رواية عشق فوق النيران الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم مجدي
رواية عشق فوق النيران الجزء الخامس عشر
رواية عشق فوق النيران البارت الخامس عشر
رواية عشق فوق النيران الحلقة الخامسة عشر
سمعوا صوت صرخه وكانت صرخه نهي
نهي:اه اه اععععععععععععع
كلهم ف صوت واحد:في اي
نهي:الحقوني شكلي بولد انا كمان
فرح بضحك:خليهم يحجزوكي ف الاوضه اللي جمبي
وقعدوا يضحكوا
نهي: اتفقناا اععععع الحقوني
احمدطلع ينادي ع الدكتور تاني
دخلت نهي اوضه العمليات كلهم خرجوا ل نهي ماعدا ايمان قعدت مع فرح وبعدين سمعوا صوت طفل بيعيط
احمد:اي اخبار نهي
الدكتور: الحمدلله كويسه والطفل كمان كويس ولد زي القمر
سعديه زغرطت وايمان وفرح خرجوا
سعديه:اي اللي خلاكي تخرجي من اوضتك يبنتي
فرح:في اي يعمتو جايين نفرح معاكوا
وقعدوا يزغرطوا كلهم
بعد م نهي خرجت قعدت ف نفس اوضه فرح
خالد:اي يحلويين ناويين تسموا عيالكوا اي
فرح:انا هسمي زين
ايمان وخالد ف صوت واحد:طب حلو اوي دهه
وقعدوا يضحكوا
خالد:وانتي يست نهي
نهي:هسمي علي
خالد: وحلو ده برضو
سعديه:ربنا يبارك لكم ف عيالكوا يآرب
خرجوا من المستشفى
***********************
عند سيف كان قاعد ف الشركه
ياسين:عايزين نفتح فرع تاني ل شركتنا ف مصر
سامح:طب حلو اوي الكلام دهه
سيف:هو حلو وكل حاجه بس لما الفرع دهه علي الاقل يقف علي رجله
ياسين و سامح ف صوت: واحد طب ماشي
سيف:طب عن اذنكوا عشان خارج انا وياسمين
ياسين: سلام
سيف راح لياسمين
خرجوا سوا وكانت خروجه حلوة وهما قاعدين ف العربيه
ياسمين:سيف
سيف:نعم ي عيون سيف
ياسمين:هو احناا هنتجوز امتى
سيف: يحبيبي لو عايزانا نتجوز دلوقتي نتجوز( قالهاا وهو بيقرب منها)
ياسمين:انا مش بهزر يسيف
سيف: يحبيبتي احناا مكملناش 5شهور مخطوبين
ياسمين:ماشي يسيف
**************************
عند فرح
عدا 4 سنين وكل يوم زين بيكبر وبتظهر عليه ملامح والده اكتر واكتر الشعر العسلي والعيون الخضرا والبشره البيضاا
بقاا نسخه من والده سيف
وفرح هي واحمد خلوا المكتب بتاعهم احسن مكتب ديكور ف مصر كلهاا وبقاا عندهاا عربيه وكان بيجلهاا عرسان كتير بس كانت بترفض كانت عايشه عشان ابنها وشغلهاا بس
***************************
عند سيف
ياسين:اظن دلوقتي نفتح فرع ف القاهره تاني صح احنا دلوقتي شركتناا بقت انجح شركه ف دبي
سيف:طب ماشي جهز كل حاجه السفر
ياسين:اتفقناا
ياسين وهو خارج سامح دخل سلموا ع بعض ومشيوا
سيف:اي يسامح عامل اي
سامح: الحمدلله تمام
سيف:اي دا مالك
سامح:انت بقالك اد اي خاطب ياسمين
سيف:4سنين
سامح:اومال هتتجوزوا امتي
سيف:هنتجوز ف القاهره وسط اهلي
سامح:ماشي بس هنسافر امتي
سيف:انا قولت ل ياسين يجهز كل حاجه
سامح:ماشي
خلصوا اجراءات السفر ورجعوا مصر
راحوا ع طول علي بيت اهل سيف وياسين
سلموا عليهم كلهم
ام سيف:اومال مين دي يحبيبي
سيف:دي خطيبتي
ام سيف بندهاش:نعم خطيبت مين
سيف:خطيبتي
ام سيف:و فرح
سيف شرد شويه بيفتكر فرح اللي وحشته
ام سيف:يبني
سيف: نعم
ام سيف:و فرح
سيف: خلاص يامي مش دلوقتي
ونزلوا كلهم ياسمين راحت ع الفندق وسامح وسيف وياسين
راحوا اتمشوا شويه
سيف:تحبوا تفتحوا فرع الشركه الجديده فين
ياسين:عايزين نفتحها ف مكان ساحلي يعني مثلا شرم او الساحل او الغردقه او مرسي مطروح
سامح:حلو مرسي مطروح
سيف:طب حلو اوي ياسين شوف اي مكتب ديكور بقاا يكون كويس وخدلناا معاد معاهم
ياسين:علم وينفذ يا استاذ سيف
وقاعدوا يضحكوا
***********************
عند فرح
فرح كانت ف المكتب وجالها احمد
فرح:اهلا اهلا ي استاذ
احمد:اهلا ياختي
فرح:خير اي الزيارة المفاجأة دي خير
احمد:خير ياختي ف شركه كبيره اوي عايزانا نعملهاا الديكور وفاتحه فرع ف دبي والقاهرة ف جهزي نفسك
فرح:ماشي انا همشي بقاا عشان اجيب زين وعلي
احمد:طب ماشي
********************”**
جه اليوم االي المفروض هيتقابلوا فيه
كان الاجتماع ف كافيه
سيف وسامح وياسين راحوا الاول وبعدين احمد وفرح
فرح كانت لابسه دريس احمر تحفه
اول ما قعدوا ع التربيزه واتفاجأوا هما الاتنين
سيف: فرح
فرح:سيف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق فوق النيران)