روايات

رواية الحب الروحاني الفصل التاسع 9 بقلم يارا عبدالسلام

رواية الحب الروحاني الفصل التاسع 9 بقلم يارا عبدالسلام

رواية الحب الروحاني الجزء التاسع

رواية الحب الروحاني البارت التاسع

رواية الحب الروحاني الحلقة التاسعة

كنت طالعه البيت لقيت يوسف بيتصل بيا استغربت من مكالمته ليا مع أن مفيش حاجه مهمه بس رديت..
سمعت صوته وكان متعصب اووي
_نور الخطه دي مش هتكمل وانتى مش هتروحى الشركة دي تاني
اتعصبت من طريقته هوا لى بيتكلم بالطريقه دي اصلا ولى يقولى كدا :مش بمزاجك على فكره ودا اتفاق بينا وفين يحيي في الكلام دا ..
_انتى مالك ومال يحيي!!أنا الظابط المسئول وبقولك مش هنكمل في الخطه دي ..
أنا مردتش عليه كان كل همى اعرف يحيي فين ومختفى ليه ولى مبقاش يكلمنى !!
_قولتلك لما يحيي اللي يقولى وانت ملكش اي دخل باي حاجه..
_اه يعنى انتى عاجبك طريقته معاكى وأنه يبوسك صح؟؟
_ومين قالك أنه عاجبنى
_طريقة كلامك دلوقتي وانك مش راضيه تسيبي الشغل ولا تبعدي عنه
_انت شايف كدا!!
_مش شايف غير كدا..

 

 

_طب أنا ليا كلام مع يحيي ولو سمحت متكلمنيش تانى وانسى الصحوبيه اللي بينا تمام..
قفلت في وشه وانا مش فاهمه اي طريقه دي معايا ولى بيتكلم معايا كدا اصلا معقول زي ما مريم قالت معقول يكون بيحبني!!!
بس بس انا بحب يحيي !!
اتنهدت وطلعت وانا بحاول اتصل بيحيي لكنه برضو مش بيرد
*يا تري انت فين يا يحيي ولى مختفى كدا ..
دخلت سلمت على بابا..
_عامل اي يا بابا
_الحمد لله يا بنتى بصلي بس انتى اللي مش عجبانى وحاسس أن فيكي حاجه..
قربت منه وقعدت جنبه:كل اللي بتمناه من الدنيا انى اشوف الضحكه منورة وشك يا بابا بابا أنا بحبك اووي
عيونى دمعت وانا بفتكر سارة ..
احضنى يا بابا..
خدني في حضنه بلهفه :مالك يا بنتى فيكي اي مالك يا عيونى مين زعلك بس
_مفيش يا بابا هوا بس هوا بس حضنك وحشني..
_وانا حضني مفتوحلك في اي وقت يا حبيبتي
_انا بحبك بحبك اووي يا بابا
_وانا كمان يا روح بابا..
كان بيرن عليا ..
رن مرة والتانيه وانا مردتش الصراحه كرامتى كانت ناقحه عليا لانى مش بحب حد يدوسلي على طرف ويفهمنى ويفهم تصرفاتي غلط..
مع الرنه التالته اتنهدت بغضب ورديت ببرود
_نعم عاوز اي تاني..

 

 

_انا آسف يا نور
سكتت وهوا اتكلم:آسف أنا بس مش متخيل انك هتكونى معاه في مكان واحد أو أنه يلمسك حقك عليا متزعليش أنا عارف اني مليش الحق انى اتحكم فيكي بس معلش والله غصب عنى واوعدك مش هضايقك بكلامى تاني ..
_علشان بس الصحوبيه اللي بينا فأنا هقبل اسفك
_صحوبيه!! ماشي يا نور شكرا اتمنى متزعليش
_خلاص مش زعلانه بس ممكن تصالحنى برضو عادي
_تؤمري طبعا..
_امممم بما أن بكرا إجازة ف تخرجنى وتغديني برا وتجيبلي شوكلاتات وايس كريم بس
_بس!!يشيخه
_اممممم ها مش عاوز تصالحنى
_لا طبعا موافق بكرا هعدي عليكي
_اشطا سلاموز
_سلام..
قفلت معاه ..
واتصلت بيحيي بس المرة دي رد..
_يحيي!!
كان صوته تعبان
_اي يا نور ازيك
_مالك يا يحيي في اي صوتك ماله ومالك مختفى بقالك كام يوم كدا..
_مفيش يا نور دور برد وعازل نفسي وكدا المهم انتى عامله اي
_مش مهم أنا دلوقتي يا يحيي اهم حاجه انت تكون كويس وخد علاجك في وقته..
ابتسم:اممم ماشي يستى متقلقيش المهم في اخبار جديده..
نور بدأت تحكيلة كل اللي حصل الايام اللي فاتت

 

 

_اه منا عارف كل دا يوسف بيحكيلي
_اها ومكنش راضي يقولى انك تعبان ومخبي عليا
_هتلاقي مجتش فرصه بس المهم أنا حاسس ان سارة مظلومه يا نور
نور حست من صوته أنه لسه بيحب سارة قلبها وجعها..
_انت لسه بتحبها يا يحيي؟
_انتى عارفه انى منستهاش بس دلوقتي مش عارف احدد اي حاجه ومش عارف اي موقفي ناحيتها لما نتواجه حاسس أنه هيكون احساس صعب اووى
قالت بحزن:سارة أن شاء الله هتكون مظلومه وهترجعوا..
_يارب يا نور ويرزقك كدا بابن الحلال الطيب شبهك
_ان شاء الله
أنا هقفل بقى علشان عوزا انام سلام
_تصبحي على خير
_وانت من أهله
قفلت معاه ودفنت راسها في المخده وبدأت تعيط فضلت تعيط لحد ما نامت..
في بيت جمال..
كان داخل وهوا سكران زي عادته وبيغنى..
دخل أوضة النوم كانت سارة قاعده علي السرير قدام اللاب ونايم جنبها سليم..
ساره بصتله بعصبية:هوا انت مش هتعقل ابدا مش هتنضف من اللى بتعمله دا
قرب منها وحاوطها بايده:تؤ يا لوكه بدأ يحرك أيده على وشها :حلوة اووي النهارده يا لوكة ولسه هيقرب منها زقته بعيد عنها
ورفعت صوباعها قدامه بتحذير:اياك تقربلي أنا يحذرك..
ابتسم:أنا بحبك علشان انتى الوحيده اللي بتعرفي تقوليلي لا وبتعرفي تخليني اتعلق بيكي اكتر ..مهما قابلت وروحت وجيت هتفضلي انتى اللي في قلبي مع انك دائما بتبعدى عنى بس متعرفيش أن دا بيقربك لقلبي اكتر..
_قد اي انت انسان مريض بجد انت مش انسان سوى مريض محتاج تتعالج
قرب منها:اعتقد انى محتاج اتعالج على ايدك
غمضت عينيها ودموعها نزلت:انت لي بتعمل فيا كدا لى حاططنى في خانه مش بتاعتى افهم بقى أنا مش ملك أنا أسمى ساره فوق بقى فوق انت كرهتنى في نفسي انت اي مش بنى ادم..
جمال همس :ششششش متعيطيش يا حبيبتي أنا مقدرش اشوف دموعك قلبي بيتقطع
مسحلها دموعها:انتى جوهرة متعيطيش
سارة سكتت واتنهدت بتعب :طب ممكن تبعد عنى ومتلمسنيش واتفضل روح نام
ابتسم بخبث:تؤ وفضل يقرب منها اكتر أنا عاوزك النهاردة يا ملكتى..
لسه هتبعده عنها همسلها وقال:الفلوس اتحولت على حسابك متقلقيش..

 

 

ساره سكتت واتنهدت بتعب ووجع قلب ايوا علاقتها معاه مبنيه على الفلوس ايوا هى باعت نفسها علشان الفلوس ايوا هى خدت اسم مش بتاعها علشان الفلوس بقت في مكان مش ليها علشان الفلوس بمعنى أصح بقت جارية!!
_ايوا جارية اشتراها جمال بيه بفلوسه ونفوذه..
بعد شويه قامت من جنبه بهدوء وخرجت برا دخلت اوضه تانيه..
قعدت على السرير وبدأت تعيط هوا دا حالها كل يوم العياط على الماضى واللى ضاع منها ..
*خدعت اهلى وبعدت عنهم وخدعت كل اللي بحبهم علشان الفلوس بمعنى أصح بعت نفسي كل لما اقول انتحر زي اللي قبلي افتكر ابنى اللي ملهوش اي ذنب أنه يجي على الدنيا من شخص زي دا بفتكر انى كدا كدا في نظر أهلى والكل ميته فمش فارقه اعيش مع جمال ولا لا كدا او كدا ميته بقيت جسد بلا روح بعد ما كنت عايشه وسط اهلى اللي بيحبونى ومع البنى ادم اللي بيحبني بس للاسف أنا كنت انانيه ورميت كل دا في الزباله وضحيت في نفسي علشان شوية فلوس ..
ايوا أنا وحشه أيوا أنا انانيه مبصتش الا لنفسي وبابا كتير حظرنى منه بس فضولى خلانى اروحله وكمان كنت عوزا انقذ بابا من السجن ..
Back..
_موافقه اتجوزك
_عين العقل يا حلوة بس عندي شرط
_اي هوا
_انك في نظر اهلك والناس كلها تموتى وتبقى ملكي أنا وبتاعتي أنا بس وكل حاجه في حياتك هشكلها على مزاجى..
_واي المقابل..
_ابوكي مش هيتسجن دا غير الفلوس اللي هتاخديها مني بمجرد ما المسك بس
اتنهدت بتعب وقالت:موافقه
_جهزي نفسك بقى النهارده بليل كتب كتابنا يا عروستي..
End..
اسوا يوم في حياتى اتمنى انى اكون بحلم وكل دا يتمحى من دماغى
افتكرت يحيي من بين دموعها:يا تري لسه فاكرنى يا يحيي!!
صحيت الصبح على رنة تليفونها..
نور بنعاس:الو
يوسف:صباح الخير الاول
_صباح النور
_اسف انى صحيتك بس انتى شكلك ناسيه أننا هنقضي اليوم سوا
_اه اه لا منستش هلبس واستناك اهو يلا باي
قفلت في وشه..

 

 

يوسف:والله قولت البت دي مجنونه محدش صدقني بس انا لازم النهارده اعترفلها بمشاعري بقى علشان انا تعبت ومهما كان ردة فعلها فأنا هتقبلها بس لازم تعرف انى انى بحبها..
بعد شويه اتقابلو..
_ها هنعمل اي
_تعالى الاول نفطر وبعدين نبدا يومنا..
ابتسمت ليه وراحوا سوا فطروا وهوا كان فرحان جدا انها معاه وبيتشاركوا كل حاجه..
_ها هتوديني فين تاني..
_تعالى مفاجأه
_اممم ماشي يلا
خدها وراحوا مكان جميل جدا كان فيه تلوج ولازم تلبس لبس مخصص قبل ما تدخل..
لبسوا ودخلوا وبداوا يلعبوا والضحكه مكنتش مفارقه وشوشهم..
_تعرف انى نفسي اجى هنا من زمان
_وانا حققتلك رغبتك واي حاجه تطلبيها يا نور أنا تحت امرك..
كان باصصلها بكل حب باين في عينيه ..
_مبسوطه يا نور
_اووي شكرا يا يوسف أنا هنا نسيت كل حاجه مضايقانى أنا فرحانه اووي..
_وانا فرحان علشان انتى فرحانه..
عدى اليوم وراحوا اتغدوا وقعدوا على الكورنيش وجابلها ايس كريم..
_اممم طلعتى بتحبي الفانيليا زيي
_اها صدفه.
_ولى متقوليش توافق
بصتله باستغراب:مش فاهمه…
_نور أنا عاوز اقولك حاجه ومش هقدر اسكت اكتر من كدا..
ضحكت على شكله ..

 

 

_طب أهدى قول يا سيدي اي هى الحاجه كل لى اذان صاغية بس انا كمان عوزا اقولك حاجه..
_حاجه اي
_لا قول انت الاول
_لا قولى انتى الاول..
وفضلوا على الحال دا لحد ما..
_نور أنا بحبك
_انا بحب يحىى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الروحاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى