روايات

رواية عاجز ولكن الفصل الخامس 5 بقلم يارا محمد

رواية عاجز ولكن الفصل الخامس 5 بقلم يارا محمد

رواية عاجز ولكن الجزء الخامس

رواية عاجز ولكن البارت الخامس

رواية عاجز ولكن الحلقة الخامسة

ايام وقع*ت ع الأرض لما رائف زق*ها بعن*ف برغم أنه مشل*ول بس قوته كافيه تخلي الشخص توازن*ه يختل ايام وقع*ت وكان هيغمي عليها وشافت حاجه خلتها مش عارفه تنطق .
ايام: بصدم*ه وصوت واطي مش معقول ازاي
تاني يوم ايام صحيت ودماغها وجعاه”ا اوي جات تخرج من الاوضه لقيتها مقفوله واسما فتحت الباب.
ايام: رائف فين عايزة اشوفه ضروري .
اسما: ليه عايزاه ف ايه ممكن اعرف.
ايام: أنا عايزة رائف اتكلم معاه اندهيه.

 

 

اسما: واحنا تحت امرك مثلا علشان اناديلك جوزي خدي البسي ده وانزلي ابتدي شغل خمس دقائق القيكي قدامي.
ايام: وانا مش الخدام*ه بتعاتكم فاهمه ولا لا أنا عايزة رائف عايزة أقوله اللي شوفته قبل ما يغم*ي عليا ده صح ولا غلط.
اسما بصتلها من فوق لتحت وسابتها ومشيت من غير ولا كلمه وعملت نفسها مش مهتمه ليها .
اسما راحت اوضتها ورائف كان فيها وبصتله بخ*وف وقل*ق.
رائف : قالتلك ايه حاسه بحاجه.
اسما: بخوف هي شاكه قبل ما يغمي عليها شافتك وانت بتمشي خطتك كلها هتفش*ل لو عرفت انك بتمشي يا رائف أنا خايف*ه.
رائف: مش تقلقي يا حبيبتي تمام خدي ده .
اسما: حب*وب ايه دي اوعي تكون عايزها مدمن*ه.
رائف: أنا مش كده يا اسما دي حب*وب هلوس*ه يعني حتي لو قالت إنها شافتني بمشي مفيش حد هيصدقها.
فلاش باك
بعد حادثه رائف مبقاش عايز يشوف حد بس وقفت جنبه اسما بنت عمه وكانت بتعامله كويس وبتبتسم ف وشه دائما وارتاح ليها وحكالها كل حاجه ومين السبب.

 

 

اسما: هتاخد حقك منها يا رائف وهتتعاق*ب أنها عملت كده ف حوت الاستيراد بتاعنا وبعدين عايزة اقولك حاجه حلوة.
رائف: ايه هو خبرك الحلو.
اسما: دكتور ديفيد انطوان دكتور متخصص في حالتك دي وانا بعتله ملفك وهو دكتور كويس وشفت ناس كتيرة اتعالجت كمان عنده هو فرنسي ومش بيجي مصر غير كل تلات سنين مرة ايه رايك نسافر عنده .
رائف: نسافر قصدك اي.
اسما: عايزني اسيبك وحدك يعني لا فترة علاجك هقضيها معاك.
رائف: تتجوزيني يا اسما.
اسما: بصتله وضحكت علشان تنساها بيا ولا علشان بساعدك.
رائف: علشان حبيتك ع فكرة انتي اللي وقفت جنبي ف تعبي وبعدين عمي مش هيرضي نسافر مع بعض من غير ما تكون اي حاجه بينا ها قولتي ايه .
اسما: قولت موافقه يا رائف.
رائف واسما اتجوزوا وسافرت معاه يعمل العمليه وكان بتدعمه ف فترة علاجه وجلسات العلاج الطبيعي وكانت بتقويه ولما اتعافي تماما قالها اللي بيفكر فيه وهي وافقت.
باك.
اسما: بقلق تمام هديها دلوقتي منه.
اسما دخلت المطبخ وعملت عصير لي ايام وحطت الحبايه فيه وايام دخلت المطبخ واسما شافتها من غير اللبس اللي عطته ليها.
اسما: امم شكلك عنيدة وجدا كمان خدي ده.
ايام: ايه ده .
اسما : عصير مانجا اتفضلي.
ايام: بخبث وهو البيه بتاعك مش قلك اني بحب الفراوله ولا ايه الظاهر مش قلك حاجه عني.

 

 

اسما: ويقول ليه انتي بتكره*ي ايه وبتحبي ايه هو بيرم*ي الناس اللي مش مهم*ه ف حياته بعد فترة كده واشربي ده.
ايام خطتها أنها توقع بينهم فشلت واخدت العصير وشربته غصب عنها لأنها كانت حاسه انها تعبانه.
اسما راحت الاوضه بغضب ورائف لاحظ غضب*ها وتوتره*ا.
رائف: في ايه مالك قالتلك ايه اللي برة دي
اسما حكتله وهي اتصرفت ازاي وبصتله لاقته بيضحك.
اسما: انت بتضحك ليه دلوقتي ها.
رائف: لأن كلامك صح هي مش مهمه وانا بخاف ع زعلك ف مش قلتلك هي بتحب وتكره ايه المهم استحملي النهاردة واطبخي سبانخ وشويه اكلات من اللي ف الورقه دي.
اسما: ليه الاكلات دي انت مش بتحبهم ع فكرة.
رائف: ع فكرة ليها هي انتي عارف أنه ف مطبخ صغير ف البلكونه هنا وانتي بتطبخي فيه صح قولي للخدامه وهي تعمله واحنا اكلنا هنا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاجز ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى