رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الجزء الثاني
رواية عروس برنس الصعيد البارت الثاني
رواية عروس برنس الصعيد الحلقة الثانية
حاااسب حاااااااسب حساااااب……
وهنا العربيه خبطت نور بس علي خفيف لان العربيه فرملت جامد….
قاسم خرج بسرعه وكل طاقم الحرس الي معاه….
عامر…. دي شكلها بتنزف جامد يا برنس.
قاسم… شلوها لجوه واطلب الداكتور يحصلنا علي هناك.
عامر… امرك يا برنس.
الحرس دخلوها العربيه وقاسم ركب جمب السواق وطلعو علي بيت قديم وشبه مهجور ودخلوها….
عامر….دي بينها عروس هربانه يا برنس.
قاسم…. هنشوف الموضوع ده بعدين كلم الدكتور يجي بسرعه اتوخر ليه..
عامر… على وصو…
الدكتور دخل بسرعه…. ايف كان في ذحمه.
قاسم… انجز شوف جرالها اي دي.
الدكتور… حاضر.
الدكتور شاف نور…. يا ساتر دي بينها مخبوطه خبطه وعره هي حادثه دي؟
قاسم بسخريه… لاه وقه من علي العتبه.. انت شاااايف اي ده وقته.
الدكتور اتخض… حاضر حاضر….
الدكتور بدأ يعالج النزيف وقاسم ساكت وقاعد علي الكرسي…
الدكتور بعد نص ساعه… كدا بقت زينه جوي بس محتاجه راحه قيمه اسبوعين اكده.
قاسم… عامر خرجه وديله كفايته.
الدكتور… ما خيرك سابق يا برنس.
قاسم… اطاااالع بره.
الدكتور طلع بسرعه ووراه عامر….
اما في بيت نور….
هند بعياط… وربنا معرف البت اختفت راحت فين.
نبويه امها… تكونش اتبخرت ولااا اتعملها عمل سفلي.
هند… انا مليش دعوه يا مااامااا ومعرفش راحت فين.
نبويه… هتكون راحت فين فيران البلاعات دي.
هند وبتبص في المرايه وبشكلها المعيط…. ايييح رغم الاسيه بس لسه عسليه.
اخوها من وراها وشدها من هدمها…. هااا بقي يا عسليه البت فييين.
هند…. وحااات امك انا معرف هي راحت فين ووسع ايدك دييي متعملهمش علياااا يا صابر.
صابر… هووو انا بقيت صااابر منكم.
هند…. بقيت خلق ضيق يعني اناديك وانت في الشارع واقولك يااا خلقوووو عات خمسه عيش وتلاته طعميه ولا لي؟
صابر…. هنننند.
هند… متظغرليش كدااا ولا بنخاااف.. اشطر روح دور علي اختك الي جبتلنا فضيحه.
نبويه… وانهي فضيحه دا احنا اتجرسنه في الحي كله.
صابر… بس طقع تحت ايديي المخفيه دي وانا هعرفها تعمل كدا ازاي.
هند… ما عملت يا فالح اجري دور عليها خليك رجل افعال لا اقوال…
صابر… انا نازل بس حسابك معايه بعدين.
هند…. بس يا عيله نفرين وطفاايه انااا مش نووور.
نبويه… غووري جوه وهاتي الزفت الموبيل دا.
هند… الله وانا مالي يا لمبي هو علشان انا طيبه وغلبانه هتعملوهم عليااا اااه انا حماله الاسيه في الي البيت داا… منك لله يا نووور.
كان صابر في الشارع هو وابوه وطارق واهله واتقلب الشارع لغابه فيها صراع البقاء…
صابر….. وربنا لوريك يا طاارق والي يلعب مع الديب يستحمل التعذيب.
طارق…. بس يا نسب يعر.
صابر…. ياااض دا احنا الي عمناكم وخرنا غطااكم.
طارق…. انا الي غلط علشاان رختلكم الحبل.
صابر هلفه علي رقبتك لو متلمتش يااا طارق.
الناس ادخلت وبعد عنهم وبيحاولو يلمو الدور…
هند من البلكونه…. هه مش عارف يديلو القاضيه ممكن.
نبويه… هدنك عيله وام ش*خه مبتفهميش
هند…. ماامااا انا كبرت ومبقتش ام ش*خه.
نبويه… والله كبرتي طيب خشي بقي لمي كل الهدوم الي جوه ودخليهم في الدولاب.
هند…. لقد صغرت فجأه سبحان الله هتعترضي علي حكم ربناااا.
اما في البيت القديم…..
قاسم كان نايم علي الكرسي وثحي علي صوت صويت..
نور… ياااالهوي الشرررف ياااا فضحتك يا نور يا شماتت البت نوووسه فياااا.
قاسم…. جري ايييب يا حوورمه سعرانه.
نور… انت بقي الذئب البشري صحححح.
قاسم… الظاهر اكده الخبطه اسرت علي نفوخك.
نور… طيب اثبتلي بقيييي بالعقل اي الي جابني هنا واي كل الدم دا ولي مش عرفه اتحرك كدااااعاااه.
قاسم… عامله حدثه يا انصح اخوااتك واقفلي السرينه دي يا ساااتر.
نور… اي دا والله بجد انا مش فكره؟( وبصوت واطي) بس الحمد الله لقيت حته تلمني.
قاسم بجديه… انتي مين؟
نور… انا.
قاسم… هو في غيرك بس اظاهر اكده انك نبيهه جوي.
نور… جدا كنت بحل مساله الرياضه من غير ما اشوف المساله ودا سبب نجاحي في الحياه.
قاسم…. ردي علي انتييي فين.
نور… من عباد الله هتعترض.
قاسم… ونعم بالله… اسمك اي يا شاطره بقي.
نور… لاء انت كدا ابتديت تفهمني ( بكذب)… انا هند.
قاسم… وايه الي كان طالقك علي الطريق اكده؟
نور… اي طالقك دي هو انا بهيمه؟اسمها بتجري.
قاسم…. معايزش لف ودوران جاااوبي علي قد السؤال.
نور… اصل خير اللهم اجعله خير يارب كنت هتق*تل.
قاسم… من مين.
نور… مش ملاحظ ان اسالتك كترت؟
قاسم…. كااااملي.
نور…. اي بتتزرزر لي ولا علشان انا يتيمه تعمل فيا كدا.
قاسم… يتيمه وبتتجوزي وهربانه كومان كيف ده؟
نور… علي الرغم اني مفروض مش اعرفك اسراري الدفينه إلي اني هحكيلك علشان صعبان عليه.
قاسم اتنهد بملل منها… لخصييي.
نور… ابتداااا الحوار من وانا طفله و…
قاسم…. لاااه ما هو اني مش ابن اختك هتحكيلي قصه الليل واخره.
نور…. اهو زرزرتك عليا دي مش هتخليني اسلك من نحيتك.
قاسم… اخلصييي هاتي المفيد.
نور… انا اهلي ناس اغنيه جدا جدا جدا ( زفي سرها… سامحني يارب) وخطيبي طلع طمعان في ورثي ولما كشفته حاول يقتلني فهربت.
قاسم… ايوه.
نور… اتمني روح المحقق كنونان الي جواك تكون ارتاحت.
قاسم… فين بيتك واروحك ومتخافيش من حد ا….
نور…. اعععع انا فيين انت ميين!
قاسم… جرالك اي يا مهفوفه انتي.
نور….. روحنيييي لومي يا عمو هتزعقلي بسرعه!
قاسم…. عمووووو.!!.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عروس برنس الصعيد)
كملى بليز نزلى بقيت الرواية