روايات

رواية غادر حياتي الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية غادر حياتي الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية غادر حياتي الجزء الخامس

رواية غادر حياتي البارت الخامس

رواية غادر حياتي الحلقة الخامسة

-ليان …
قالها عمار بعصبية فرديت أنا:
-لازم الكل يعرف قد ايه انت حق*ير …أنا مش هخاف منك …ملك انضف من أنها تتورط مع حد زيك …وبعدين بصيت لعمي وقولت:
-الاستاذ يا عمي اوه*مني بالحب وقالي أنه هيجي يتقدملي منك عشان اتصدم أنه اتقدم لملك ولما كلمته قال إني مجرد تسلية ورغم كده انسحبت بهدوء ورفضت اتعامل معاه ….
بصيت لملك اللي دموعها نزلت وقولت وانا قلبي بيو*جعني:
-بس للاسف اتضح أنه أحق*ر انسان علي الأرض لما بدأ يتقرب مني تاني…كان دايما يبعتلي رسايل وانا مبردش …بيطلب فيها أننا نرجع.
اديت الموبايل لعمي وقولت:
-اقرا الرسايل بنفسك يا عمي …

 

 

مسك عمي التليفون وقرا الرسايل وانا كانت عيني علي ملك اللي بتعيط …كان نفسي اروح واخدها في حضني ….
بعد ما خلص عمي بصيتله وقولت:
-انا مش هنفي غل*طي أنا غل*طت لما ارتبطت بيه وغلطت لما خبيت أنه واحد لا يؤتمن بس مقدرتش اشوف ملك بتتخد*ع واسكت …أنا مستعدة لاي عقا*ب منك يا عمي …
-جيبي الشبكة يا ام ملك …
ملك قعدت علي الكرسي وبدأت تعيط جامد …روحت بسرعة ليها وحضنتها ….
جابت مرات عمي الشبكة عمي مسكها ورماها في وش عمار …بعدين مسكه من قميصه وقال:
-عارف لولا أني راجل بخاف من ربنا كنت اخدت الشبكة وحس*رتك عليها يا ح*يوان ….خد شبكتك وغو*ر غو*ر يالا …
بعدين مسكه هو وشبكته وجره …كان باين علي عمار الغضب بس مقدرش يعمل حاجة …عمي فتح الباب وطر*ده …..
…….
بعد ساعة …
دخلت الاوضة لقيت ملك نايمة علي السرير ودموعها بتنزل قربت منها وبعدين قولت:
-انتي مش هتسامحيني علي اللي عملته صح ….
قامت ومسحت دموعها وقالت:

 

 

 

-وانتي عملتي ايه ؟!انتي انقذتيني منه …أنا بشكر ربنا علي وجودك …معرفش لو كنت اتجوزته كان ايه اللي هيحصل ….
قربت منها وقعدت جمبها وقولت:
-افتكرت أنه فعلا بيحبك وقولت خلاص يمكن يكون مناسب ليكي خصوصا اني شوفت الحب في عينيكي لكن لما بدأ يتقرب مني عرفت أنه مش كويس بيلعب علينا احنا الاتنين …واخيرا النهاردة بقا عندي شجاعة واتكلمت …
بصيت لي بحيرة وقالت:
-واتشجعتي ازاي عشان تحكي بالشكل ده …
اتنهدت وقررت احكيلها كل حاجة …
بعد ما خلصت لقيت ملك بتبتسم وبتقول:
-اها قولتيلي حسام …امتي ناوي يتقدم …
ابتسمت بتوتر وقولت:
-يا بنتي أنا مدتلهوش الرد اصلا …يعني لسه بفكر …
ضحكت هي بخ*بث وقالت ؛
-بتفكري برضه ؟!والله انتي نصا*بة …
وبعدين بدأنا نضحك جامد ….
…….

 

 

عرفت بعدين أن عمار ساب الشغل وسافر وطبعا عملتله بلوك من كل وسائل التواصل وغيرت رقمي …
…..
مر اسبوعين علي الموضوع ده.وكنت اخدت قراري خلاص ….
دخلت علي مكتب حسام وانا مبتسمة بإشراق وقولتله :
-فاضي يوم الخميس بالليل …
بصلي بحيرة وقال:
-ايوة ليه..
ضحكت وقولت:
-اصل أنا اخدتلك معاد من عمي عشان تتقدم …
وبعدين طلعت برا وانا بضحك وحاسة قلبي بينبض بسرعة …
….
وفعلا جه الخميس وهو اتقدم ليا واتفقنا أن الخطوبة بعد اسبوعين .. .
…….
في قاعة الخطوبة …..
كنا قاعدين جمب بعض عشان نلبس الخواتم…كان قلبي بيدق بطريقة عنيفة …كنت مبسوطة اوووي مش مصدقة أن من كان اسبوع بس كنت حاسة ان الدنيا س*ودا في وشي وان دلوقتي ده كله اتغير …
لبسني الخاتم في أيدي وقال وهو مبتسم:
-انا بهديكي قلبي حافظي عليه ♥️

 

 

ابتسمت بشغف وقولت:
-وانا ههديك حياتي كلها مش قلبي بس♥️
ربنا بيعوض بيمنع عننا الش*ر عشان يدينا الخير كله …مظنش كنت هكون سعيدة كده مع عمار ….عمار راح والحمدلله وجالي اللي افضل منه مليون مرة واللي بتعاهد دايما اني هكون ونعم الشريكة ليه ….
بصيت علي ملك لقيتها بتتكلم مع اخو حسام ومنسجمة…ابتسمت بحب وانا بفكر أن ممكن ملك كمان يكون عوضها قريب …
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غادر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى