روايات

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الجزء الرابع عشر

رواية ظننا انه باب الامل البارت الرابع عشر

رواية ظننا انه باب الامل الحلقة الرابعة عشر

جاسر لداليا بغضب: داليا اخر.سي..
داليا بدلع: اخ.رس ليه يا حبيبى مش انت قولتلي كده برضو..
كيان بكبرياء: اولا يا داليا هانم انا ابدا مش مكسوفه من ده
واه انا مجتش من الشارع على فكره انا كنت بشتغل برضو
ولقانى بابا محمد الله يرحموا واعتبرنى بنتو.. بس الظاهر ان
ابن عمك جاسر بيه نسي يقولك حاجه.. انى انا اللي كبرت
الشركات وانى الشركه اللي واقفه فيها دي نصها بتاعتي انا
ونص الاسهم ليا انا يعني ليا فيها اكتر ما ليكي..
وبصت لجاسر بسخريه وكبرياء: عن اذنك يا جاسر بيه..
وخرجت بره وقفلت الباب بقوه..
داليا كانت واقفه ببرود ومربعه اديها بلا مبالاه..
جاسر مسك دراعها بعصبيه: انتى ازاي عرفتى الكلام ده
انطقيييي..
داليا ببرود: منك يا بيبي..
جاسر مقدرش يتمالك اعصبوا وكان هيرفع اديو ويضر.بها
بالقلم بس تراجع في اخر لحظه..
داليا: انت هتض.ربني عشانها يا جاسر.. هتض.ربني عشان دي..
جاسر: دي اللي بتتكلمي عليها ارجل واحسن منك بمليون مره
قدرت تقف على رجلها وتخلي الشركه شركتين وتلاته مش
زيك هايفه وملهاش اي لازمه كل اللي عليها تعمل شوبنج
وتلبس وتخرج..
احمدى ربنا انك بنت عمي وانى بس بحترم عمي واخواتك
بس صدقيني يا داليا لو شوفت وشك تانى هتندمى سامعه..
سااااااااامعه
داليا بخوف: سامعه سامعه..
خرجت داليا من المكتب بسرعه وجاسر نزل يلحق كيان قبل
ما تمشي..
اودامك مدخل الشركه كانت كيان ماشيه بأتجاه عربيتها..
جاسر وهو بيجري وراها ومهمهوش منظره اودام الموظفين:
كيان.. كياان استني..
كيان كانت مكمله لحد ما وصلت لباب العربيه ولسه هتفتحها
جاسر مسك اديها..
بصت لايدو اللى ماسكه اديها وبصتلوا بحده
جاسر ساب اديها: اسمعيني.. والله العظيم ما قولت لحد
حاجه ومعرفش هي عرفت منين..
كيان بسخريه: هو كان في حد قاعد معانا.. عموما العيب مش
عليك العيب عليا انا اللى وثقت في حد تاني.. انتو كلكوا شبه
بعض كلكوا واحد كل الرجاله واحده.. بصتلوا بقر.ف وركبت
عربيتها وانطلقت على قصرها..
جاسر خبط رجلوا في العربيه بغضب: اووف
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند مليكه في الجامعه كانت خلصت جامعه وخارجه..
دكتور انس: مليكه..
مليكه لفت ليه: نعم يا دكتور..
دكتور انس بجديه: هاتي رقم والدك..
مليكه بعدم فهم: نعم!!
انس بابتسامه: انا عايز اجى اتقدملك يا مليكه..
مليكه بصدمه: ايه! تتقدملي انا؟!
انس بص حوليه: هو انا واقف مع حد غيرك..
مليكه: لا..
انس: يبقا بكلمك انتى..
مليكه: هو حضرتك بتهزر معايا.. على فكره مينفعش تهزر في
حاجه زي كده..
انس: مانا مش بهزر انا بكلمك جد ممكن بقا رقم باباكي..
مليكه: وانا مش موافقه..
انس: هتجوزك يا مليكه بمزاجك او غصب عنك..
مليكه: ايه اللي انت بتقولو ده هتتجوزنى غصب عني يعني..
انس ببرود: اه..
مليكه: بطللل برووود
انس: هتجيبي رقم باباكي ولا اجيبو انا بمعرفتى..
مليكه: جيبو انت بقا.. وسبتوا ومشيت..
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عند كيان كانت وصلت للقصر وكانت طالعه اوضتها:
دهب: جيتي بدري ليه يا حبيبتى..
كيان: مفيش يا ماما خلصت شغل بدري بس..
دهب: طيب ياحبيبتي مش جعانه..
كيان: لا يا ماما انا هطلع انام..
طلعت كيان الاوضه وقفلت الباب وراها وسندت على الباب..
وهنا سمحت لدموعها تنزل: كيان ببكاء: لا يا كيان انتى
بتعي.طي ليه انتى وعدتى نفسك مش هتع.يطي تاني.. كيان
مكنتش بتع.يط علشان في حد عرف انها مش بنت محمد..
هي كانت بتعيط لانها ابتدت تحس انها بتحب جاسر..
كيان لنفسها: لا لا يا كيان انتى مش هتحبي حد مش
هتتجوزى انا مش عايزة اتجوز واتع.ذب زي ماما مش عايزه
حد يه.ينى ويفرض سيطرتوا عليا.. مش عايزه كده.. كانت
بتع. يط بصوت مكتوم..
مسحت دموعها ودخلت تاخد شاور تهدي اعصابها ولبست
بيجامه مريحه وطلعت نامت على السرير وبعد وقت من
التفكير راحت في سابع نومه…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى