روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الجزء الثامن عشر

رواية أحببت قاصرا البارت الثامن عشر

رواية أحببت قاصرا الحلقة الثامنة عشر

احمد بكل خوف طلع تليفونه بسرعه واتصل علي اسعد اخوه
احمد // الو يااسعد انت فين
هاله بنحنحه // ازيك يااحمد
احمد بعصبيه // والله ماوقتك خالص اسعد فيييين
هاله اتفجعت من رد فعل احمد // اسعد نايم الله براحه عليا شويه
احمد بغضب // صحيه بسرعه واديلو التليفون انجززي
راحت بسرعه علي الاوضه وصحت جوزها // اسعد ياابوسيف اصحي اخوك احمد عايزك
اسعد وهو نايم مد ايده اخد التليفون منه وبيرد وهو نعسان // الو اي يااحمد
احمد بصريخ // تعلالي المستشفي بسرعه يااسعد
اسعد قام اتفجع وقعد علي السرير // خير يااحمد فيك ايه
احمد // مش وقته شرح متحسسش حد حاجه وتعالالي بسرعه واوعي ابوك يعرف يااسعد فهمت اوعي
اسعد برعب // حاضر حاضر جاي ربنا يستر ربنا يستر
هاله // في ايه ياراجل ماله اخوك
اسعد // غوري من وشي مش فاضي لفضولك دلوقتي

 

 

قام بسرعه لبس هدومه ونزل بسرعه علي السلم قابل ابوه واخته امال قاعدين قدام العماره
خالد // مالك يااسعد يابني نازل بتجري ليه
امال بخضه // في ايه انت كمان يااسعد ياخويا رايح فين كده
اسعد بتهتهه // لا ابدا ياحاج عندي مشكله في الشغل هخلصها وراجع
خالد بتعجب // مشكله ?? طب يابني روح عشان متتاخرش
اسعد // ربنا يستر ربنا يستر ومشي بسرعه علي المستشفي
هاله // انا مش متطمنه من منظر اسعد يابابا الموضوع مش موضوع شغل معرفش ليه مش مرتاحه
خالد بقلق // هات العواقب سليمه يارب
اسعد وصل بسرعه ودخل المستشفي لقي ملك في جمب والشرطه بتحقق معاها واحمد واقف قدام العمليات
احمد قابله ودموعه علي خده وراح عليه ومش بينطق
اسعد برعب وبانفاس عاليه // اي يااحمد اي. في اي انطق
احمد // سيف
اسعد بصدمه // س س سيف مالو انطق يااحمد مالو ابني
احمد بدموع متزايده // طلع عليه مجموعة شباب ضربوه ودخل غيبوبه وهو في اوضة العمليات دلوقتي
اسعد سند ضهره علي الحيطه ولقي اعصاب رجله مش شيلاه فضل ينزل ينزل لحد ماقعد علي الارض // بتقول سيف ابني في غيبوبه

 

 

احمد نزل علي ركبته // ونبي يااسعد تجمد كده ومتخلنيش اندم اني كلمتك وعرفتك
اسعد بدموع // ابني هيضيع مني يااحمد دا سيف يااحمد يااااااااارب ونبي يارب ابني لا ده اللي حيلتي ده اللي طلعت بيه من الدنيا
احمد حضن اخوه وفضلو يعيطو
علي خلص مع يوسف وخيطو جروحه واتطمن عليه وراح لخاله عشان يتطمن علي سيف
علي // شد حيلك كده ياخالو اسعد وخليك قوي زي ماحنا متعودين عليك
اسعد // خالك مبقاش قوي ياعلي ادعي لسيف اخوك ياعلي ادعيلو كل اللي بيحبه يدعيلو
احمد مش قادر يمسك نفسه لان فعلا سيف غالي عنده اوي وبيحبه جدا // خليك مع خالك ياعلي انت ويوسف وانا هروح اشوف ملك عملت ايه
الظابط // طب ياانسه ملك انتي ليه شاكه في البنت دي بالذات
ملك بدموع // عشان قبلها جت اتخانقت مع سيف بسببي وسيف شتمها وكان هيضربها وهي هددته قدامنا كلنا انها هتندمه علي اللي عمله والناس دي وهي بتضرب سيف قالولو عشان تطاول علي اسيادك
احمد واقف ومتابع التحقيق عشان يفهم اللي حصل

 

 

احمد // طب ياحضرة الظابط في واحد منهم كان جاي مع الاسعاف كان مغمي عليه ويوسف صاحب سيف كمان كان موجود ممكن تاخد اقوالهم وهتتاكد من كلام بنتي
انا عاوز حق سيف يرجع ارجوك وزي مااتضرب قدام الكل واتهان ترجعله كرامته قدام الكل
الظابط // يااستاذ احمد انا مش عاوزك تقلق احنا هنكمل التحقيق مع امن الجامعه كمان ولو اتاكدنا من الكلام ده هنتخذ الاجراءات اللازمه
احمد هز راسه// انا واثق في نزاهة القانون ياحضرت الظابط
الظابط // احنا ممكن نحتاج الانسه ملك تاني في القسم بعد اذنك يااستاذ احمد
احمد // تحت امر حضرتك في اي وقت ومش الظابط ورايح يشوف حالة الشاب اللي يوسف ضربه وياهد اقوال يوسف كمان لحد ماسيف يفوق ويستجوبه كمان
احمد // تعالي ياملك عمك اسعد هنا لازم نكون جمبه
ملك هزت براسه ومشيت مع ابوها واول ماشافت عمها قاعد في الارض وبيعيط راحت عليه واترمت في حضنه وهي منهاره // سامحني ياعمو انا السبب في اللي جرا لسيف سامحني ياريتني ماروحت معاه ياريتني
اسعد مش بينطق بس حاضنها وبيسكت فيها وعلي ويوسف وااحمد واقفين بيعيطو علي منظر اسعد وخايفين علي سيف
مني في البيت قلقانه وعماله تتصل بااحمد وعلي وملك ومحدش بيرد ويطمنها

 

 

مني بقلق // لا ماانا مش هفضل قاعده في نار كده انا هلبس وهروح الجامعه وافهم فيه ايه واللي يحصل يحصل بقي
وبالفعل لبست ونزلت لقت حماها وامال قاعدين
خالد // رايحه فين انتي كمان يامني
مني بقلق // والله مانا عارفه يابابا
خالد // هو فيه بظبط مالكم انهارده
امال //مش قولتلك يابابا في حاجه غلط اتصل علي اسعد وافهم منه
بالفعل طلع تليفونه واتصل علي اسعد ومش قادر يرد عليه فضل يتصل كتير وفي الاخر علي اخد التليفون من خاله ورد
خالد بعصبيه // فينك يااسعد ومش بترد ليه فجاهزلقي علي اللي بيرد
علي // انا علي ياجدو
خالد // في ايه ياعلي وايه وصلك لخالك انتو فيييين ??

 

 

امال // علي يالهههههوي ابني جراله ايه
علي // بصراحه ياجدو انا في المستشفي عشان سيف في غيبوبه
خالد بصدمه // سيف في غيبوبه ازااااي
هاله نازله من فوق سمعت الكلمه راحت مصوته /// يالهههههههههههوي سيييييف يابني لااااااا
قام بسرعه خالد وشاور لامال تطلع تجبها من فوق
خالد // لازم نطلع علي المستشفي وبسرعه
طلع خالد واخد مني وامال وهاله وسمر معاه وطول الطريق وهاله عماله تندب وتصوت لحد ماوصلو المستشفي ودخلو
هاله اول ماشافت ملك واقفه بتعيط في المستشفي حست انها لها يد في الموضوع
هاله بصريخ وبكاء وغضب // ارتحتي ياست ملك ارتحتي يابت مني خلاااااص اخدتي حقك
حسبي الله ونعم الوكيل فيكي حسبي الله ونعم الوكييييييل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى