رواية ظننا انه باب الامل الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك ناصر
رواية ظننا انه باب الامل الجزء الخامس عشر
رواية ظننا انه باب الامل البارت الخامس عشر
رواية ظننا انه باب الامل الحلقة الخامسة عشر
عدا اسبوعين منغير احداث جديده غير ان كيان وجاسر مش
بيشوفوا بعض وتواصلهم بيبقا مع الكسرتيره بس..
في مكتب كيان ♡♡♡♡
مروه: كيان هانم في تعاقد مع شركه عمر الانصاري والاجتماع
هيكون في شركتوا الخاصه اللي هي في ايطاليا وحضرتك
وجاسر الجارحي لازم تحضروا الاجتماع ده..
كيان: في ايطاليا! مينفعش نتواصل اونلاين..
مروه: عمر الانصاري قال انو عايز يشوف حضرتك بنفسك وان
مش هينفع اي تأجيل او اعذار..
كيان: تمام ابعتي خبر لجاسر الجارحي فورا.. الاجتماع
هيكون امتى..
مروه: بعد تلت ايام من دلوقتي يا فندم..
كيان: تمام هنتحرك بكره..
مروه: تمام عن اذنك..
♡♡♡عند جاسر في الشركه♡♡♡♡
بعد ما وصل لجاسر الخبر..
عدي: هتروح..
جاسر: اكيد ده شغل..
احمد: تمام هتسافر امتى..
جاسر: مع كيان المهدي..
عدي: يعني مع بعض؟!
جاسر: ايوة ماحنا شركه..
احمد: عشان شُركه بس يعني..
جاسر: ايوة بس يا احمد..
عدي: تمام انا هظبط موضوع الطياره والسفر..
♕♕في الجامعه♕♕♕♕
مليكه كانت قاعده مع الاء..
مليكه: عملتي ايه يابنتي مع حوار باباكي ده..
الاء بحزن: هعمل ايه يعني انا مقدرش اقول حاجه ..
مليكه بعصبيه: يعني هتسبيه يجوزك لابن عمك اللي انتى
مش بطقيه ده..
الاء: مؤدميش غير كده عندك حل..
مليكه: اعترضي قولي اي حاجه اكيد مش هيقت.لوكي يعني
لو رفضتي..
الاء: وفكرك مرفتضش انا رفضوا بدل المره ميه.. بس مش
دي بس المشكله..
مليكه: ايه تاني..
الاء بتنهيده: انا لو اتجوزتوا مش هيخليني اكمل الجامعه..
مليكه بصدمه: ايه؟!
الاء بسخريه: طبعا ماهو معاه دبلوم هيخليني محاميه يعني..
مليكه: وانتى هتسكتي..
الاء بقله حيله: اعمل ايه..
مليكه: لو انتي هتسكتي انا مش هسكت حتى لو.. لو
هتضطري تهربي..
الاء بصدمه: ايه اهرب!
لا طبعا يا مليكه طب وشكل بابا اودام الناس..
مليكه: وهو مفكرش فيكي ليه مفكرش في مستقبلك هيكون
عامل ازاي لو اتجوزتى الشئ ده..
الاء: لا لا مش هقدر لا..
مليكه: يا……
انس بمقاطعه وهو بيقعد على الكرسي جمبها: وهي لما تهرب
هتروح فين هتقعد عندك..
مليكه: ايه ده؟!
انس: ايه
مليكه: انت ايه اللي قعدك كده.. وانت مال حضرتك اصلا..
انس بسخريه: وايه لازمتها حضرتك بقا..
ووجه كلاموا لالاء: بصي يا انسه الاء انا بالغلط سمعت كلمكوا و……
مليكه بمقاطعه: بالغلط اه..
انس: ورأيي انك طبعا متهربيش زي ما قالتلك مليكه..
الاء: اومال اعمل ايه انا مستحيل اتجوزوا يا دكتور.. انا مش
عايزه اسيب تعليمي..
انس: انا مستعد اجي واكلم والدك بنفسي واحاول اقنعوا
يشيل فكره الجواز دي من دماغوا وانك لسه صغيره..
الاء: بجد يا دكتور..
انس بابتسامه خفيفه: بجد.. انتى طالبه عندى ومشاء الله
ممتازه خساره تسيبي كليتك بعد كل التعب ده..
الاء: شكرا جدا يا دكتور انس بجد انا بشكرك..
انس: العفو.. ووجه كلاموا لمليكه: في طرق كتير غير الهروب
يا انسه مليكه..
مليكه: نينينيني….. انا ماشيه يا الاء باي..
الاء: طب استني وصليني معاكي..
مليكه: تمام تعالي..
بعد ما مشيوا انس طلع تليفونوا واتصل على رقم..
انس: الو يا درش عامل ايه..
مصطفى: تمام يا صاحبي كويس ايه اللي فكرك بيا..
انس: ههه كنت عايز منك خدمه..
مصطفى: اؤمر..
انس: الامر لله.. عايزك تجيبلي كل المعلومات عن البنت اللي
هقولك اسمها دي..
مصطفى: ازاي
انس: اتصرف مش انت بتشتغل في السجل المدنى..
مصطفى: ايوة بس مينفعش اعمل كده انا لو اتمسكت مش
هيحصل كويس..
انس: معليش يا درش فدايا..
مصطفى: طيب يا عم هجيبلك وامري لله.. اسموا ايه..
انس: اسمها مليكه فاروق المهدي..
مصطفى: اشطا بكره هتكون عندك كل المعلومات اللي تخصها..
انس: تمام تسلم يا صاحبي..
مصطفى: اي خدمه سلام..
♡♡♡♡♡♡♡♡تاني يوم في الطياره♡♡♡♡♡♡♡♡
كانت كيان قاعده في الطياره جمب الكرسي بتاع جاسر بس
مكنوش بيتكلموا.. وكان عدي قاعد على الكرسي اللي جمبهم
بس بعيد شوية هو ومروة وهدير..
كيان كانت قاعده جمب الشباك بس مكنتش بتبص عليه
خالص وكان باين عليها التوتر..
جاسر: احم انتى كويسه؟!
كيان: ايوة يا جاسر بيه كويسه..
جاسر: جاسر بيه!
كيان:………… لا رد
كيان بدأت تعرق وكانت بتتنفس بصوت عالي نسبيا..
جاسر: متأكده انك كويسه..
كيان: قولتلك كويسه..
جاسر: لو تعبانه قولي متعانديش..
كيان: لا مش تعبانه ده رهبه الطياره مش اكتر.. بتعب من
الطياره شوية..
جاسر بغضب: ومقولتيش ليه من واحنا تحت..
كيان بغضب: متزعقليش..
جاسر نفخ بضيق.. انتى اول مره تركبي طياره..
كيان: لا ركبتها مره قبل كده مع بابا الله يرحموا..
كيان: متكبرش الموضوع عادي حصلتلي قبل كده ولسه
عايشه..
جاسر سكت وهي كمان وابتدت تتعود مع الجو وطلعت كتاب
وفضلت تقرا فيه..
بعد وقت………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)