رواية وهم الحب الفصل الثالث 3 بقلم منة يوسف
رواية وهم الحب الجزء الثالث
رواية وهم الحب البارت الثالث
رواية وهم الحب الحلقة الثالثة
رنيم بقهر:وافقت
مامتها:متزعليش يا حببتي بكرا يجي سيد سيده
رنيم مكنتش قادره تتكلم وجع قلبها وفجأه وقعت علي الأرض
مامتها بصريخ:رنيم رنييييييم
بعد فتره كانت رنيم نايمه علي السرير وحوليها أهلها كلهم
تسنيم بحقد:قومي يا رنيم عشان نضف البيت يا حببتي قومي افرحي معايا خطوبتي بكرا علي مصطفي
رنيم كانت سامعه ومقهوره
رنيم وهي بتفتح عيونها
رنيم بتعب:مبروك يا تسنيم مبروك
العيله كلها :حمدلله علي السلامه يا رنيم
بعد وقت
كانت رنيم فاقت وبقيت كويسه
رنيم :وافقتي ليه يا تسنيم
تسنيم بكرهه:عشان اوجع قلبك زي ما وجعتي قلبي
رنيم بحيره:وجعت قلبك امتي
تسنيم:لما للي حبيته طلع بيحبك
رنيم:طيب وانا مالي واحد حبني ولما عرفت أنك بتحبيه اترفض انتِ تعملي كدا فيا لييه
تسنيم :معدش له لزوم ابقي تعالي بكرا الخطوبه يا قمر بااااي.
وسابتها بقهرها ومشيت
____يوم الخطوبه
قررت البس فستان مصطفي كل ما يشوفني بيه يغير او عقلي الموهوم كان بيصورلي ولبست الفستان وفعلا مصطفي فضل يزعق عشان أغير بس برضو مغيرتش وفضلت بيه
وفعلا اتخطبوا وكان باين علي وشه الفرح وانا كنت مقهوره فعلا وانا شايفه دبلته اللي مفروض في ايدي في ايديها هي
وعدت فتره الخطوبه وانا حزينه ومقهوره ومش بخرج من البيت خالص
لغايه ما ف يوم
_____عند مصطفي
فيه رساله جاتله
خطيبتك قاعده مع واحد في كافيه ……
ساعتها مصطفي اتجنن وطلع علي الكافيه بسرعه
وفعلا قرب من الطربيزه اللي قاعده عليها سمع
أنا عمري ما حبيته ولا أعجبت بيه أنا بحبك أنت
مصطفي بصدمه:تسنيم بتقولي ايه
تسنيم بقوه وهي بتبص علي ياسين:ايوا أنا بحب ياسين وافقت عليك عشان رنيم تتقهر زي ما قهرتي علي ياسين
وفجأة نزل قلم خماسي سداسي الابعاد علي وشها
مصطفي بزعيق:تصدقي إنك واحدة حيو+انه واحده ……بقا بتعملي كدا يا…
ياسين :للعلم أنا اللي بعتلك الرسالة أنا واحد دلوقتي خاطب وجوازي الأسبوع الجاي فياريت تخلي أهلها يبعدوها عني مش ناقص مشاكل
مصطفي بشر:ومسكها من شعرها
جرها وراه لغايه العربيه وركبها
طول الطريق تسنيم تبكي
مصطفي بقرف:دموع التماسيح
تسنيم:أنت ليه مش قادر تفهم اني بحبه
مصطفي بزعيق:تستغفليني أنا ورنيم تعملي كدا فينا لييه مكنتي موافقتيش وخلاص
تسنيم بقوه:عشان رنيم سبب دا كله
مصطفي :سبب ايه معلش
تسنيم:ايوه ياسين لما شافها معايا اعجب بيها وبدال ما يجي ليا جه ليها
مصطفي وجواه حاجه بتغلي منها ومن ياسين :رنيم معملتش حاجه هو اللي اعجب بيها مش هي
تسنيم ببكاء:حتي أنت حتي انت يا مصطفي بتحبها محبتنيش دا كان مجرد إعجاب مش أكتر
مصطفي وهو بينزلها
فوق
مامت تسنيم:يا ساتر في أي يولاد
مصطفي:أنا مش عاوز بنتك تاني
مامتها بخضه:ليه في أي
مصطفي وهو بيقولها كل حاجة
مصطفي:شوفتي بنتك عملت ايه
مامتها بكسوف:طيب يبني احنا هنتصرف معاها
مصطفي:لازم تعتذر من رنيم
مامتها:حاضر يبني خلاص أنت وهي كل حاجة انتهت وشكرا يبني
مصطفي سابها ومشي
____عند رنيم
سمعت ماما بتقول ان مصطفي وتسنيم انفصلوا وطبعا عشان أنا مخابرات عرفت السبب اعععع فرحانه اوي
أي دا أي دا أنا اللي قولت هشيل حبه من جلبي الصغير (قلبي يعني😂🙂)
هشيل ازاي بس
رنيم وهي قدام المرايا:لا لا دا لازم أخد موقف مش من أول ما يجي اوافق عليه
عقلها:وهو جه يختي عشان توافقي او تفكري حتي
رنيم:الله أكيد هيجي
عقلها:وهمتي نفسك برضو قبل كدا صح
رنيم:تصدق فعلا عندك حق لا لا لازم ابعد واخليه يجي يقولي يا رنيم يا حببتي والله بحبك والله آسف وضحكت ضحكة شر
بعد شهرين
طبعا رنيم هي وتسنيم بعدوا عن بعض اووي وتسنيم حسيت بغلطها واتأسفت ليها واتعلمت الدرس
—–رنيم ومصطفي.
رنيم مصطفي بيجري وراها في كل حته وبيعترف كل دقيقه انه بيحبها هي وان تسنيم وهم الحب
مصطفي وهو داخل شقة خالته وهو وامه
رنيم:اهلا اهلا وسلمت عليهم
فجأه وهي بتسلم علي مصطفي لبسها الدبله
رنيم بصدمه:أي دا
وسمعت صوت زغاريط امها وخالتها
مصطفي:بصي هو مفيش وقت للتفسير هو المأزون جاي دلوقتي مع بباكي طبعا وانتِ موافقه ما ادخلي البسي
حسيت ان حد سحبني ودخلني للاوضه طبعا ماما وخالتو
إحم واتكتب كتابنا وبقيت حرم مصطفي باشا ذات نفسه
مصطفي بعشق:بحبك يا واجعه قلبي
رنيم بضحك:بحبك يا نصيبي الأسود
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وهم الحب)