روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الجزء الحادي والعشرون

رواية أحببت قاصرا البارت الحادي والعشرون

رواية أحببت قاصرا الحلقة الحادية والعشرون

يوسف واقف حيران يقول لملك ولا يسكت
خايف سيف يزعل منه
يوسف عارف صاحبه بطبعه تقيل ومش بيحب يظهر مشاعره
ونفس الوقت حاسس بالمسؤوليه ناحية ملك لانها حبيبة صاحب عمره بس يوسف نفسه يحكي لملك علي كل حاجه عشان سيف هيحتاج اللي يوقف جمبه الفتره الجايه
يوسف بيكلم نفسه // اول مره في حياتي اقع في حيرة كده
اول مره احس بالمسؤوليه اصلا تجاه اي حد طول عمري ضارب الدنيا صارمه دانا من يوم ماوعيت علي الدنيا وانا مش حابب حتي ادور علي اهلي اللي اتخلو عني من صغيري وخلوني اتربيت في ملجأ ومحدش وقف جمبي من اول المدرسه لحد الجامعه غير سيف 😥

 

 

بص جمد قلبك يايوسف وروح احكلها وهي اكيد هتقف جمبك وتساعد صاحبك يقف علي رجليه مره تانيه ويرجعلك يايوسف بدل مانت حاسس باليتم من غيره كده
يوسف حس بدموعه هتنزل قدام الواقفين فاق بسرعه لنفسه وقرر يروح لملك
ملك في جمب بتاكل لوحدها وشارده بتفكر في ابن عمها
يوسف // ملك اجبلك اكل تاني
ملك بتمسع عيونها وبتبص ليوسف // لا شكرا يايوسف انا مليش نفس اكل اصلا
يوسف // بس لازم تاكلي عشان تقدري تقفي علي رجليكي ونعدي من المحنه دي علي خير
ملك // يارب يايوسف يطمنا علي ابيه سيف
يوسف // ملك هو انا ممكن اقولك سر
ملك // سر ?! اكيد اتفضل قول
يوسف // بس اوعديني يفضل بينا حتي سيف ميعرفش
ملك // سيف ?? وايه علاقة ابيه سيف بالسر ده اتكلم قلقتني
يوسف // ماهو السر ده عن سيف ياملك
ملك بلهفه // قول قول اوعدك مش هجيب سيرة لحد
يوسف // سيف بيحبك ياملك
ملك بدهشه // يوسف انت اكيد بتهزر
يوسف // صدقيني ياملك والله سيف بيحبك
ملك // بيحبني 😳 ازاي وامتي دا انا اصغر منه بسنين كتير
يوسف // بيحبك من وانتي صغيره كان بيراقب تفاصيلك يوميا وانتي بتكبري قدام عينيه
ملك بزعل // طب ازاي دا كان علي طول يزعقلي وكان بيحسسني بكراهيته ليا

 

 

يوسف // بالعكس دا من غيرته عليكي مكنش حابب يبين ليكي مشاعره مكنش حابب تحسي بضعفه قدامك
ملك ببكاء شديد // ااااه ياوجع قلبي يعني انا معرفش كل ده غير وسيف مش معانا. يعني محسش بوجعه وعذابه غير وهو في الحاله دي
يوسف // عشان كده قولتلك وحكيتلك مع ان سيف لو عرف اني اتكلمت معاكي ممكن يقاطعني فيها بس كان لازم احكيلك عشان انتي الوحيده اللي هتقدري تقفي معايا جمب سيف
ملك // اه انا لازم انا اقف جمبه يايوسف سيف لازم يرجعلي سيف لازم يرجع لازم يسمعني انا انا عندي كلام كتير لازم احكيهوله يايوسف 🥹😥
يوسف // اهدي ياملك اهدي باذن الله هيرجع وهيسمعك بس خليكي قويه
ملك مسحت دموعها بقوه // اه اه انا لازم اكون قويه لازم
مني انتبهت علي ملك وراحت عليها // مالك ياعيوني مش بتاكلي ليه
يوسف // بنتك بتدلع ياطنط مني وبتقول ملهاش نفس
مني // لازم تاكلي ياملوكه مش هقولك عشان خاطري هقولك عشان خاطر ابيه سيف انا عارفه انه غالي عندك يلا بقي كلي
ملك هزت براسها // اه ياماما غالي عشان كده هاكل
مني // شاطره ياقلب ماما
سمر دخلت تطمن علي امها // عامله ايه دلوقتي يامامتي حمدالله علي سلامتك
هاله // مش مهم انا ياسمر طمنيني علي اخوكي الاول
سمر // لسه ياماما محدش طمنا بس باذن الله خير ادعيله بس
هاله // ياحبيبي يابني كان مستخبيلك كل ده فين منهم لله اللي كانو السبب

 

 

سمر // مش وقته يامامتي الكلام ده واهدي بقي لما نتطمن علي اخويا
الكل متجمعين ومنتظرين الدكتور يجي يطمنهم
علي //انا هروح ياجدو انادي علي الدكتور يطمنا وراح وراه يوسف وجابو الدكتور ورجعو
خالد // طمنا يادكتور اي اخبار سيف
الدكتور // من هنا لحد الصبح هنشوف ياحاج اخر التطورات في حالته وهطمنكم بس وقفتكم دي ملهاش لازمه الوقت اتأخر ممكن تروحو وتاخدو معاكم الحاله اللي ولدت هي بقت كويسه وتيجو بكره تطمنو علي سيف
خالد // لا يابني احنا هنبات قدام العنايه مين هيجيله قلب يمشي ويسيب سيف
الدكتور // صدقني ياحاج وجودكم ملوش لازمه ولو في اي حاجه هنتصل بيكم متقلقش
اسعد // انا هفضل هنا لو حتي هنام في الطرقه دي مش هتحرك
خالد // لا يااسعد يابني واسمع كلام الدكتور وكلها ساعات والنهار هيطلع هنيجي تاني
احمد // الحاج معاه حق يااسعد يلا بينا وراح علي اخوه سنده ومشي جمبه
خالد // امال خدي مني وروحي هاتي مرات اخوكي وابنها من الحضانه
امال // حاضر يابابا يلا ياام ملك
خالد //علي جهز عربيتك وخد معاك مرات خالك اسعد وسمر وامك
ويوسف هياخد مني وملك واحمد بعربية سيف وانا هركب مع اسعد
الكل هز راسه وبدأو بتنفيذ الاوامر زي ماطلب جدهم
مسافة السكه والكل وصل قدام العماره ويوسف رايح لخالد عشان يديه مفتاح عربية سيف
خالد // لا يابني خليه معاك لحد ماسيف يقوم بسلامه
يوسف // حاضر ياجدي والصبح هتلاقوني قدام العماره
خالد // ماشي يابني خلي بالك من نفسك
ولسه طالعين علي السلم ومني سانده هاله هي وامال راح زاقه ايد مني بقوه كانت هتوقع علي ضهرها بس لولا ستر ربنا احمد طالع وراها ومسك مراته بسرعه
اسعد شاف الموقف راح مطبطب علي كتف مني من ورا وسكت
احمد بصوت واطي // والله يااسعد لولا الظروف اللي احنا فيها ماكنت ساكت
اسعد // حقك علي راسي ياخويا امسحها فيا
ملك اخدت امها وطلعو ودخلو شقتهم
وهاله طلعتها امال وسمر لحد شقتهم ونزلت امال قابلت احمد واسعد علي السلم // والله يااسعد لو مسكتها لمسح بكرامتها السلالم بس انا ساكته عشان ابوك لوحده مش طايقها
احمد // خلاص ياامال نستحمل عشان خاطر سيف
امال بنرفزه // اديني انكتمت تصبحو علي خير يلا ياعلي ونزلت عند ابوها
طلع اسعد علي شقتهم بنار في قلبه وغل من هاله واول مادخل الاوضه لقاها نايمه علي السرير والبيبي الصغير جمبها
هاله // اقوم احضرلك لقمه يابوسيف
اسعد بغضب // انتي ايه ياشيخه انتي ايه انتي شيطانه ولا ايه بظبط
هاله // انا شيطانه يااسعد

 

 

اسعد // مفكراني اعمي ومش شايف عمايلك مفكراني مش عارف سر حقدك وكرهك من مني مفكراني مش عارف انك كنت هتموتي علي احمد اخويا وهو مش معبرك مفكراني مش عارف انك كنتي عملاله عمل لما خطب مني عشان يسيبها
مفكره نفسك انتي بس اللي مفتحه والكل حواليكي اغبياء
انتي مش طايقه فكره ان ملك تقرب من سيف خايفه القديم يتجدد حتي بنتك مسلمتش من سِمك اللي بختيه في ودانها وخلتيها تبقي نسخه منك
هاله بصدمه // ياااه ولما انت عارف كل ده اتجوزتني ليه
اسعد // اتجوزتك عشان اكسر سِمك من ناحية اخويا والبنت اللي حبها اتجوزتك وضحيت بسعادتي عشان اخويا يعيش سعيد ومرتاح
هاله // انا بكرهها وبكرهه بنتها ومش هديهم فرصه يتنهنو لحظه واحده في حياتهم ولا ياخدو ابني مني
اسعد // احب اقولك ان تلست اللي انتي بتكرهيها دي انقذتك من الموت وعطتك دمها اللي هو خساره فيكي من الاساس
هاله بصدمه // انت بتخرف بتقول ايه
اسعد // روحي اسالي بنتك هي مش بتنقلك كل حاجه ازاي منقلتش حاجه زي دي
انا هسكت بس لحد مااتطمن علي ابني وبعدها ليا تصرف تاني معاكي وراح اخد بعضه وراح علي اوضة سيف وقفل علي نفسه اول مادخلي لقي صورة سيف علي المكتب اخدها في حضنه وفضل يعيط علي سرير سيف لحد مانام ومحسش بنفسه
ملك طول الليل بتفكر في كلام يوسف وطلعت صورة سيف علي موبايلها وفضل تتكلم مع الصورة كأنه هو // معقول ياابيه سيف ورا الوش العصبي ده حد بالطيبه دي وبيحب كمان يااااه انا كنت فهماك غلط وكنت دايما اقول ليه بيعمل معايا كده بالرغم من حبي له 🥹 ربنا يشفيك ياسيف ويرجعك لينا بالسلامه 😭
احمد // متزعليش يامني حقك عليا انا قولتلك هي عمرها ماهتتغير
مني // ياحبيبي عادي ولايهمك مهما كان الست لسه والده وقلبها مفطور علي ابنها ربنا يكون في عونها
احمد // انتي طيبه اوي يامني ربنا يهديكي ليا يارب
مني // ولا طيبه ولا حاجه انت بس اللي بتحبني 😁
احمد بابتسامه // هو انا بحبك بس دا انا زي مايكون وقعت من الدور العاشر وانتي استلقيتني 🤗
مني // طب الحق ناملك شويه ياسي احمد قبل. النهار مايطلع عشان نلحق نروح المستشفي
احمد // اه والله ربنا يطمن قلبنا علي سيف اتصدقي يامني مكنتش اعرف اني بحبه كده

 

 

مني // هو غالي علينا كلنا وانا كمان بحبه ربنا يشفيه ويعافيه يارب يااحمد
احمد // يلا ياحبيبتي نامي وارتاحي
الكل نام وارتاح وعدي الليل بتقله وهمه وحزنه والساعه 7 الصبح قام اسعد علي رقم غريب بيتصل بيه
اسعد خير يارب مين ده وفتح // الو مين معايا
الرقم // احنا بنكلم حضرتك من المستشفي
اسعد بلهفه وخوف // خير يابنتي سيف جراله حاجه
المستشفي // استاذ سيف فاق ومش بينطق غير بأسم ملك وعمال ينادي عليها 😱

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى