رواية لعنة الامبراطور الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف
رواية لعنة الامبراطور الجزء الثالث
رواية لعنة الامبراطور البارت الثالث
رواية لعنة الامبراطور الحلقة الثالثة
زين دخل الاوضة عليهم ف المستشفي :لاقها نايمة وباين عليها التعب قالها اسف وبعدين بص ل اخوه وقاله :
هضيعك يا صخر الديب هيكسب الامبراطور..
صخر فتح عنيه :لاقها نايمة زي ما كانت نايمة بس جسمها ازرق وباين عليها انها مش ف واعيهاا بيلمسها لاقها مثلجة
صرخخ وقال دكتور بسرعةة :
الدكتور :دخل بسرعة وقال دخلوهاا عنيه الحالة النبض قليلل..
صخر بخوف عليها :بسرعة يا دكتور دي بتموت شالها وطلع بيها الدور التاني ودخلها العناية وخرج سجد علي الارض وقال ياربب انا تعبت هي مظلومة ولا لاء..
اسية دخلت العناية ونبضها بدا يرجع بس دخلت ف غيبوبة..
صخر واقف بره بيبص عليها دموعه نازله :صعبت عليه ساب المستشفي ورجع القصر عند ابوه..
يحيي :اي الي جابك يا صخر مراتك فين يا ولدي..
صخر عيط وحضن ابوه وقاله :تعبانه يا ابوي حاسس ان روحي راحت مني خايف تسبني لوحدي دخلت غيبوبة يا ابوي كل ده بسبب قسوتي انا هعاقب نفسي ماما وحشتني اوي..
يحيي دموعه نزلت مسحها بسرعة :قوم يا صخر يا ولد الفيومي معندناش راجل يعيط امك وحشتني انا كمان الحزن ف القلب بس اسية عملتلك اي يا صخرر..
صخر عشان ميفضحهاش :لاء يا ابوي بس انا تممت زوجي منها بلغصب..
يحيي ضربه بلقلم وقاله :انت نسيت اصلك يا ولدي نسيت تربيتي ليك سبت اي ل اخوك الي كل شوية مع واحدة شكل انا عارفه انها مراتك بس هي هتهرب منك..
زين سمع ابوه خرج :هو كل حاجه هتعمل زي اخوك ما كلنا بنغلط يا ابوي وبعدين دي بنت ونا كنت بحبها بس مات*ت مش عارف احب بعدهاا…
صخر بص ليه :ماله اخوك يا زين صحيح انت ابن عمي بس انت تربية صخر تربية الامبراطور تقدر تنكر انك تربيتي..
يحيي عارف ان زين مبيحبش صخر :لاء هو عامل زي الديب بينكر عادي صحَ يازين.
زين بضحك :انا صحيح ديب بس منكرش ان تربية صخر باشا ولا اي يا خوي مقولتليش اسية مالها..
صخر بزعل :دخلت ف غيبوبة وعرفت انها فقدت النطق،، ودخلت العناية اعرف مين الي عمل كده وهمحيه من علي الارض،، ف معلومات عن شركة الامبراطور..
زين :عرفت ان شركة الديب داخله مزاد علي بيع عربيات اعلي من عربياتك ومنافسة لازم تكلم ريتشارد بتاع المانياا عشان الاسيراد وده صحبك ونت الوحيد الي بتاخد منهم يا خوفي صحاب شركة الديب يكون بياخد منهم..
صخر راح عند التلفون الارضي ورن عليه..
زين بابتسامة ماكره :اه لو تعرف ان اخدت كل العربيات عشان اكسب السواق ولا ووقعت يا شاطر..
ريتشارد بخوف :ايوه ايوه يا صخر باشا حضرتك محتاج حاجه..
صخر :محتاج العربيات الي عندك ف عربيات ولا لاء يا ريتشارد..
ريتشارد :من بكره العربيات هتبقي عندك العربيات هتيجي بكره بس عربيات النهاردة ف واحد معرفش اسمه اخد العربيات الي عندي بتهديد يا صخر..
صخر ازي الديب اخد منك كل العربيات دي محدش يعرف ان العربيات بتتاخد منك غير زين اخويا..
زين اتوتر وقاله :لاء يا صخر انا معرفش ريتشارد ولا اتعملت معاه..
ريتشارد هغير مكاني بس محدش غيرك هيعرف مكاني وقاله علي المكان بس زين مقلش ل اخوه علي المكان..
زين بضيق :انا خارج هروح عند سليم صحبي هسهر معاه مش راجعع غير بليل..
صخر طلع فوق وكان شاكك ف اخوه انه ليه طرف خيط ف شركة الديب..
قام اخد دش ولبس بدله ووقف قدام المرايه بص ل نفسه وقال :فوق بقاا وركزز انت نايم اوعاا تنساا انك الامبراطور شركة الديب ازي واعي عنك فوق يا صخر ابعد اسية عنك..
فاق بعدها رش البرفيوم بتاعه حدف الازازه ف المراية وخرج..
يحيي قاعد يفكر ف شركة صخر وانه عايز يمسك الشركة لحد ما يعرف مين صاحب شركة الديب..
صخر نزل وقاله :انا ماشي يا ابوي مش عايز حد يعرف ان بره لو زين دخل البيت قول ان نايم تعبان..
يحيي :مش ممكن شركة الديب دي حد من عيلة الفيومي..
صخر :حاسس ان زين ليه طرف خيط وعارف مين صاحبهاا..
يحيي :ونا كمان شاكك انه بيلعب بنار..
صخر :يبقي دخل لعنة الامبراطور..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الامبراطور)