روايات

رواية آسيا والاسد الفصل الثلاثون 30 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الفصل الثلاثون 30 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الجزء الثلاثون

رواية آسيا والاسد البارت الثلاثون

رواية آسيا والاسد الحلقة الثلاثون

وصل أنس وآسيا الي المكان المحدد ووجدوه واسع جدآ
آسيا: انت متاكد ان هو ده المكان
أنس: ايوه يا بنتي هو حتي في حرس كتير اهو لو مش هو هنعرف ومش هيرضوا يدخلونا
آسيا: كلامك منطقي يلا بينا
أنس: يلا
دخل أنس وآسيا الي المكان فوجدوه هو المكان المطلوب وخمس دقائق ووصل أندريه وراغب ومعهم الرايق
أندريه: اهلا أنس بيه
أنس بحقد: اهلا أندريه بيه
وذهب إلى آسيا وكان ينظر لها برغبه: اهلا آسيا هانم
فقام أنس بالسلام عليه بدل آسيا: مش اسمها اسيا اسمها حرم أنس العطفي ودي خط أحمر
أندريه ليخفف الموقف: تمام انس بيه
راغب: احنا مستنين ايه فين الشحنه
أندريه: خمس دقائق وستكون هنا وفي نفس الوقت سيكون حضر التجار حيث انها ستقسم هنا وكل تاجر هياخذ نصيبه هنا
ولم تفت خمس دقائق ووصلت طائره كبيرة مليئه بالمخدرات ووصل جميع التجار

 

 

أنس لنفسه:يا ولاد الكلب علشان تعيشوا وتنبسطوا تقتله نص الشباب
آسيا: اجهز يا أنس خلال 30 ثانيه اسر هيدي اشاره علشان يهجموا
وبالفعل لم تمضي 30 ثانيه وهجم قوات الشرطه وبدأ الاشتباكات
أندريه بذهول: ماذا يحدث كيف هذا مستحيل
أنس وهو يضربه: دي علشان بتبص لمراتي ولكمه اخري ودي علشان البنت الي قالتلها كلام مش كويس لكمه اخري ودي علشان أمي اللي اغتصبتها قدام عيني لكمه اخري ودي علشان قتلت أخويا لكمه اخري ودي علشان قهرت ابويا علي مراته وابنه لكمه اخري ودي علشان الشباب الي بتدمرهم باعمالك الوسخه زيك
كان أندريه يترنح من الضربات حيث انه لا يستطيع صدها وسنه الكبير يجعله لا يقدر على المقاومة
كانت آسيا واقفه تشاهد ولا تتحرك فهي في موقف لا تحسد عليه هي الان تقبض على والدها تقبض على من يكون في المفترض أنه السند والحماية تقبض على من يكون في المفترض حبيبها الأول ياللهي كيف اقبض عليك وانت من علمتني كيف امشي انت من علمتني الحق والباطل كيف اقبض عليك وانا احمل اسمك ودمك ليتني مت حين اتيت هذه الحياة الغادره ف اليوم اقف امام أبي أما قاتل أو مقتول ليتني لا اعرفك ولا اكون ابنتك ولا احمل دمك يا الللللللله رحمتك
راغب وهو يقترب منها ويخفي سيكن خلف ظهره: ايه يا اسيا هتقبضي علي ابوكي وتوديه للموت بايدك
آسيا بدموع: انت اختارت ودي نتيجه اختيارك

 

 

راغب بشر وكاد يضرب آسيا بالسكين: يبقي مش هموت لوحدي
وكادت السكين تخترق جسد آسيا ولكن وقف أنس أمامها وأخذ الضربه بالنيابة عنها فجاءت في صدره واخرج أنس مسدس وضرب راغب في منتصف رأسه فوقع صريع ميت
وقع أنس علي اسيا وهو يضع يده على مكان الضربه
آسيا بدموع: أنس حبيبي انت كويس
أنس بوجع: أنا كويس متقلقيش ضربه بسيطه المهم أنتي كويسه
آسيا ببكاء: لا مش كويسة
أنس بخضه ووجع:مالك اتصبتي ولا حاجه
آسيا ببكاء: ياريت كنت موت أنا شوفت أبويا بينقتل قدام عيني يا أنس ثم مسحت دموعها وقالت بقوه هو اخد جزاءه صحيح الي قال يحصد المرء ما يزرع وهو زرع الشر فكان مصيره القتل
انتهي الاشتباك وتم القبض على الجميع خرج العقيد
وقال: عفارم عليكم يرجاله تمت المهمه بنجاح
أنس: ده واج
وقبل أن يكمل الجمله وقع مغمي عليه
آسيا وهي تبكي وتضربه علي وجهه بخفه: انس رد عليا انت وعدتني انك هنرجع سوى انت هترجع معايا صح سيلو حبيبتك خايفه قوم يا انسسسسسسسسس

 

 

العقيد: إسعاف بسرعه يلا
وصلت الإسعاف إلى المكان وحملت انس وركبت معه آسيا وهي تبكي وصلت سياره الاسعاف الي المستشفي اسيا بصريخ : دكتوررر بسرعه أنس بيموت بسسررررعه
دخل أنس الي غرفه العمليات وظل بالداخل أكثر من ساعه وصل اسر الي المستشفي وجد آسيا جالسه على الأرض أمام العمليات وتبكي
أسر ركض عليها وجلس بجوارها وقال: آسيا حبيبتي
آسيا ببكاء: أنس يا اسر شهقت بابا كان عايز يقتلني وأنس أخد الضربه بدالي
اخذ اسر آسيا في حضنه وقال: اشششس اهدي إنشاء الله أنس هيبقي كويس
آسيا بدموع: مش هسامح نفسي أنا السبب في كل ده هو اخد الضربه مكاني كان المفروض أنا ابقي مكانه دلوقتي أنا المفروض ابقي بين الحيا والموت مش هو أنس يا أسر أنس
وانهارت اسيا من البكاء وكانها كانت تنتظر حدوث شئ لتنهار وكأن أصابت انس هي القشه التي قسمت ظهر البعير
بعد مرور ساعتين على دخول أنس العمليات خرج الطبيب

 

 

الدكتور بحزن: للاسف الضربه كانت قريبة من القلب جدا والمريض مش بيتجاوب معانا والقلب وقف كذا مره واحنا بنخيط الجرح والقلب حاليا وقف مش بيستجيب خالص
آسيا بذهول: يعني ايه الكلام ده
الدكتور بحزن: يعني البقاء لله
آسيا بنهيار: انسسسسسسس لااااا
وقع الخبر علي اسر كالصاعقة ولا يستطيع النطق حتي ولكن ركضت اسيا الي الداخل واتجه الي أنس
وقالت بدموع: انس حبيبي رد عليا انا عارفه انك سمعني رد عليا ي حبيبي الدكتور بيقولي انك موت هو ميعرفش حاجه مش انت كنت عايز نعمل فرح مع اسر ونروح المالديف أنا موافقه قوم يلا علشان نعمل الفرح
قوووووم يا أنسسسسس وظلت تبكي حتي سمعت صوت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسيا والاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى