روايات

رواية نسمة متمردة الفصل الرابع 4 بقلم أمل مصطفى

رواية نسمة متمردة الفصل الرابع 4 بقلم أمل مصطفى

رواية نسمة متمردة البارت الرابع

رواية نسمة متمردة الجزء الرابع

رواية نسمة متمردة
رواية نسمة متمردة

رواية نسمة متمردة الحلقة الرابعة

خرج أحمد وجد نادر في إنتظاره
نادر::خير يا برنس
أحمد ::خير إن شاء الله قالوا هيتصلوا بيا
نادر ::نفسي نتقبل أنا وأنت ونكون أصحاب
أحمد ::حتي لو متقبالناش نكون أصحاب وأن ش
قطع كلامه نداء بنت من الموجودين
أحمد::وهو يغمز البنت دي عنها عليك من ساعة ماجيت
نادر::دي كانت زميلتي في الكليه
أحمد ::شكلها بتحبك
نادر ::حب أيه أنا مش فاضي للكلام ده أبويا
صرف عليا دم قلبه وكان بيعد الايام واليالي
عشان أتخرج وشيل عنه الحمل
هقوله معلش يا حج هشتغل وأكون نفسي وأنت
خلي بالك من البنات لأن أخوهم الكبير دور علي نفسه ونساهم
أحمد ::أنت عندك أخوات بنات
نادر::بنتين واحده في إعدادي والتانيه في أولي ثانوي
أحمد ::لسه قدامك المشوار طويل
نادر::شوفت بقا حب أيه أحنا ناس علي قدنا
وأنا مش حمل مسؤليه تانيه
*********بقلم أمل مصطفي***************
عند مروان الباب خبط
مروان ::أدخل
فريد بمرح الباشا الكبير واحشني
مروان ::عايز أيه يا زفت
فريد ::بزعل مصطنع دي مقابله تقابلني بيها يخص
عليك مخصماك
مروان ::أنت الوحيد الكان بدك تتربي في الصعيد
عشان تسترجل
فريد ::بعدم إهتمام أنما أنا شوفت حتت مزه نار نار
مروان ::تلاقيها زباله زي كل اللي تعرفهم
فريد::أبدا دي ملاك بحجابها ووشها الوردي من غير
مكياج حاجه كده تهبل مش بنشوفها في كوكبنا
ولا شفايفها كان نفسي أخدها في حضني
مروان ::مش عارف ليه نسمه جت في باله من وصف
فريد
مروان ::أتلم يابني مسيرك تتأقفش وتاخد علقة
موت ومش هسأل عنك
فريد ::لا في عرضك قلبك طيب ماعنتش هعمل كده
تاني بس جوزني المزه اللي شوفتها
*******بقلم أمل مصطفي**************
نزل أحمد ونادر
نادر ::انت هتروح فين
أحمد::هفسح أختي شويه ونتغدا في الحسين وبعدين نروح
نادر ::هو أنت معاك أختك
أحمد ::أه جبتها تشوف الاهرامات لاننا مش بنيجي
القاهره كتير سايبها بقالي كام ساعه تحت
نادر :: ماشي علي تليفونات بقا
أحمد ::أستني لما أوصلك
نادر ::لا ياسيدي أنت معاك أختك بلاش إحراج
أحمد مافيش إحراج يلا
أحمد ::نسمه
نسمه::إلتفتت علي صوت أخيها كده يا أحمد تسبني
كل ده
أقترب منها أحمد وقبل جبينها معلش يا قلبي غصب
عني
شعرت البنات بغيره من نسمه لإقتراب هذا الوسيم
منها وشاهدها فريد وشعر بالغضب ولكنه تذكر وجودها مع أخيها
أحمد ::لنسمه ده نادر أتعرفت عليه
نسمه::بحياء أهلا بشمهندس نادر
نادر ::أهلا بحضرتك
أحمد ::يلا يا نسمه نلحق
ركب الثلاثه أحمد لنادر هتروح فين
نادر أنا علي طريقك لما نوصل هعرفك
نزل نادر علي وعد اللقاء وأخذ أحمد نسمه في نزهه جميله وسريعه أتصوروا وأكلوا بيتزا وكان يوم جميل
جدا بالنسبه لنسمه
********بقلم أمل مصطفي**********
في مكان تاني
هاني وبعدين يا نادين شهد لسه موصلتش لتكون
غيرة رأيها
نادين ::وبعدين معاك يا هاني قولتلك كلمتها وأكدت
عليها وهيا قالت هتلبس وتيجي لو كلمتها هتشك
هي أه طيبه وساذجه بس مش عبيطه
خالد ::منا بقولوا كده وبعدين بقالك اد أيه بتجري وراها أصبر الساعه دي
نادين ::بتوتر لو حصل حاجه أنا ماليش دعوه أنا مش قد عيلتها وأنا حذرتك يا هاني
هاني ::يابنتي متخاليش قلبك ضعيف ده ساعتها
هما اللي هيجروا ورايا عشان أستر عليها وساعتها أتحكم
زي ماأنا عايز وهلعب بالفلوس لعب
نظرة نادين لخالد ورجعوا بنظرهم لهاني
******بقلم أمل مصطفي**********
أحمد ::أتبسطتي النهارده يا حبيبتي
نسمه ::بفرحه جدا يا حبيبي متحرمش منك يارب
ويرزقك ببنت الحلال اللي تخطف قلبك في لحظه
وتذكرة نغم وضحكت
أحمد بتضحكي علي أيه
نسمه ::أفتكرة نغم لما عرضت عليها تيجي معانا
أتفزعت وقالت لا انا بخاف من جون سينا عملتلها
رعب
ضحك أحمد برجوله دي بنت مجنونه كل ماتشوف
وشي ألاقيها أزرقت وبتصوت تقول شافت عفريت
طب دنا حتي مز وفجأه رأي ما جعله يتوقف بعنف
*************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسمة متمردة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى