روايات

رواية آسيا والاسد الفصل السادس 6 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الفصل السادس 6 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الجزء السادس

رواية آسيا والاسد البارت السادس

رواية آسيا والاسد الحلقة السادسة

كانت آسيا جالسه في المقعد الأمامي بجوار انس الذي يقود سيارته وذاهبان لشراء اشياء لخطبتهما فكنت آسيا تنظر من الشباب المجاور فلاحظت شاب يقوم بحمل فتاه يبدوا أنها غائبه عن الوعي ونظرات الشاب لا تحوي بالخير وكان داخل الي أحد العمارات قالت آسيا : اقف هنا
وقف انس وقال باستغراب: في ايه
آسيا: معاك سلاحك وهدوم العمليات
انس : ايوه بس ليه
آسيا: طب البس علشان وقت الشغل جه ونزلت من السيارة واخرجت حقيبه وضعتها في سيارة انس دون أن يدرى ودخلت أحد الاماكن وراتدت زي العقرب الخاص بها في نفس الوقت كان انس ارتدي زي الاسد الخاص به والقناع أيضا كما فعلت هي
انس : ممكن تقولي في ايه دلوقتي
آسيا: شايف العمارة دي هز رأسه بمعني أكملي دي شوفت راجل شايل بنت علي كتفه وبيتلفت حوليه وشكل البنت مخدره الراجل وشه تحسه حايف وقلقان وده اثار شكي تعال نشوف في ايه
انس : ياااه اخيرا شغل جه الوقت المتعه

 

 

دخل كل من العقرب والاسد وكانت العمارة فارغه لايوجد به إلا شقه واحده يخرج منها اصوات رجال كثر
العقرب: الخطه كالاتي انا هخبط كبنت بتسأل عن شخص معين وهشوف في ايه واديك إشارة والإشارة هي كلمه ” اسد” موافق
انس : وده مش خطر عليكي
آسيا: متخفش انا عارفه اعمل ايه
انس عن غير اقتناع لكن أراد أن يعرف مدي قوتها: ماشي
غيرت آسيا ملابسه وعدت بالثياب التي خرجت بها من قصرها وطرقت الباب فتح أحد الرجل الذي رأته فتاكدت أنها الشقه المطلوبة
الراجل بنظره مليئه بالش”هوه : خير يا انسه
آسيا بدلع : هايدي موجودة
الرجل : لا محمد موجود ينفع
آسيا بدلع : ههه اكيد
دخلت آسيا وقبل ان تدخل هزت راسها بمعني هي دي الشقه بلغ البوليس وجت ففهم انس ماذا تريد القول غرفه تملئه الدماء و3 رجال وشخص يبدوا من ملابسه أنه دكتور
الرجل : ايه عسل مالك واقفه كده
آسيا وقد خرج العقرب من داخلها : انا هوريك يا حليتها
واخذت تضرب كل من يقابلها بشراسه وقد نست أمر انس لكن عندما سمع انس صوت ضرب دخل ليفاجأ باسيا تضرب بلا رحمه وكان الاربع رجال ملقون علي الارض من كثرة التعب استدارت الي انس الواقف في ذهول وقالت : هنزل انا وخليك علشان تسلمهم للبوليس علشان مش لبسه الهدوم بتاعت العمليات ومحدش يعرف اني العقرب أو أن العقرب بنت اصلا
انس : ماشي روحي اقعدى في العربيه وانا هستني هنا
هزت راسها بمعني حاضر

 

 

تركت آسيا انس والرجال ملقون علي الارض لا حوله لهم ولا قوه وقف أنس فذهول كيف فعلت ذلك فقال لنفسه: انت ناسي أنها العقرب اشهر عميل مخابرات ولا ايه بس المرعب فعلاً أنها بنت وبالقوه دي مش عارفه ليه حاسس ان لسه عندها اقوي من كده قطع تفكيره دخول الضابط واشكر الضابط فقال : شكرا ليك يا أسد دول عصابة خطيرة بتاجر في الاعضاء ومكنش عارفين نمسكهم شكرا ليك مره ثانيه
الاسد : ولا يهمك اقبض عليهم
وتحرك الأسد واتجه الي سيارته وجد آسيا تقوم بإجراء مكالمة هاتفية فقام بتغير ثيابه الي حين انتهاء آسيا من الحديث قام بتغير ثيابه وانهت مكالمتها فقال انس: هااا نويه تروحي فين
آسيا: في مول فاتح جديد في….. تعال نشوف في ايه عنده
أنس بهدوء: تمام صمت قليلا ثم قال : انتي ليه مدتيش الإشارة علشان ادخل وليه سبتني انا لما اسلمهم مع أن كان ممكن تلبسي وتستني تسليميهم انتي
آسيا: اولا مدتش إشارة لأن متعوده اشتغل لوحدي ونسيت انك معايا ثانيا مش مهم بالنسبة ليا من يسلم المجرم المهم اني مسكته انا اسلم أو غير مش فارقه اهم حاجه انو اتسلم
انس بإعجاب: معاكي حق المهم اتسلم
وصلوا الي المول ودخلوا الي متجر لبيع الفساتين اعجبت آسيا بفستان سماوى بسيط من التول فقالت آسيا: هدخل اجربه هز أنس راسه بمعني ماشي دخلت آسيا وارتدته وخرجت لانس فقالت: اعتقد انو حلو
صفر انس وقال : حلو ايه ده جامد صاروخ اي حاجه لكن حلو دي متجيش حاجه فيه
آسيا: يبقي اعتمدنا يلا نشوفلك بدله
أنس: يلا
دخل الي محل بدل وأعجبت ببدله سوداء فقالت لانس: ايه رايك في البدله دي
انس : هجربها دخل انس وارتدي البدله فأعجب بها
وفي النهاية اشترت اسيا فستان سماوى وهيلز ابيض
واشتري انس بدله سوداء وكرافات سماوى لتكون نفس لون فستان آسيا وجزمه كلاسك سوداء
في فيله راغب اته هاتف
الحوار مترجم
أندريه رئيس العصابة: لما لم تضم ابنتك الينا بعد

 

 

راغب : لازالت ابنتي غاضبه مني
أندريه: ليس لي دخل امامك يومان اما ان تضم ابنتك أو انت تعرف مصيرك
راغب برعب : سانفذ قريبا لا تقلق سيدي
أندريه: اذهب واجد طريقه لتضم ابنتك واغلق في وجهه الخط وتحدث أحد رجال انديه وقال : لما لا اخلصك منه
أندريه: مازالت احتاج راغب ساتخلص منه قريبا جدا ونظر الي الراجل أمامه يومان ان لم ينفذ انت تعرف ماذا تفعل يارايق
الرايق خرج وهو يقول : حسنا لك ذالك
اثناء رجوع آسيا وانس الي البيت رن هاتف انس فرد : اهلا يا سيادة العقيد
العقيد: انت مع العقرب
انس : ايوه
العقيد: افتح الاسبيكر
انس : حاضر
العقيد: انهارده الساعه 2 بليل تجولي انتوا الاتنين وآسيا لو ابوكي جالك صالحيه وانا هفهمك لما تيجي
آسيا باستغراب: حاضر

 

 

اغلق انس الهاتف ووصل إلى منزل آسيا وعندما دخل تفاجأ الاثنين
يا ترى شافوا ايه وليه العقيد قال آسيا تصالح ابوها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسيا والاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى