رواية اولاد العم الفصل الخامس 5 بقلم نونا رامي
رواية اولاد العم الجزء الخامس
رواية اولاد العم البارت الخامس
رواية اولاد العم الحلقة الخامسة
كريم وهو ينظر لرحمه بغيظ:
_بت انتي هتجننيني ازاي يعني عايزاني اعمل كده لا يمكن
رحمه وهي تجلس بجانبه وتقول بخفوت:
_يا كريم عشان خاطرى عايزة اغيظ الحيزبونه اللى اسمها جيهان دى
كريم برفعه حاجب واستنكار :
_اى التفاهه دى يا بت
رحمه بصراخ وغيظ:
_لا بقولك اييي مش علشان كلمتك بأحترام تعمل كده انت هتيجى يعنى هتيجي
كريم وهو يضع يده على أذنه :
_ايييي ودانى اتخرمت
رحمه وهى تزيح شعرها من على عينيها:
_لازم ازعق يعنى
كريم برفعه حاجب واستنكار :
_اى يبت انتى عبيطه ولا اى هو أنا قولت ماشي
رحمه وهى تنهض وتتوجه نحو غرفتها:
_اه وقوم البس يلا
ليتنهد كريم وهو ينظر على إثرها بغيظ وينهض ليغير ملابسه
أميرة وهى تجلس بجوار سيف التى يمسك الاب توب الخاص به :
_احم سيف
سيف وهو ينظر فى فى اللاب ويحرك يديه عليه بخفه :
_اى يا اميرة
أميرة بخفوت وهى تقترب من أذنه :
_عايزة منك مساعده
سيف بأنتباه :
_عيونى قولى
أميرة بتوتر وهى تنظر حولها :
_بص فيه واحد بيهدد واحده صاحبتي بصور وحشه بس هى والله ما تعرف عنها حاجه دا هو مفبركها
سيف بأنتباه وتساؤل:
_ امممم طب احكيلي كل حاجه من الاول ومتقلقيش همسحلك كل حاجه من تليفونه
موده وهى تنظر لأسر بتعجب من شدته وقوته الشديده فهو مصدر رعب واحترام للجميع لتقول بأنبهار وهى تصفق :
_لا لا دا انت طلعت جامد جدا
اسر بأبتسامه وهى ينظر لها :
_شوفتى
موده بغمزه وابتسامه :
_اه شوفت يسطا
ليضحك عليها أسر بشده وهو يقول من بين ضحكاته:
_عرفتى الكلام دا منين يا موده
موده برفعه حاجب وغرور:
_انا اصلا سرسجيه و مباخفش من اى حد
لينفتح الباب فجأه ويدخل منه العسكرى وهو يمسك رجلان يبدو على وجوههم الإجرام لتنتفض موده وتركض نحو أسر بفزع وتلقي نفسها بين أحضانه وتقول وهى تغمض عينيها وتتمسك فى قميصه بقوه :
_معملتش حاجه يا مامااا
ليكتمل أسر ضحكته بصعوبه شديده ويبعدها عن أحضانه برفق وهو يقول بحنان :
_موده روحى اقعدى مكانك ومتتحركيش
لتومأ له بإيجاب وتتوجه نحو الكرسي وتجلس عليه وهى تتابعتهم بأنتباه شديد ليصدر صوت أسر القوى قائلا بجديه شديدة:
_اى اللى حصل ياض منك ليه
ليقول واحدا منهم بتوتر :
_يباشا هو اللى بدأ وخبط مرايه العرابيه
ليقول أسر بغضب ورفعه حاجب :
_هتعملى فيها بريئ يلااا
ثم يوجه نظرة نحو الاخر قائلا بحده:
_وانت ياض اى اللى انت عملتو دا
ليصدر صوته الغليظ قائلا بواقحه :
_عملت اى يعنى باخد حقى
لييخبط أسر على المكتب بقوه
قائلا بصراخ وغضب مرعب:
_انت هتخشن صوتك عليا يا روح امك
ليقول الرجل بسرعه ورعب :
_لا لا والله يباشا حقك على راسي
بيقول أسر للعسكرى بأمر:
_خدهم على الحجز أما نشوف آخرة القرف دا اى
ليؤدى العسكرى التحيه بأحترام ويأخذهم للخارج
اسر وهو ينظر لموده قائلا بحنان:
_تاكلى اى يا بسبوسه
موده وهى تنظر له بأنبهار :
_اى يا عم الجمدان دا
اسر بضحك شديد:
_لا دا ولا حاجه
ثم يُكمل وهو ينظر لها :
_ها هتاكلى اى
موده وهى تعد على أصابعها:
_ شوكلت وكيكه ومولتو و دونتس و شيبس و بيبسي و بسكوت وميكس شوكلاته
اسر بتعجب و ضحك:
_هتاكلى دا كلو
موده بعبوس :
_اى كتير
اسر بضحك وحنان :
_لا مش كتير ولا حاجه ثوانى وتكون الحاجه عندك
ثم يُمسك الهاتف ويطلب ما قالته موده ويطلب لنفسه أيضا
ليدخل العسكرى مرة أخرى وهو معه فتاه تلبس ملابس تكشف أكثر مما تخفى وتضع كميه كبيرة من المكياج و ترتدى الكعب العالى وتأكل العلكه بطريقه مستفزه وهى تمشي بغنج
موده وقد سقط فمها للأرض وهى تقول بقرف :
_دا اى عروسه المولد اللى دخلت علينا دى
اسر برفعه حاجب :
_اى اللى حصل تانى
العسكرى بقرف :
_جايبنها من مكان مشبوه يا باشا
لتقول الفتاه بمياعه:
_لا لا يباشا حد الله بينى وبين الحرام دا شغل
اسر برفعه حاجب و حده :
_اقفى عدل يا روح امك
لتقف الفتاه بتوتر وتقول وهى تميل نحوه قائله بمياعه :
_متزعقليش يباشا
ليصفعها أسر بقوه اسقطتها أرضا وهو يقول بشر للعسكرى :
_شيل القرف دا من هنا مش ناقصين الاشكال دى على الصبح
ليأخذها العسكرى ويتوجه الخارج
لينظر أسر ل موده ويجدها تنظر له بتوتر وخوف ليرفع حاجبه بأستنكار وهو ينظر لها ليقول بهدوء :
_تعالى هنا يا موده
لتنظر له بخوف ليقول اسر بصرامه :
_موده مش هكرر كلامى
لتقترب منه موده قائله بتوتر :
_نعم
اسر برفعه حاجب:
_مالك
موده بتوتر وهى تفرك فى يدها :
_م م مفيش
اسر بأستكنار :
_انتِ خايفه منى يا موده
موده بسرعه وتوتر :
_لا لا مش خايفه ، هو انت بتضرب بنات
ثم تكمل بتوتر
_ا اقصد يعنى مينفعش
ليقول أسر بجديه وهو ينظر لها:
_انتى بتترعشي كده ليه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اولاد العم)