رواية نجمة كيان الفصل التاسع 9 بقلم هاجر سلامة
رواية نجمة كيان الجزء التاسع
رواية نجمة كيان البارت التاسع
رواية نجمة كيان الحلقة التاسعة
نجمة بفرحة..موافقة طبعا.
الكل سقف وكيان لبسها الخاتم وقالها بصوت واطي هي سمعته بحبك.
نجمه ضحكت بكسوف.
ارقصوا مع بعض وبعدين كل واحد راح على بيته.
————————————-
ايمان بزعيق..انتي تجننتي انتي ازاي تعملي كده
نجمه..في ايه يا ماما ايه اللي عملته انا بجيب حقنا
ايمان…تاخذيه من ابوه مش من ابنه ابنه مالهوش ذنب
نجمه..مانا لازم اتقرب من ابنه علشان اخذ حقي من ابوه لازم اخش العيله عن طريق كيان
ايمان..يا بنتي يا بنتي انا خايفه عليكي بصي انا مش عايزه حقي خلاص انسي كل حاجه انا مسامحاهم انسي كل حاجه علشان خاطري انا مليش غيرك
نجمه..ماما مالك في ايه مش هيحصل حاجه خليكي واثقه فيا.
ايمان..يابنتي حرام عليكي مينفعش تكسري قلب كيان طب بصي مش خايفه الا تحبيه
نجمه توترت
ايمان بصيتلها وقالت شكلك حبتيه يا نجمه ده اللي كنت خايفه منه
نجمه..لا يا ماما انا محبتش احبه ازاي احنا لسه متعرفين على بعض احبه انا في المده دي
ايمان..امال توترتي كده ليه لما قلت اللي انتي ممكن تحبيه
نجمه..متوترتش ولا حاجه ماعلينا يا ماما كيان هيجي بكره يتقدم مش هيجيب احد غير مامته واخواته.
ايمان..يعني انتي مصممه
نجمه..اه يا ماما مصممه و مش هاسيب حقنا الا لما اجيبه
ايمان..جيبيه بس مش بالطريقه دي
نجمه..ماما انا عارفه انا بعمل ايه
ايمان..ربنا يسترها يا رب
———————————-
نعمه..يافرحت قلبي انا مش مصدقه انت قررت تتجوز انت امتى حبيت يولا
كيان..مش هتصدقي انا حبيت مين
سالي ونعمه..مين
كيان..فاكره الدكتوره اللي عملتلك عمليه
نعمة تصدمت وقالت لا متقولش
كيان قاعد يضحك وقال لا هي اللي خطفت قلبي
سالي بضحك..سبحاااان الله اشوف كنت يوم مكنتش طايقها دلوقتي حبيتها وعايز تتجوزها مش مصدقه الف مبروك يا حبيبي فرحتلك اوي.
نعمة قامت حضنته وقالت خير شوفتك عريس الف مبروك يا حبيبي عقبال ماشوف عيالك
كيان..الله يبارك فيكو يا حبايب قلبي.
دخل حسن وقال ايه بتباركواله على ايه
نعمه بصت لكيان
كيان ببرود وهو بيعدل البدله وقال اصلي هتجوز.
حسن ابتسم وقال خبر حلو برده اصل صاحبي برده كان مقرر معيا من شويه وبيقول انكم تتجوزوا انت وداليا كويس انها جيت منك
كيان ببرود لا معلش يا استاذ حسن انا مش هتجوز داليا وانا قلت اني مش هعمل حاجه غصب عني انا هاتجوز دكتوره نجمة
حسن اتعصب وقال يعني ايه انت ازاي تعمل كده من ورايا وازاي تقرر اصلا
كيان..انا بقيت كبير يا بابا مش عيل صغير علشان تجبرني على حاجه وتخليني اعمل كل اللي انت عايزه وخلاص والجواز مش بالعافيه.
حسن بغصب..الجوازه دي مش هتتم انت جوازك هتتم من داليا غير كده ماشوفش وشك في الفيلا دي ثاني
كيان..لا انا هاتجوز الدكتوره نجمه وعادي انا هاخذ فيلا تانيه وهاخذ امي واخواتي معيا
حسن..بقي وريني تعملها ازاي اوعوا من وشي كده وطلع اوضته.
نعمة راحت عند كيان وطبطبت عليه وقالت متزعلش نفسك يا حبيبي ابوك هيعرف انه اللي هو فيه ده غلط ربنا يهديه يا حبيبي المهم قرر كده تشوف كده هتروح تتقدملها امتى وهروح انا وسالي معاك.
سالي..ايوا.
كيان ابتسم وقال ايه رايكم اروحلها بكره
نعمه..خير وبركة نروح بكره.
———————————–
تاني يوم.
كيان لبس وتشيك واخد مامته واخته وراح على بيت نجمه.
عند نجمة.
نجمه لابسه فستان ابيض وطرحه ازرق وهيلز ازرق.
نجمه..علشان خاطري يا ماما قبلهم حلو
ايمان..مش قادره اضحك عليهم يا بنتي حرام عليكي ليه تحطنا في الموقف ده
نجمه..في ايه يا ماما هو انتي نسيتي اللي حصل لازم اجيبلك حقك من الحيوان اللي اسمه حسن ده.
ايمان..ايوه بعترف اني مش ناسيه حاجه وعايزه حقي بس مش بالطريقه دي يا بنتي
نجمه..ماما علشان خاطري لو ليا غلاوه عندك اعملي اللي باقول ك عليه
ايمان بصتلها بقله حيله وقالت ربنا يسترها يارب.
بعد شويه وصل كيان وطلع البيت وايمان استقبلتهم احسن استقبال وقعدت معاهم
نعمه..طيب احنا جايين نطلب يد بنتك نجمه لابني كيان.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة كيان)