روايات

رواية آسيا والاسد الفصل الخامس 5 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الفصل الخامس 5 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الجزء الخامس

رواية آسيا والاسد البارت الخامس

رواية آسيا والاسد الحلقة الخامسة

العقيد : الدراع اليمين للمافيا هو راغب ريان والد آسيا
انصدم الاسد والعقرب فحاولت اسيا أن تظهر عدم ضعفها بمعرفة انا والدها أحد أهم رجال المافيا
آسيا ببرود مصطنع: حضرتك ده مش والدي والدي مات من 12 سنه ده يبقى راجل حق_ير ملوش علاقه بيا ولا بعيلتي
العقيد بحزن علي حال آسيا: هو حاول يضمك ليهم بس تقريبا معرفش
العقرب بتذكر : علشان كده جالي الشركه الصبح وكان بيقول عايز يرجع عيلته اتريه عايز يورط عيلته ويورطني معاه في شغله مع المافيا
العقيد: وهيحاول يعمل كده كتير الفترة الي جايه فأنا عايزك ترفضي لحد ما اقولك انا وافقي وده هيكون حسب الخطه
كان الاسد يراقب الحوار وهو صامت يراقب انفعالات آسيا فلاحظ عندما ذكرا اسم والدها انصدمت وتتدرك نفسه في ثواني وارتدت قناع البرود حتي لايظهر خيبت اماله في والدها واعجب بقوتها علي السيطرة على نفسها لكن هو الأسد يستطيع ملاحظه ادق التفاصيل
العقيد: خلصنا الاجتماع تقدر تتفضل انت يا اسد انا عايز العقرب.
الاسد : تمام يا فندم

 

 

ادي تحيته العسكرية وثم خرج
العقيد للعقرب: حاولت مخلكيش تمسكي المهمه دي بس فشلت انتي والأسد مطلوبين بالاسم ومحدش يعرف شخصية العقرب غيري ومحدش يعرف أنك بنت اصلا
آسيا بالم حاولت اخفائه وتغليفه بالبرود والقوه : مفيش مشكله يا فندم دي مهمه زي اي مهمه وزي ما قولت لحضرتك ده مش بابا بابا مات من سنين وفلنعتبر انه والدي منتظر ايه من واحد هاجر وساب مراته وعياله من غير ما يسأل عليهم 12 سنه ساب واحده ست معاها تلات اولاد وهاجر لا فكر هيعملوا ايه ولا هيعيشوا ازاى منتظر منه ايه يبقي عالم ذره لا اكيد هيبقي واحد من الاعصابات الي باعوا ضميرهم وهو دلوقتي بالنسبة ليا راغب ريان الدراع اليمين للمافيا مش اكتر
العقيد: تمام يا آسيا اتفضلي انتي
آسيا: تمام يافندم ثم خرجت وصلت إلى منزلها ودخلت جناحها وغيرت ملابسها وارتدت ملابس النوم الخاصة بيها واخذت تفكر ماذا لو علمت والدتها بأن زوجها ورفيق دربها واحد من أخطر الرجال في العالم وأنها مكلفة بالقبض عليه ويمكن أن ساءت الأحوال تقتله تحمد ربها أن ليان وادم أن رءوه لن يتعرفوا عليه فكانوا مازالوا اطفال غرقت في نوم عميق من كثرة التفكير
وفي الجهة المقابلة لم يستطع انس النوم فكان يفكر في آسيا ولما هي بتلك القوة ولما تكره والدها لهذا الحد وكيف اصبحت العقرب وفي نفس الوقت والدها الذراع الأيمن لاخطر مافيا في العالم بل والذي سيجعله يجن انها العقرب اصلا فهي جميله جدا وفي نفس الوقت قوية جدا كاد يجن من كثرة التفكير فقال لنفسه: معرفهاش الا من يومين ومسيطره علي تفكيري لدرجه دي امال هتعمل فيا ايه تاني ياترى ايه الجاي معاك ياعقرب
جاء الصبح علي الجميع يحمل أحداث مختلفة علي الجميع استيقظ انس من نومه وقام ببعض التمارين الرياضية فهو رياضي من الدرجة الأولى تستطيع معرفت ذالك من خلال عضلاته البارزه وعضلات بطنه السداسية انتهي من عمل تمارينه واخذ شاور وراتدي قميص ابيض وبنطال اسود قماش وهدب شعره وذقنه وضع عطره المميز ورتدي ساعته الباهظه الثمن فكان وسيم صاحب اطلاله مميزه مثله فهو الأسد هبط الي الطابق الأرضي وجد والده جالس على الأريكة
انس بابتسامة: صباح الخير يا حج عامل ايه
أمجد بتعب: الحمدلله بخير طول ما انت بخير
انس: انا خارج ياحج عايز حاجه

 

 

أمجد: هتروح انهارده انت وآسيا تجيبوا حاجات الخطوبة
أنس: ايوه عايز حاجه أجبهلك
أمجد: عايز سلامتك يحبيبي خلي بالك علي نفسك وعلى آسيا
أنس لنفسه: لو تعرف أن الي بتوصيني عليها دي بتحمي جمهوريه معتقدش كنت هتقول كده ثم تحدث مع والده اكيد ياحج مع سلامه انا هعدي علي آسيا ونروح سوي
خرج أنس من منزله واتجه لقصر آسيا في قصر آسيا
آسيا جالسه مع والدتها فقالت: عايزه حاجه ياما انا رايحه الشركة
نوران بصدمه : شركه ايه انتي هتروحي مع خطيبك تجبي حاجات الخطوبة بتاعتك
آسيا بلامبالاه : خلي ليان تروح بدالي أو روحي انتي
نوران بحزم: اطلعي غيري هدمك زمان خطيبك جاي وروحي معاه يلا يابت
آسيا: ياماما وراى شغل كتير واجتماع مهم والمفروض مش هروح بكره كمان كده الشغل هيبقي تقيل اووي
نوران بنبره لا تقبل النقاش: انا قولت قومي غيري وروحي مع انس يلا قومي
آسيا بتافف: حاضر ياماما
صعدت الدرج وهي تحدث جنه السكرتيرة
آسيا: الو ياجنه
جنه: نعم يا آسيا هانم
آسيا: عايزاكي تلغي كل الميتنجس انهارده وبكره
جنه باستغراب: ليه يا فندم حضرتك مريضه ابعتلك دكتور
آسيا: لا مفيش حاجه خطوبتي بكره ورايحه اجيب حاجات انهارده
جنه بفرح : الف مبروك يا آسيا هانم
آسيا: الله يبارك فيكي وانتي اكيد معزومه
جنه : اكيد يا فندم هاجي إنشاءالله
آسيا: مع السلامه

 

 

جنه: سلام
انتهت اسيا من تغير ملابسها فأرتدت سويت شيرت اسود وبنطال اسود وكوتش ابيض وعقصت شعرها علي هيئة زيل فرس فكانت في غاية الجمال هبطت من علي السلم وجدت انس ونوران يتحدثون ويتضحكون
آسيا: السلام عليكم
انس : عليكم السلام رد علي السلام ونظر اليها وليته لم ينظر وجد فتاه في غايه الجمال والأنوثة يالهي ما هذا الجمال وكيف ساتعامل معاها كعقرب بعد ذالك المنظر الخلاب استيقظ علي صوت آسيا : هتفضح متنح كده كتير
انس : احم مش ذنبي انك جميله جدا
آسيا لا تعرف لما فرحت بكلامه مع انها سمعت الكثير من الغزل بطبيعة عملها لكن لا تعلم لما راق لها كلامه فقالت لتغير الموضوع: يلا ولا ايه
انس: يلا ثم وجه كلامه لنوران عايزه حاجه يا امي
نوران بابتسامة: عايزه سلامتك يا حبيبي
ارتدي كل منهم نظارته الشمسية واتجهوا الي الخارج فصر انس علي ركوب سيارته بدلا من سيارة آسيا أثناء قياده أنس السيارة رأت شيئا
آسيا: معاك لبس المهمات بتاعك
انس: ايوه ليه
آسيا: علشان……….

 

 

قاااااط
ياترى اسيا شافت ايه وليه سألت انس عن لبس المهمات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسيا والاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى