روايات

رواية عروس برنس الصعيد الفصل الأول 1 بقلم أسماء حبيب

رواية عروس برنس الصعيد الفصل الأول 1 بقلم أسماء حبيب

رواية عروس برنس الصعيد الجزء الأول

رواية عروس برنس الصعيد البارت الأول

رواية عروس برنس الصعيد الحلقة الأولى

_ البرنس وصااال افتحوو الطريق….
في مكان جبلي دخلت اكتر من عربيه ورا بعض وكلها رجاله مس*لحه وقفت اول عربيه وخرج الحرس بسرعه وفتحو الباب للبرنس (قاسم) وهنا خرج بكل هيبه ببدلته الي عليها الجاكت الفخم المخصص بتاعه ووراه الحرس وبصوت رجولي غليظ…. عاامر.
عامر جه بسرعه…. امر البرنس.
قاسم…. كله تمام.
عامر…. ايوه ومستنينك جوه علي احر من الجمر يا برنس.
قاسم دخل اوضه جبليه قاعد فيها اربع رجاله مراكز عاليه وقفو احترام ليه… اجعدو.
حسام…. اي يا برنس التأخير دا قلقتنا عليك.
قاسم…. لاه متخافش حرس علي حالك لول وقولي البشوات جين ميته.
خالد… قدامهم اسبوع احنا جبنالك كل البضاعه الي في السوق مش ناقص غير لاكراميه.
مرتضي…. واحنا برضو قلنا مش هتكون من نصيب حد غير البرنس.
عز…. وكان المشتري علي افا من يشيل يا برنس.

 

 

قاسم…. خلصتو حديدكوم.
حسام…. ايوه ب…
قاسم قاطعهم…. اني محدش يتجامل علي وانتم لو مخبرينش زييين ان التجاره دي مهتسلكش غير بطريقتي مكنتوش جتولي مزلولين لحد انه.
عز… بس ا…
قاسم بصله خلته يسكت… مبسش أرجالي بره بتمم البضاعه وفلوسكم جاهزه كامله مكمله.
خالد… اي يا برنس انتا سخنت علينا لي بس احنا منقصدش نتجمل عليك حتي عيبه في حقنه.
قايم بص لعز بطرف عينه…. متقوليش اني البوقين دوول وعي بيهم حد يستنفع منهم.
حسام…. حقك علي انا يا برنس.
عز بص ليه بسخريه وسكت.
مرتضي…. كلاام البرنس مينزلش الارض ابدا وسيف علينا كلنا.
قاسم… ولحد اهنه ومات الكلام.
عامر دخل…. كله تمام يا برنس.
قاسم وقف وعدل بدلته وخرج…
حسام بكلم عز…. انت اتجننت انت عااارف دااا يبقي اي واحنا نبقي في ايدوو اي!
عز… ولا تفرق معايه زيه زي غيره واي يعني هه.
مرتضي… يبقي متعرفش مين قاسم البرنس.
في صالون التجميل…

 

 

_ طلااا*ق اي واتجوز عليكي اي بس يا نور ؟!
_ نور اي بس انا اتكحلت خلاص لحد ما اتعميت يختي بقولك يا هند لو بتحبي اختك هربيني.
هند…. نور اعقلي طارق زمانه جاي يخدك.
نور… هربيني من هنا وايلا هرقع بالصوت واجبلكم فضيحه.
هند…. احنا في الكوافير انتي بتستعبطي خلاص هيتكتب كتابك.
نور…. وانا بقووول طلقوني منه مش عيزااه يا ناس هو الجواز بالعافيه.
هند… عدي للتك يا بنت نبويه.
نور… وحاات وغابات امك الي مصبرني لحد دلوقتي هو الفستان بس مليش فيه هربيني.
هند… انتي عايزه تجبلنا فضيحه.
نور… علي حسب بقي نوع الفضيحه الي هتحبوها بس ههرب برضو.
هند… خلاص خليها فضيحه بالكاتشب.
نور…. تؤ مليش تقل عليه.
هند… ياااا صبحان من مصبرني عليكي يا بت مش كان نفسك تتجوزي.
نور… اه بس راجل مش ابوكي بايعني لواحد بالفلوس قفص طماطم اناا… قول للحب بلاش وقول للسنجل عاش خلصانه من غير كراش ولحد هنا ومات الكلام.
هند… هو روح هشام الجح مبتضهرش معاكي غير وقت المصايب.

 

 

نور….النفسية محتاجة كرسيين على البحر واحد لياوالتانى أمدد رجلى عليه ولا الحوجه لطارق وامثاله انتم اصلا مش عرفين قمتيي
هند…صدقني مفيش حد عارف قيمتك غير تاجر الاعضاء.
فجأه سمعو صوت زغاريد وطبل…
نور…. هو خلاص كدا وقعت الفاس في الراس؟
هند… اه.
نور… وحااات امك لتهربيني.
هند… اياكي تتحركي من هنا رجعالك.
نور…. امممم طيب.
هند…. مش مرتحااالك.
نور… القلوب عند بعضها والله يا اختشي.
هند خرجت وطارق خطيب نور بيكلمها…. هااا خلصتوها وسنجفتوها خلونا نخلص.
هند…. اوووف اه جوه.
طارق… طيب وريني هي فين.
هند… في الدور التاني فوق.
طارق… انا لازم اطلع.
هند…. امال هنطلبهالك دلفري.
طارق طلع بزهق وخبط علي الباب…. اخلصيي افتحيي.
هند… ما تخليك رومنسي شويه.
طارق… يعني اي.
هند… لا دي كلمه كبيره لما تكبر هبقي اعرفك… الله يكون في عونك يا نووور.
طارق زق الباب جامد ودخل…. هي فين؟
هند… والله تنا سيباها هنا؟

 

 

طارق… يعنيييي اي.
هند… ياااالهوي عملتيهاااا يا نووور.
في مكروباص عام…
نور بزهق… ما حد يا جدعان يقعدني بذمتكم دا منزر عروسه متشعلقه في اتوبيس.
واحده ست بتبصلها بقرف… استغفر الله العظيم.
السواق… علي فيين يا انسه ولا اقول يا مدام.
نور… لا انسه وياريت متدخلش في اي تفاصيل عائليه لو سمحت.
نفس الست بصت ليه بقرف…. استغفر الله العظيم.
نور بصتلها باستغراب…..
واحد عايز ينزل…. ممكن تويعي بالفستان دا عايزين نعدي.
السواق…. ما تلمي الفستان.
نور… حاضر هبقي انظمه في المرور علشان يعجبك هه.
الست برضو بصتلها بقرف…. استغفر الله العظيم.
نور بزهق… مالك يا حجه بتبصيلي بقرف لي محسساني كافره وقعت في مكروباس مسلمين.
الست سكتت ولا ردت عليها…
نور… نزلني علي جمب يسطا….
نور نزلت بزهق…. ايوه وبعدين يا فلحوسه هتروحي فين.. يلا نقضيها موصلات لما نشوف هترسي علي فين….!
نور ركبت اكتر من سبع مواصلات…. الي قولي يسطا هو احنا فين كدا من ارض ربنا الوسعه.

 

 

السواق… في سوهاج.
نور…ف فين اصلي مسمعتش حاكم انا وانا صغيره وقعت علي وداني.
السواق.. فيييي سوهاااج.
نور…. طيب نزلنا يسطا لحسن شويه ولافي نفسي في غابات الامزون.
نور نزلت وتصدمت من الطريق الصحراوي…. وهنا تطبق غطيني وصوتي يمااا يلهوي انا فين.
نور سمتت صوت كلاب طلعت تجري بسرعه وهنا كانت عربيات قاسم معديه وحاسب حااااسب حاااااااااسب…..💥

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عروس برنس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى