روايات

رواية شمس الفهد الفصل الخامس 5 بقلم ذات الخمار

رواية شمس الفهد الفصل الخامس 5 بقلم ذات الخمار

رواية شمس الفهد الجزء الخامس

رواية شمس الفهد البارت الخامس

رواية شمس الفهد الحلقة الخامسة

ورد: هي هنا يا حبيبي ساكنه في قلبك وهتفضل فيه العمر كله روق كدا وسيبها علي الله ومتسلمش لشيطانك واستغفر ربنا كدا وقوم صلي يلا وانا هنادي حازم ناكل لقمه قبل ما نلبس ونرجع بيتنا..
سليم: حاضر يا حبيبتي حازم جه من المدرسه..
ورد: قدامه عشر دقايق بالظبط..
سليم:هاخد شاور واخرج اجيبه انا
ورد: وانا هجهز لقمه ناكلها قبل ما نمشي.
…………………….. .. . . …………………. ……………… …….. …………. عند اسد وشهد
شهد: ابيه
اسد بهدوء: واقفه بعيد لي..؟
شهد: الصراحه خايفه منك..
اسد بحنان: مني
شهد: ايوه انت كنت بتزعق. جامد اوي..
ليفتح لهاا اسد ذراعيه ويقول: طيب تعالي..

 

 

لتدخل شهد في احضانه بقوه وتقول: عايزه اذاكر وخايفه منك اوى مش عارفه اركز
ليضحك اسد بقوه: خايفه مني ازاى وانتي ماسكه فيا بايدك وسنانك كأنى ههرب كدا..
شهد بتذمر: يووه الصراحه خفت لما زعقت بس دلوقتي لا
ليبتسم اسد ويقول: خلصتي امتحانات
شهد: بكرا اخر ماده ما انت عارف انها صعبه اوى يا ابيه..
اسد: طيب قومي بقا كفايه عليكي دلع كدا خدي شاور وهاتي كتابك وتعالي ذاكري واناا هشوف شغلي
ليقبل مقدمه رأسها ويقول بتشجيع: يلاا..
لتنهض شهد وتقول: بس لو مأخدتنيش في حضنك مش هذاكر..
اسد بصدمه: من امتا يا بت البجاحه دي..
شهد بتذمر: يوووه متبقاش متعب بقا..
اسد بذهول: متتعب.. !!!
شهد: ايوه انت متعب اوي يا اسد الصراحه وانا بزهق بقالي شهر بمتحن وقاعده اذاكر ٨٥ ساعه وتاخدني في حضنك نص ساعه وتضحك عليا اي الظلم دا..
اسد: ظلم؟ تعالي هنا يا بت انتي..
شهد: سلامتك يا ابيه ما انا قدامك اهوه..
اسدد: شهددد
شهد بدلع: يعمرييي
لينهض اسد ويركض خلفها ويقول: خدي هنا يا بت انتي هو انا معرفتش اربي ولا اي بتدلعي يا شهد وديني لاربيكي..
شهد: طلقني يا حبيبي… لو مش عاجبك طلقني..
اسد: امسكك في ايدي بس يا ام لسانين يا اوزعه انتي
شهد: لو سمحت يا ابيه مش عايزه استعمل معاك العنف..
اسد: عنف؟ نهارك اسود
شهد: خليك بقا واقف علي الباب كدا متتحركش..
…………………….. .. . . …………………. ……………… …….. ………….

 

 

خرجت شمس من الحمام وهي ترتدي منامه قطنيه قصيره قصيره جدا وتترك لخصلاتها العنان وتقول: يلا يا فهد بقا قوم
فهد بنوم: شويه يا حبيبتي
شمس بتذمر: يووووه قوم بقا انت نمت كتير اوى..
ليفتح فهد عينيه ببطء ليجدها تقف امامه بهيأتها المغريه والجذابه وخصلاتها المبتله التي تسقط علي كتفها باغراء وشفتيها التي تزمها بطفوليه وانفها الصغير ليسحبه فتسقط فوقه..
فهد: اي الحلاوه دي
شمس بتذمر: نايم بقالك كتير اوى
ليقبل فمها بخفه ويقول: مكشره لي بس..
لتبتسم وتقول: طيب قوم يلا بقا وحياتي..
ليقلب فهد الوضع فتصبح اسفله ليقبل شفتيها بحب وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح ويقضوا اول ليله لهم سويا..
…………………….. .. . . …………………. ……………… …….. ………….
بعد مرور ساعه
يرن هاتف فهد
شمس بنعاس: فهدد
فهد بنوم: ايوه يا حبيبتي
شمس: الموبايل بيرن..

 

 

فهد: سيبك منه
شمس: بيرن بقاله كتير قوم
لينهض فهد بكسل ويرفع الهاتف: الو
اسد: اي يا ابني نايم في مايه ولا اي..
لينظر فهد لتلك الفاتنه امامه بشعرها المبعثر بطريقه مغريه وكتف منامتها الذي يسقط من علي احدي اكتافها وهي تنظر له بانصات شديد..
فهد: بترن من بدرى ولا اي
اسد: لاابدا بقالي ساعه بس
فهد: كنت نايم معلش..
اسد: طيب هنسافر مصر امتاا..
فهد: حالا هجهز شنطنا ونيجي..
اسد: تمام..
فهد: بقولك اي يا اسد
اسد: اي
فهد: بما انك دكتور وكدا..
اسد: اه
ليمرر فهد يده في خصلات شعر شمس ويقول: شمس بتشتكي من رجلها كتير عايز ابقا اعدي عليك في العياده
اسد: تنور في اي وقت يا ابني..
فهد: تسلم لي يا حبيب اخوك يلا هجهز الشنط واعدي عليك تكشف علي شمس ونمشي..
ليغلق فهد الهاتف
شمس بسرعه: دا اسد يا فهد
ليضحك فهد بقوه ويقول: طيب اديني فرصه طيب اقولك انا
شمس بتوهان: اي الحلاوه دي
فهد وهو يمرر يده في خصلات شعرها بحنان: قومي يلا خدي شاور علشان متهورش تاني لانه غلط عليكي..
شمس بسرعه: تااانييي لااا
ليضحك فهد بقوه ويضمها بقوه ويقول: يخربيتك مجنونه..

 

 

لتضمه شمس بحنان وتقول بنعاس: خليني انام في حضنك شويه صغننين بس..
ليحملها فهد لداخل الحمام ويضعها في البانيو ويقول: معلش يا حبيبتي خدي شاور واما نرجع بيتنا نامي في. حضني العمر كله..
شمس: حاضر
ليقبل فهد شفتيها بسرعه ويقول: يلا يا حبيبتي
…………………….. .. . . …………………. ……………… …….. ………….
اجتمع الجميع بعد ساعه في المطار يتحدثون ويضحكون
ليقاطعهم صوت: هتمشوا بس مش هسيبكوا.. !!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى