رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الفصل الأول 1 بقلم آية محمد
رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الجزء الأول
رواية تزوجتها رأفة بعائلتها البارت الأول
رواية تزوجتها رأفة بعائلتها الحلقة الأولى
واقفة عندك كده ليه ي آنسة؟!
كنت واقفة ف شارع بقالي كتير مستنية عربية، لكن بسبب المطر مفيش عربيات، لحد م لقيت القمر أقصد الاستاذ واقف قدامي بعربيته وفاتح الشباك وبيكلمني
رديت عليه بقرف وقولت: وانت مالك؟!
دور العربية عشان يمشي وهو بيقول: انا غلطان
فكرت اني مش هلاقي اي مواصلة فمضطرة اركب معاه مش عشان هو وسيم لا خالص
نرمين بسرعة: هو انت هتمشي؟!
الشاب: شايفة اي؟!
نرمين: شايفة انك مينفعش تسيبني هنا
الشاب بسخرية: مش كنت وانا مالي من تلت ثواني!!
نرمين بإبتسامة: انت لسه فاكر؟! قلبك اسود
الشاب: طيب اركبي
نرمين بتوتر: وانا اي الا يضمنلي انك م تخطفنيش؟!
الشاب بتعجب: اخطفك!! تمام خليكي واقفة وهيمشي
نرمين بسرعة: استنى بس
الشاب بتساؤل: خير؟!
نرمين: اقصد يعني م انت ممكن تعملي حاجة
الشاب: تصدقي ممكن برده لا خلاص م تركبيش معايا وهيمشي
نرمين بسرعة: استنى
جريح بنفاذ صبر: نعم؟!
نرمين: انت باين عليك محترم
الشاب وهو يهز رأسه برفض: لا انا مش متربي
نرمين: م تقولش كده علي نفسك
الشاب: انا عارف نفسي مش هتبقى ف امان معايا انا ماشي
نرمين بلوم: وهتسيبني لوحدي؟!
الشاب بضيق: هو اي الا وهتسيبني لوحدي؟! انا خلفتك ونسيتك ي آنسة؟!
نرمين: لا
الشاب: يبقى تكملي وقفتك وتركبي مع أي حد
نرمين: يرضيك اركب مع حد غريب؟!
الشاب: هو انا من بقيت عيلتك ي أستاذة!!
نرمين: انا ارتاحتلك والله
الشاب: لا معلش انا ممكن اخطفك وممكن اعمل فيكي حاجة
نرمين: لسه قلبك اسود؟!
الشاب بملل: اركبي اركبي
نرمين بخوف: هتعمل ليا حاجة؟!
الشاب برفض: لا
نرمين بشجاعة مصطنعة: م تقدرش اصلا
الشاب بسخرية: ليه ان شاء الله؟!
مدت ايدها ومسكت صوابعها وهي بتقول: عِد معايا بابا رائد، عمي لوا، خالي قاضي، عمي التاني محامي، خالي التاني،.
الشاب بمقاطعة: متهم وكام كرسي ويقعدو ف محكمة صح؟!
نرمين بغباء: انت عرفت منين؟!
الشاب بغضب: اركبي ي آنسة وبطلي هطل
نرمين: هتعمل ليا حاجة؟!
الشاب بعصبية: برده!!
نرمين بسرعة: خلاص هثق فيك
الشاب: الله يسترك
نرمين: ربنا يكرمك
الشاب: ايه؟!
نرمين: ايه؟!
الشاب بلامبالاة: مفيش اركبي
ركبت العربية ومشي وبعدين سألها: اوصلك فين؟!
نرمين: المنصورة
وقف العربية بصدمة: قولتي اوديكي فين؟!
نرمين بإستغراب: المنصورة في حاجة؟!
الشاب: انتي عارفة احنا فين؟!
نرمين: ايوا ف القاهرة
الشاب: وراحة المنصورة بالليل ليه؟!
نرمين: مروحة البيت
الشاب: انتي من المنصورة اصلا؟!
نرمين: ايوا
الشاب: وبتعملي اي ف القاهرة؟!
نرمين: كليتي هنا
الشاب: ومروحة متأخر ليه كده؟!
نرمين: انا طلعت بعد المحاضرات كانت الساعة خمسة، روحت جبت حاجاتي من السكن وقولت هلحق المواصلات لسه بدري، فضلت واقفة الوقفة الا انت شوفتني عليها دي لدلوقتي والساعة بقت تسعة ومفيش مواصلات خالص
الشاب: كنتي استنى لبكرة
نرمين: مينفعش عندي فرح ولازم ابقى موجودة من الصبح
الشاب: ليه يعني؟! انتي ممكن توصلي ع الضهر او العصر عادي
نومين: لا عشان اروح البيوتي سنتر مع صحبتي
الشاب: العروسة صحبتك؟!
نرمين: ايوا
الشاب: طب اوصلك لفين طيب؟! مش هعرف اروح المنصورة انا
نرمين بعتاب: يرضيك تنزلني واركب مع حد غريب؟!
الشاب بغيظ: دا انتي مصرة بقا خلاص هوصلك
نرمين: فيك الخير والله
الشاب: شكرا، هكلم بابا طيب اعرفه اني رايح المنصورة
كلم والده وعرفه عشان م يقلقش فصل معاه وطلع بالعربية
نرمين: انت كنت جاي منين؟!
الشاب: من الشغل
نرمين: ااه تمام
الشاب: كلية اي؟!
نومين: هندسة
الشاب: حلو زيي تشتغلي عندي بقا
نرمين برفض: لا مش هشتغل
الشاب: ليه؟!
نرمين: انا مش بتاعت شغل بصراحة، انا براضى عيلتي بالكلية غير كده انا مستنية قرة عيني، الا اتعلمو خدو اي يعني؟! والبنت تلف تلف وترجع للطبخ
الشاب بسخرية: منطق
نرمين بفخر: لا دا انا أعجبك، تسمحلي انام شوية لاني صاحية بدري؟!
الشاب: اوك مفيش مشكلة
نرمين: اول م نوصل المنصورة صحيني عشان اعرفك البيت فين
الشاب بوقاحة: انا ممكن اوصلك اوضتك كمان عادي
نرمين بغضب: انت قليل الادب
الشاب بلامبالاة: عارف؛ انتي مرتبطة؟!
نرمين: بقولك مستنية قرة عيني تقولي مرتبطة!!
الشاب: طب نامي نامي
نرمين: طاااه
الشاب: طاااه!! اللي انتي شيفاه.
رأيكم وأكملها ولا لا؟!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها رأفة بعائلتها)