*طعن

تمارا عنيها دمعت وهي مصدومة ومش مستوعبة وقالت بغضب والدموع مغرقة وشها: انتو عملتو فيه ايه يا ولاد الكل*ب

حازم ببرود: لمي لسانك يابت وبعدين متخافيش عليه اوي كدا مش أسد اللي يموت بسهولة بس نهايته ودماره هتبقى على ايدي انا

 تمارا بغضب: دا لو مكنتش مت قبل ما تعمل كدا

حازم ضحك بسخرية: ضحكتيني

 حازم ببرود: اممم لو نفذتي اللي انا عايزه منك مش هأذي حبيب القلب

تمارا بغضب: وانت عايز ايه؟

حازم بخبث وهو بيقرب منها: تتجوزيني وتساعديني ادمر شركاته

تمارا بغضب زقته بعيد عنها: مستحيل

حازم بخبث: هو من ناحية تتجوزيني فا انتي هتتجوزيني برضاكي او

غصب عنك يا مزة

لارا بصدمة:انت بتقول ايه ياحازم!

حازم بصلهابغضب وقال:اخرسي

حازم بخبث: اما بقا من ناحية تساعديني فادا هسيبك تفكري فيه بس حطي في دماغك ان حبيبك في خطر وأقدر في أي وقت اخلص منه

تشااو يامزة

وخرجو التلاتة

تمارا قعدت تبكي بحرقة على حبيبها وتدعي ربها انه يبقي كويس

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في المستشفى

الدكاترة والممرضين قاعدين بيجرو رايح جاي علي اوضة اسد

وزين وحور والمنشاوي وفريال واقفين برا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Flash back

زين طلع يدور على أسد وتمارا عشان يلبسو الدبل ولما ملقاهوش رن عليه لقا فونه مش لاقط شبكة نزل الجنينة ورن عليه تاني لقا الفون بيرن في الجنينة الخلفية راح لقا أسد واقع في الأرض وغرقان في دمه والسك*ينة اللي مط*عون بيها لسة في جنبه جري عليه ورن على الإسعاف والإسعاف جت خدته وجري على جوا اخد مفاتيح العربية وبلغ المنشاوي وحور وفريال الخبر وراحو ركبو العربية وجريو ورا الإسعاف على المستشفى

Back

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زين لواحدة من الممرضات: هو في ايه

الممرضه: اسد بيه فقد دم كتير ومفيش فصيلة دمه عندنا في بنك الدم زين: هي فصيلته ايه؟

الممرضة:…

حور: انا نفس الفصيلة هتبرعله

زين بقلق: حور لا انتي ضعيفة ممكن يغمى عليكي هنلاقي حل بإذن الله

حور: بإذن الله خير

الممرضة: تعالي معايا بسرعة

وراحت حور مع الممرضة واتبرعت بالدم وخرجت زين راح عليها: حور انتي كويسه؟

حور: اه اه كويسه عايزة اقعد بس

زين قعدها: هنزل اجيبلك عصير واجي

ونزل جاب عصير واداهولها وشربته

بعد شويه خرج الدكتور

جريو عليه

فريال: ابني كويس صح؟

الدكتور:……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تغيرت لأجلها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى