رواية آسيا والاسد الفصل الأول 1 بقلم الملكة المتوجة
رواية آسيا والاسد الجزء الأول
رواية آسيا والاسد البارت الأول
رواية آسيا والاسد الحلقة الأولى
في مكان راقي في القاهرة كانت تركض تلك الجميلة وتستمتع ببعض الاغاني فهذه عادتها الصباحية التي تمارسها يوميا انتهت من جولتها وعادت الي قصرها المصمم علي أحدث طيراز فهو لا يليق الا بـ (اسيا ريان) سيده الأعمال الاشهر في العالم دخلت قصرها لتجد والدتها جالسه على سفره الفطار
الوالده ( نوران) : صباح الخير يا حبيبتي
آسيا بابتسامه: صباح النور علي احلي نور
نوران بابتسامة: يا بكاشه اقعدي افطاري يلا
آسيا: لا انا يدوب اغير والحق الشركه امال فين الثنائي المرح
ادم و ليان في صوت واحد: احنا هووووو
تقدم ادم وتحدث: صباح الخير يا سيلو
آسيا بابتسامه حنونه فهم اخوانها ولا تمتلك اغلي منهم ومن والدتها: صباح النور يحبيبي اقعدوا افطروا يلا علشان تلحقوا كليتكم
ثم ذهب إلى جناحها في قصرها الفخم فكان جناحها اشبه بلوحه فنيه فكانت الجدران مزيج من الاسود والرمادي فكنت علي عكس الفتيات لاتحب الوردي بل تعشق الاسود ذهب إلي الدريسنج روم لتجلب ملابسها ثم ذهبت الي الحمام وأخذت شاور وارتدت ملابسها وعدلت هيئتها امام المرآة ثم اتجهت إلى الشركه بسيارتها الفخمه وحراسها ووصلت إلى الشركه ودخلت الي الشركة في هيبه وجمال يقطع الانفاس فهذه الهيبه لا تليق الا بـ (آسيا ريان) توجهت الي الاسانسير الي مكتبها في قمه الشركه توقف الاسانسير الي الطابق المراد واتجته الي مكتبها وخلفها السكرتيرة ( جنه) جلست علي المكتب وامامها ( جنه)
آسيا: ايه الجدول انهارده يا جنه
جنه: جدول حضرتك انهارده في ميتنج مع انس العطفي الساعه 10 وفي ميتنج إدارة الساعه 1 بس انهارده
آسيا: تمام يا (جنه) اتفضلي انتي وابعتي البوي اوفسر بالقهوه
جنه: تمام حضرتك
في الجهه المقابله مازال ذالك الوسيم نائم المدعو ( انس العطفي )وقطع نومه صوت رنين هاتفه فتح عينه نصف فاتحه ليري من قام بازعاجه فوجده هو من يقوم دائما بازعاجه أنه رفيقه وصديق عمره (ليل) ففتح الهاتف ليرد عليه
انس : صباح الخير يا ليل عامل ايه يصحبي
ليل : صباح الزفت انت فين يابني فاضل ساعه علي ميتج مهم جدا لينا
انس: ليه يعني هو مع مين علشان تبقي متوتر كده
ليل : مع شركة AR
انس: حاسس اني سمعت الاسم ده بس عادي ايه المشكله
ليل بسخرية: ولا اي مشكله غير أنها اكبر شركه في مصر ومشهورة عالميه واللي بتمتلكها (آسيا ريان) سيده اعمال الاشهر في العالم والشرق الأوسط
انس: يا جدع ده طلع مهم فعلاً طب نصيه وكون عندك يلا سلام واغلق الخط دون أن يسمع الرد وقام واتجه إلى الحمام واخذ شاور وارتدي بذله رسمية سوداء تظهر عضلات صدره واتجه إلى اسفل ليجد والده يجلس على سفره الإفطار أبوه ( امجد) بابتسامه هادئه: صباح الخير يا انس
أنس: صباح النور يا حاج صحتك عامله ايه انهارده
امجد : الحمدلله يابني كويسة
انس: سلام انا ياحاج الحق الميتنج بتاعي
خرج من فيلته فهو ليس بقليل أنه (انس العطفي) رجل اعمال من الطراز الرفيع اتصل علي صديقه ( ليل) وتقابل معا واتجهوا الي شركه (AR)
واجتمعوا مع (آسيا) وبدأ الاجتماع وفي منتصف الاجتماع رن هاتف آسيا فاستأذنت وردت علي الهاتف
آسيا: الو في حاجه ولا ايه
المتصل: ……………
آسيا: تمام بعد ساعه في الجبل
المتصل :…….
آسيا: بجد طب تمام في معادنا
وعادت الي الاجتماع وانتهي بتعاون آسيا ريان وانس العطفي وبمجرد خرج انس رن هاتفه
انس: الو
المتصل:………..
انس: تمام
ليل: في حاجه يا انس
انس: لا مفيش حاجه روح انت الشركه وانا هروح مشوار
ليل: تمام
اتجه الي شقه بعيده عن الشركه ودخل إليها فلا أحد يعلم بوجودها دخل الي أحد الغرف وارتدي بذله من الجلد والجاكيت مكتوب عليه ( The Lion) وقناع اسود يوجد به جهاز لتغير الصوت وركب دراجته الناريه واتجه إلى مكان ما دخل الي المكان فوجد رجل يبدو عليه الهيبه وعلامات كبر السن يجلس على مكتب وامامه رجل يرتدي مثلها مع اختلاف الجاكت فكان مرسوم عليه عقرب
انس اوكما يقال عليه في هذا المكان “الأسد” وكان يستخدم مغير الصوت: خير يا افندم
الرجل “قاسم” وهو عقيد في المخابرات: داخل سخن كده ليه يا اسد اقعد وسلم على العقرب
الاسد: اهلا يا عقرب اخيرا نولنا شرف اللقاء بك
العقرب: اهلا يا اسد سمعت عنك كتير وكنت هاحبب اقبلك واهو اتقبلنا
العقيد: اسمع يا اسد انت والعقرب في مهمه جديده ليكم بس هتشتغلوا فيها سوى
العقرب : بس يا سيادة العقيد انا بحب اشتغل لوحدي
الاسد: انت عارف مبحبش الشغل المشترك
العقيد: اهدي يا عقرب وانت يا اسد روق كده انتوا هتكون مع بعض في المهمه دي لانها الأخطر عمليه ضد اكبر مافيا في العالم الايطاليه
الاسد : موافق بس بشرط وقت ما عوز اتحرك لوحدي هتحرك
العقيد: لسه مخلصتش كلامي انتوا مش هتبقوا شركه كالاسد والعقرب انتوا هتبقوا شركه في الحياة العاديه
العقرب والاسد في صوت واحد : مستحيييييل
العقيد: ده أمر يا سياده اللواء ودلوقتي هتخلعوا الاقنعه
العقرب: بس
العقيد: مفيش بس يلا اقلعوا الاقنعه
قلعوا الاقنعه واصدموا
قاااااط
يا ترى مين العقرب وليه اتصدم هتعرفوا في الفصل الي جاي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسيا والاسد)