رواية خدعه الموت الفصل العاشر 10 بقلم سحر سمير
رواية خدعه الموت الجزء العاشر
رواية خدعه الموت البارت العاشر
رواية خدعه الموت الحلقة العاشرة
قاطعهم صوت صراخ سوسن
الحقوووونييييي يا فريد يا احمددددد
دخلوا و شافوا الصدمه
الاوضه فاضيه و سحر مش موجوده
قريد : سحررر فين في ايه
سوسن : مش موجوده البت راحت فين
يالهووي ل يكون حصل لها حاجه او عملت في نفسها حاجه
أحمد : بس هي بخير انا هنزل اقلب الدنيا عليها
فريد : يالا
و لسه هيطلعوا من الشقه لقوا سحر واقفه قدام البيت
سحر : السلام عليكم
ودخلت
فريد بحده : تعالي هنا
سحر ببردو : نعم
فريد : كنتي فين هاااه و ليه مقولتيش انك هتنزلي
سحر ببرود : انا مقولتش لأنكم كنتوا نايمين محبتش ازعجكم اما كنت فين
ف كنت بحضر تذاكره السفر
سحر وهي بتشاور لهم ب الباسبورد بتاعها : و جبت دا و حجزت طياره الساعه ٦ النهارده
يعني اشوف و شكم على خير يالا اسيبكم انا بقاا و ابداء احضر الشنطه بتاعتي
الكل بيبص لها بصدمه
ازاي هي قدرت تعمل كدا و بالسرعه دي تب هي لقت الباسبورد ازاي بعد ما فريد خباه في مكان هو لوحده اللي عارفه
سحر لسه هتمشي
قاطعها احمد بحده : لا مش هيحصل
سحر أديرت له : هو ايه اللي مش هيحصل
أحمد : انا مش هسمح لك انك تسافري
سحر : و بامره ايه و مين اللي دخلك في الموضوع اصلا
قاطعها احمد : بامره اني بحبك يا سحر بحبك
قال كذا و خدها في حضنه
سحر عينها دمعت و لكن مسحتها بسرعه وردت بحده و بردود وزقته : بس انا مبحبش حد
و مش هحب حد
أحمد بصدمه : يعني ايه
سحر بجمود : اللي سمعته
أحمد بحده و دموع : لا بصي في عيني و قوليها انتي بجد محستيش ب حبي ليكي لا بجد يعني انا مش فارق معاكي ووجودي في حياتك زي عدمه
دا انا حبيتك و سبت كل اللي ورايا و اللي قدامي علشانك سبت الهندسه و سبت مكتبي و شغلي في الهندسه و اشتغلت معاكي في السرك يا سحر رغم ان انا مهندس
حبيتك من اول نظره يوم ما شوفتك في السرك
لما كنت بظبط الديكور و حاولت المح لك اكتر من مره ب دا و انتي مكنتيش هنا و بتتهربي مني
و بعد كل اللي عملته دا تقولي لي أن انا مش فارق في حياتك
فريد : احمددد سبنا لوحدنا شويه
أحمد بانهيار : لااا انا مش هتحرك من هنا الا لما تعرف انا عملت ايه علشانها انتي ازاي محستيش بيا هاااه رودي عليا
دا انا عملت كل حاجه ممكن تتخيلها علشانك علشان اساعدك تبطلي جبن و خوف و تعيشي حياتك
فريد : بااس يا احمد
قاطعه احمد : لا مش بس يا سحر احنا اللي جبناكي هنا و احنا اللي لعبنا عليكي موضوع القتل و الكلام من دا
و كل ذا علشان تبطلي خوف و تقوي قلبك و تعرفي حقيقه مشاعري ناحيتك و متسافريش
و تسبينا
سحر بانهيار : و منتظرين مني ايه بعد ما خدعتوني انا بكرهكم بجد ب كرهكم
و لسه هتمشي
قاطعها فريد اللي مسك ايديها بحده
فريد بحده : أوقفي عندك
سحر وقفت
فريد بحده وهو بيلفها ناحيته : لما يكون ابوكي بيتكلم تلفي و تبصي له
سحر بانهيار : و انت مش ابويا
قاطعها القلم اللي خدته على وشها و من قوته وقعت على الإرض
سوسن بلهفه : يا بنتي
و جريت خدتها في حضنها
فريد بحده : و الله عااال انا مش ابوكي انتي يا سحر اللي تقولي كدا
انا مش ابوكي يا سحر
الاب مش اللي يخلف الاب اللي يربي نسيتي تربيتي ليكي في السنين اللي فاتت نسيتي ان انا ليا حق عليكي
مش معنى أن انا انفصلت عن امك أن انا مش ابوكي لااا يا سحر انا هفضل ابوكي برضاكي غضب عنك انا ابوكي ابوكي يا سحر
سحر بانهيار : بكرهكم بكرهكم كلكم
فريد وهو بيداري دموعه : اكرهينا زي ما تحبي بس ان ا مش هسمح لك تس
فجأه وقع على الارض
سحر بصدمه : بابااا باباا
أحمد : عمي يا عمي
و بسرعه احمد شاله ودخله في العربيه و سوسن و سحر ركبوا معاه و طلعوا صاروخ ب العربيه
في العربيه
سحر بانهيار : انا السبب انا السبب سامحيني يا بابا و النبي بابااا
سوسن خدتها في حضنها
سوسن : بااس هيبقى كويس
سحر بانهيار : لو حصله حاجه انا مش هسامح نفسي
أحمد : يعني لو بقاا كويس مش هتسافري
سحر : لا لا مش هسيبه ابدا بابا علشان خاطري فوق
قاطعها فريد اللي قام و قعد جانبها
الكل ضحك
سحر بتبص ب صدمه مش فاهمه حاجه
لقت فريد بيضحك
سحر بانهيار قعدت تعيط
فريد خدها في حضنه : باااس باااس يا عيون بابا بس
سحر بانهيار : ايه المقلب السخيف دا
فريد بضحك : الله مش انتي اللي قولتي عليا مش ابوكي
سحر : كنت زعلانه منكم علشان خدعتوني و خوفتوني
فريد : اظن انتي عارفه احنا عملنا كدا ليه
بصي ل نفسك زمااان و بصي ل نفسك دلوقتي
شايفه ايه
سحر : زمااان كنت بخاف من الضلمه و ام رجل مسلوخه و العفاريت و الكلام من دا
اما دلوقتى دول طلعوا هوا جنب الخوف اللي عشته اليومين اللي فأتوا
الكل : هههههه
قاطعهم فجأه العربيه اللي وقفت قدام عربيتهم
سحر : عااا في ايه في ايه
لقت نااس لابسين اسود شدوا احمد و بيشدوهم
و سحر بتصوت و سوسن : الحقونااا الحقونااا يالهوووووي يالهووي
واحد منهم : جه الوقت نخلص عليك يا ابن الشرقاوي
سحر بصويت : انتوا مين سبوه لااااا
أحمد بحده : ملكوش دعوه بيهم سبوهم في حالهم و خلصوا عليا انا طارك معايا يا ابن عمي
سحر بحده : يخلصوا على مين لااااا
واحد منهم حط المسدس على دماغ احمد و لسه هيضرب
اتشاهد على روحك يا ولد العم
سحر بصويت : لاااااا لااااا
و بسرعه طلعت تجري عليه ووقفت قدامه
طلع صوت
الكل : هههههههه هههههههه
سحر مش فاهمه حاجه و بتبص لهم بانهيار
أحمد : مش قولت لك يا عمي بتحبني محدش مصدقني هي بس بتكابر مع اني عارف انها بتموت فيا هههههه
سحر بانهيار : هو اي
فريد : مقلب جديد هههه بس احمد عرف في المره ذي حقيقه مشاعرك
انتي بتحبي احمد يا سحر
بطلي مكابره و عناد
حتى الحب بقاا فيه عنااد
سحر بصت ل أحمد بصدمه
أحمد بحب : بحبك يا سحر
قاطعته سحر بالقلم اللي ادتهوله على وشه
سحر بانهيار : علشان تحرم تعمل فيا مقالب زي دي تاني
قاطعها احمد انه خدها في حضنه
أحمد بحب : انا اسف يا سحورر انا بحبك اوي
سحر بانهيار : و انا كمان
فريد : احم احم
أحمد : امشي يا عمي دلوقتي
قاطعه فريد انه شد سحر من أحمد
فريد بحده : بااس بقاا يالا على الماذون
وراحوا على الماذون و اتجوزوا
و عاشوا في تبات و نبات و خلفوا حلوين و حلوات و فريد معاهم في كل مكان و سوسن فوق رأسهم من غير كلاام
الخلاصه
خوفك علي بنتك او ابنك لازم يكون بحدود متخافش عليه اوي علشان في الاخر متندمش انه بقاا جبان و بيخاف من الناس و منعزل عنهم و منطوي
و اوعي ما تخافش عليه خالص لحسن في الاخر هتندم لانه قلبه وقتها هيكون قاسي و ممكن تتوقع منه أي حاجه وقتها
فالمفروض تخاف بس ولا تخاف عليه اوي و لا متخافش عليه خالص يعني خاف عليه من غير ما يحس انك مقايده و مخوفه من العالم
تمت بحمد الله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خدعه الموت)