روايات

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

ادم &حور بضحك: الموضوع كا الآتي 😉✨.
حور : مبدائيا كل اكيد عرف كل ال حصل مابيني أنا و ادم .
فا أنا هوضح كل حاجه.
اول حاجه ادم لما شاف الشخص بيحضني من ضهري مصدقش اني بخونو لان الشخص دا عمل كده علشان يخلينا احنا الاتنين نكره بعض ونتفرق .
ادم : احنا طلعنا اذكي منو وعملنا زي ما هو عايز بظبط ومثلنا أن احنا بنكره بعض وطبعا كان لازم نعمل قدامكو كده أن احنا بنكره بعض علشان منتكشفش .
مراد بتفكير: يعني لما زعقت ليها وقولت كلام غلط ف حقها كان تمثيل .
حور : ايوه لان ادم شاف واحد واقف مستخبي من بعيد وادم فضل يقول كلام جارح علشان اضربوا ب القلم والراجل ال كان واقف بعيد يصدق ويبعت لل بعتو أن احنا فعلا بنكره بعض .
اللواء شريف بدهشه: كملو شكل الحكايه كبيره .وفي اسرار متخبيه وانتي يا ريم كمان كنتي معاهم والله طلعتي قرده .
كلهم ضحكو عليها 😂.
ريم بغيظ : ماشي يا بابا .
ادم : احم نكمل .
اللواء شريف: كمل يا آدم .
ادم : بعد كده….
اللواء: استني يا آدم ‘ حور يعني لما جيتي عندي واغمي عليكي كان بجد ولا تمثيل .
حور : اكيد بجد يا بابا لان ورد كانت مخطوفه ومكنتش عارفه أنقذها .
اللواء : تمام كملو.
حور : هكمل انا يا آدم.
ادم : تمام .

 

 

حور : وقبل ما نمشي من المستشفى احنا ال تلاته عرفت ريم الحقيقه علشان تبقا هي واخده بالها من اي حد يحاول يفكر يق*تل ماما سعاد تاني .
اللواء : برافو عليكي يا ريم ❤️.
ريم: ابتسمت .
حور :بعد ما نزلنا من المستشفى ركبت عربيتي ولاقيت الشخص ال كان بيراقبنا طلع ب عربيه كانت قدامي مشيت وراء و وقفت ب عربيتي قدامو و ونزلتو وقولت لي انت مين ومين بعتك ولسه هيحكيلي هو تبع مين لاقيتو وقع علي الارض ميت لانو اخد سم بسرعه قبل ما انزلو من العربيه .
سبتو وركبت عربيتي واتجهت علي الطياره.
واتكلمت بضحك وطبعا يا مراد انت عارف الخناقه ال دارت بيني وبين ادم كان كل دا برضو كان تمثيل .لان لاقيت علي قميص ادم جهاز تصنت بس صغير علشان كده قطعت قميصه و علشان الشخص ال بيرقبنا يصدق أننا فعلا بنكره بعض ويسمع صوت تقطيع القميص يفهم أن جهاز وقع بسبب خناقنا ولما كنت انت يا مراد بتهدينا انا ساعتها كسرت الجهاز برجلي علشان ميقدرش يعرف بقيت كلامنا .
مراد بانبهار: اي يابنتي دماغ دي .
ادم بضحك: اي يعم هتقر عليها ولا اي 😂.
حور : اكمل بقا .
مراد و ورد : مين شخص دا بقا ال كان بيرقبكو .
ادم و حور بخبث: هتعرفي بس نكمل😉.
ورد و مراد : تمام كملو .
ادم : و اول ما عرفنا مكان ورد اتجهنا علي مكان ال كانت في ورد بس شخص قدر يغدر بينا و وعملنا حادثه .
ورد بصدمه : يعني مش معاذ هو سبب .

 

 

حور : لا بس كان عارف لاكن ال أمر السواق هو شخص دا .
و اول ما فوقت من الحادثه لاقيت ماكس بيفوقني و اخدني علي البيت ال كنتي مخطوفه في و فضلت أبين لمعاذ أن انا وادم هنتطلق وبنكره بعض لان كنت متاكده انو لي علاقة مع الشخص دا . و اول ما دخل مالك علينا أنا و ورد وقالي اني طلعت ب سابع اروح شكيت في .
ورد بصدمه 😳: اوعي تقولي الشخص دا يبقا .
ادم و حور: يبقا( ….) .
كلهم بصدمه : يعني هو وراء كل مصايب دي .
ادم : أيوه .
سعاد : وعرفتو ازاي انو هو يا حور .
حور : هقولك يا سوسو .
✨فلاش باك ✨.
اول ما مراد و ورد طلعو برا الاوضه اتكلمت انا و ادم بصوت واطي .
حور : ادم انا عرفت مين الشخص ال عايز يفرقنا .
ادم بصوت واطي : مين بسرعه
حور :لاقيت علي سلسه ماكس مكتوب مالك تحت اسم ماكس وشخص دا متاكده أن هو ومعاذ متعاونين سوي .لان جي هنا واعترف بلسانو أن هو سبب الحادثه مش معاذ بس اكيد معاذ كان عارف .
ادم : مين ماكس دا
حور بيكون الحصان ال جابك هنا انت و مراد
ادم : تمام .هو فين طيب مالك دا .
حور : هرب مننا انا و ورد بس انا عندي خطه كويسه اوي علشان نتأكد اذا كان هو برضو الشخص ال بيراقبنا ولا لا .
ادم : اي هي الخطه .

 

 

حور : اني انت*حر .
ادم بغضب وصدمة: اي انتي اتجننتي ازاي .
حور : هفهمك احنا دلوقتي هنمشي من هنا علي أساس رايحين البيت هنريح في وبعد كده نقبض علي مالك و معاذ .
انا بقا هروح علي اتجاه الجسر وهرمي نفسي من علي جسر وهقع ف البحر وهفضل اعوم لحد.ما اوصل عند الشط و وهركب اي تاكسي يوصلني علي عنوان زميلتي جاسيكا هي بتكون رائد شرطه في نيويورك اتعرفنا علي بعض لما كنت أنا و ورد بنيجي ف مهمات خاصه هنا .
اول ما هوصلها هاخد عربيتها واروح علي بيت مالك اتاكد اذا كان هو فعلا ولا لا .
ولو هو فعلا هخلي يتعفن ف سجن امريكا مش هخلي يموت
ب العكس الموت راحه لي لاكن لما يتحكم عليه بسجن مدي الحياه هيكره اليوم ال اتولد فيه .
ومعاذ كمان هيدخل معاه سجن .
ادم : وانتي هتعرفي بيت مالك منين .وهنقبض عليهم ازاي .
حور بذكاء: ورد هي ال هتعرفني بيت مالك .
ادم باندهاش : ازاي .
حور : اول ما هقع ورد هتبقا عايزه تنتقم ليا ف هتخلي ماكس يوصلها بيت مالك علشان تخلص عليه ومش بعيد كمان تلاقي معاذ هناك ف ممكن تخلص عليهم وكمان هتبقا منهارة وهتقول ليهم اني انتحر*ت بسببهم .
طبعا مالك هيفرح اني موت لانو عايز كده من الاول ومعاذ كمان
ثانيا مراد هيلحقها علشان متعملش اي غلط وهي متعصبه بس انت هتمسك مراد قبل ما يروح وراها .
هتقولو متخليهاش تخلص عليهم هيسالك لي .
هتقولو هفهمك بعدين 🤌.

 

 

ومراد هيروح يلحق ورد قبل ما تخلص عليهم وهيخدها وتروحو علي البيت ترتاحو وانت هتجيب اي تيلفون وتكلمني عليه وتعرفني فين عنوان مالك.وبكده سيب الباقي عليا .
ادم بخوف :ومسك وجها بايدو الاتنين خطتك واثق أنها هتنجح بس انا خايف عليكي من كل دا يا حور .
حور بحب: متقلقش عليا يا حبيبي انا قدها وقدود كمان انت معايا وجاسيكا ❤️.
ادم بقلق: انا مقلق عليكي من حكايه الجسر دي يا حور .
حور باطمئنان : طول ما عندك ايمان ف ربنا كل شي هيبقي بخير .
ادم : عارف يا حور بس انا خايف عليكي
حور : متخافش يا حبيبي أنا مرتبه أفكاري كويس .
حور بتتوسل ليه: وافق بقا يا آدم .
ادم بنفاذ صبر : حاضر يا حور معاكي رقم جاسيكا .
حور : اه حافظاه .
ادم : قولي كده .
حور : رقم …. .
ادم : حفظتوو خلاص .
حور : تمام ❤️.
باك ✨

 

 

حور : وجات لحظه ال صعبه اني اقع من جسر .
فلاش باك ✨
لما وقفت عند الجسر كنت خايفه بس اتمالكت نفسي ووقعت وفضلت اعوم لحد ما وصلت عند الشط قعدت ١٠ دقائق ارتاح وفضلت امشي لحد ما لقيت تاكسي وغطيت وشي علشان سواق ميعرفنيش سألني رايحه فين وقولت لي عنوان جاسيكا وكان مقلق مني بس اول وصلت عن جاسيكا
اطمن . لان كان خايف اقت*لو 😂.
قولت لي استني وهجيلك .
وطلعت بيتها وخبطت علي الباب لاقيتها فتحت .
جاسيكا بفرحه : حوور و حضنتها . اشتقت لكي كثيرا .
حور بحب : و انا ايضا .
استوب ✨
جاسيكا عمرها ٢٥ سنه بشرتها بيضاء وعيونها خضراء جميله وشعرها البني الغامق و الحرير ونفس طول حور ١٦٥❤️✨.
حور بخجل : ممكن أن تدفعي اجره التاكسي ليس معي نقود .
جاسيكا : أجل بالطبع .
و دفعت جاسيكا للتاكسي .
وطلعت فوق ل عند حور .
هتكلم ب العاميه بقا 😂❤️✨.
جاسيكا : هدومك ملبوله لي كده.
حور : حوار كبير اوي وعايزاكي تساعديني في .
جاسيكا مسكت ايد حور وقالت ❤️.

 

 

جاسيكا باخوه: احكي ونا معاكي بدون تفكير ❤️.
حور بحب : واثقه من دا يا جاسيكا .
حور قصت كل الحكايه عليها .
جاسيكا بصدمه: كل دا حصل يا الله يعني دلوقتي احنا مستنين مكالمه من ادم علشان نقدر نعرف بيت مالك صح .
حور : ايوه بس مش عارفه اتاخر ليه .
جاسيكا : متقلقيش هيتصل .
حور : أن شاء الله ممكن هدوم غير دي لإنها كلها مياه .
جاسيكا : نسيت هدومك مبلوله صحيح 😂.
وراحت تجيب ليها لبس .
حور كانت مستنيه مكالمه ادم بفارغ الصبر .
ولسه بتقوم تروح الحمام بتلاقي فون جاسيكا بيرن .
حور بلهفه: ادددم وراحت مسكت تيلفون بسرعه .
ادم : حور انتي كويسه .
حور: طمني ال حصل يا آدم .
ادم بحزن : حور احنا رايحين مصر .

 

 

حور بصدمه : اي لي ماما سعاد فيها حاجه قول .
ادم بحزن : ايوه حالتها ساءت تاني ولازم نروحلها .انا بكلمك دلوقتي من تيلفون في الشارع .انتي هتكملي المهمه لوحدك ونا هكون متابع معاكي كل حاجه. وكمان عنون مالك عرفتو سجلي عندك بسرعه يلا .
حور بسرعه : جابت كشكول وقلم قول بسرعه العنوان.
ادم : العنوان……. .
حور : سجلتو ودلوقتي هلبس وأجهز نفسي .
وطمني علي ماما و ورد يا آدم .
ادم : واثق انك هتنجحي زي كل مره يا حور ومتأكد من دا بس خدي حذرك .
حور بثقه: أن شاء الله هنجح فيها زي كل مره هقفل دلوقتي لان لازم اجهز واروح .
ادم : سلام ياحبيبتي .
وقفلو سوي .
جاسيكا : ادم دا ال كان علي تيلفون صح .
حور : ايوه هو عرفت مكان مالك خلاص وهروحلو .
جاسيكا : حور متاكده انتي عايزه تروحي ليكون عملك كمين أو حاجه.
حور : نسيتي انو دلوقتي منسبالهم موت وكمان أنا هروح ف سر بس انتي هتكوني معايا مستنياني من بعيد ب العربيه .
جاسيكا : مجنونه وعرفه كلامي مش هيعمل حاجه معاكي .
حور بضحك: هو شغلنا دا ميجنناش 😂.
جاسيكا بضحك: معاكي حق 😂.
حور لبست هي وجاسيكا ونزلو بسرعه واتجهوا علي عنوان مالك .
حور : بس اقفي هنا يا جاسيكا وانا هنزل .
جاسيكا : حاطه قناع كويس احسن يقع .

 

 

حور : ايوه حاطه كويس .
جاسيكا : خلي بالك ارجوكي .
حور : أن شاء الله.
باك ✨
حور : ورحت فيلا مالك وفضلت اتسحب براحه بدون ما حد يشوفني وروحت من ناحيه جنينه لاقيت بلكونه فوق وسمعت منها صوت مالك بيتكلم .
فضلت اطلع علي الأشجار علشان اقدر اسمعو وطلعت براحه وقفت علي الشجره ولاقيت بقا صدمه .
كلهم : اي هي .
فلاش باك ✨.
لاقيت معاذ ايدو كلها دم ولاقيت الممرضه بتغيرلو علي الجرح لان شكلو كان قاطع شرايين ايدو .
الممرضه خلصت ومشيت وسمعت بقا كلامهم .
مالك بغضب: انت اجنننت ال عملتو ف نفسك دا عايز تموت نفسك علشانها .
ولاقيتهم وقفو قصاد بعض .وبداو يضحكو جامد .
انا استغربت من ضحكهم العالي دا .
لاقيت مالك بيتكلم .
مالك بضحك: يعني بتقطع شرايين ايدك لاحسن تدخل تاني ورد وتشوفك علشان تحن عليك تاني عبيط والله .
معاذ بضحك: وف الاخر مشيت مجاتش تاني .
معاذ بشر: واخيره حور ماتت وارتحنا منها دلوقتي ناقص ادم و مراد و ورد لازم نخلص عليهم ب اي طريقه .
مالك باستغراب: مش ورد برضو ال كنت محموق قوي عليها .
معاذ بسخرية: كانت لعبه مني مش اكتر وانت فاكر اني هحب ورد انا عملت خطه الخطف دي علشان اقدر اكوش علي فلوسها كلها لان شركتي قربت تفلس .

 

 

مالك بسخرية: والله انك غبي عايز تلعب علي ورد دي تلعب عليك وعلي اهلك كمان.
معاذ بإستغراب: لازم تحكيلي بقا تعرفهم ازاي دول .
مالك بشر: أنا بكون اخو مروان لو تسمع عنو .
معاذ بصدمه: أيوه اعرفه ال كان بيحب حور ومات ف انفجار المستودع .
مالك بغضب: انا بكون اخو من نفس الام .
عرفت ب حقيقه موتو ومن ساعتها ونا ناوي اني اخلص عليهم وجات ف بالي فكره ان اخلي حور و ادم يكرهو بعض علشان اقدر اخلص عليهم بسهوله.
معاذ : أيوه كنت سامعهم بيقولو أنهم هيتطلقو بسبب حور خاينه وكانت بتخونو . وقال مش هيرتاح ال لما يعرف الشخص دا .
مالك بشر: يبقا انا وضحك بشر .
حور بصدمه:وقالت بصوت واطي اه يا واطي كنت متاكده انو انت وراء كل دا وكمان انت تاني عايز تلعب علي اختي .
حور بوعيد : ميكونش اسمي حور والا اخليكو تلفو حوالين نفكسو ف السجن . وسمعتهم قالو.
معاذ : لازم نهرب لان كده عرفو مكانا .
مالك : هنهرب فعلا لازم نروح مكان آمن عن هنا .
عشان نقدر نخطط للمستقبل .
حور بسخريه: مستقبلك القادم السجن ياروح امك 😏.
وبسرعه نزلت من علي شجره وراحت جري علي عربيه جاسيكا .
جاسيكا : عملتي اي .
حور: كلمي بسرعه الشرطه يبعتو قوه علي هنا لان هيهربو ولازم اقبض عليهم .
جاسيكا : هتقبضي عليهم ازاي يا حور وانتي منسبالهم موتي.
حور بذكاء : هخليهم يفكرو أن في شخص مقنع جديد.😉

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى