روايات

رواية شمس الفهد الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية شمس الفهد الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية شمس الفهد الجزء الأول

رواية شمس الفهد البارت الأول

رواية شمس الفهد الحلقة الأولى

ايييييهههههه اغتصااااااب؟؟؟
الدكتور: للاسف ايوه
الشخص: يا دكتور انا ماليش دعوه بيها صدقني انا انسانيا لقيتها واقعه في الشارع خدتها علي المستشفي صدقني ومعرفش اي حاجه عنها
الدكتور: اسف يا فهد باشا بس دي طفله !
فهد: وانا مالي انا ممكن اجيب لها حقها من الل عمل كدا لكن مش انا الل عملت الجريمه البشعه دي
الدكتور: الشرطه لو جيت حققت في القضيه مفيش حد، غير حضرتك، هيشيل القضيه ف حاول قدر الامكان تكتب كتابك عليها علشان ع الاقل تطلع من الورطه دي
فهد: في امل تفوق امتا

 

 

الدكتور: قدامها نص ساعه وفكر في الل قلته لحضرتك دا موضوع انساني دي طفله 14 سنه يعني متعرفش حاجه وغالبا من نحافه جسمها والخدوش الل عليها واثر الارهاق انها من اطفال الشوارع يعني غالبا مالهاش حد..
فهد: مش مهم اي حاجه دلوقتي المهم تفوق.
الدكتور: طيب هي قدامها نص ساعه وبعد اذنك عندي شغل
ذهب الدكتور واجري فهد مكالمه
اسد: اي يا ابني مجيتش لي
فهد: حصل ****ومعرفتش اجي
اسد بذهول: وهتعمل اي؟
فهد: انت غبي مقدميش غير اني أأمن ليها مستقبلها وبس..
اسد: لازم تكتب عليها علشان جدك يا فهد
فهد: مش عارف يا اسد
اسد: اكتب عليها يا فهد
فهد: تمام
اسد: هقوم اشوف شغل الشركه علي ما تيجي بالسلامه

 

 

فهد: تمام
وانهوا المكالمة لتأتيه الممرضه
الممرضه: البنت الل جوا عماله تعيط ورافضه تاخد اي علاج
ليدخل فهد، الي الغرفه وهي متوتر فلأول مره يتعامل. مع طفله فكيف سيتعامل معها وهي بتلك الحاله
دخل فهد الي الغرفه ليجدها تجلس بخصلاتها الحمراء الطويله وعينيها الزرقاء وبشرتها البيضاء المتسخه قليلاا وهي تزم شفتيها بضيق وتقول ببكاء: مش عايزه حاجه
ليقول فهد للمرضه: لو سمحتي سيبي الاكل وانا هتصرف
لتنصرف الممرضه ليجلس فهد امامها علي الفراش وهو لا يعي كيف يتصرف معها
لتقول برقه: انت مين
فهد: احمم.. انا الامير الل هيودي الاميره للمكان الل هي عايزاه واشتري لها لبس كتيييييير واخرجها تروح البحر
لتقول بفرحه: بجدددد
فهد بحنان: ايوه بجد طبعاا اسمك اي
شمس: اسمي شمس
فهد: طيب شموسه تاكل الاكل. دا كله علشان اوديها المكان الل هي تختاره
شمس: حاضر
لتبدأ في تناول الطعام بسرعه
ليقول لها فهد بهدوء: كلي علي ما اخلض المكالمه دي واجي لك
ليذهب فهد بعيد قليلا ويجري تليفون مع احدي محلات الملابس ليجلب لها فستان ويعود لها مره اخري
فهد: لسه الاكل مخلصش لي يا شموسه
شمش بعبوس طفولي: خلاص مبقيتش قادره اكل
فهد بحده: لا كلي خلصي مش عايز دلع
لتنظر له بدموع وتبكي وتقول: مش هاكل
ليتقرب منها ليهدهد علي خصلاتها لترجع للخلف بخوف وتقول: اسفه والله اسفه متعملش فيا زي ابيه سعد والله اسفه هسكت خالص وهاكل

 

 

ليسحبها فهد بحنان ويضمها بحنان: هششششش اهدي يا شموسه
شمس: اسفه يا
فهد: فهد
شمس: ينفع اقولك يا بابا
فهد: ينفع
بعد شويه تدخل الممرضه
الممرضه: في خد عايز حضرتك برا
فهد: هاتي منه الطلب وتعالي خدي شمس تاخد شاور معلش
شمس بخجل: فهد
فهد: نعم
شمس: بعرف اخد شاور لواحدي مش طفله انا
ليقهقه فهد بحب ويقول: حاضر..
لتجلب الممرضه الفستان وتدخل شمس للحمام لتأخذ حماما دافئ وتخرج بعد قليل وترتدي فستان احمد صك لفوق الركبع ضيق وتعمل شعره كعكتين وتترك بعض الخصلات وترتدي حذاء ابيض اللون وتخرح وتقول: جاهزه
لينظر لها فهد بذهول
ورد: هاا هنروح فين بقا
فهد: اقعدي هفهمك كل حاجه
لتحلس ورد..
دقايق ورن هاتف فهد
فهد: الو
سليم: انا تحت
فهد: تمام نازلين
سليم: تمام..
لينزلوا لسليم
سليم: اذيك يقلب اخوك

 

 

فهد: بخير يا باشا اعرفكوا ببعض سليم اخويا شمس مراتي..
شمس: اهلا ابيه سليم
سليم: اهلا يجميل
ليركبوا السياره ويذهبوا ال الصعيد..
(هنا بقا هتبدأ الاحداث تنقلب راس علي عقب يا تري مين الل اغتصب شمس
ياتري هتقابله في الصعيد ولا لاا؟
ايه علاقته ب فهد وسليم؟؟
واي دخل اسد بالموضوع هنشوف..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى